Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Julen og e61en.

 

Ja,da var snøen her noe som enkelte elsker og andre vært foruten.

Jeg tilhører sistnevnte gruppe.

Uansett må jeg si jeg var litt spent på hvordan denne bilen opererte på vinterføre.

Og til dere som har fulgt med i tråden ,har jo sett at jeg har vært skeptisk til så svære hjul med pigg.

Men idag så fikk jeg startet opp bilen i Sandefjord og vendte snuten sør mot Grimstad.

Og på sideveiene var det jo snø ,så her måtte det jo testes,alt fra bakkestart til diverse andre ting.

Jada,fantastisk enkelt og greit.:) :).

Nokian pigghjul og e61 var gosaker det.Bilen kom frem og den formelig biter seg fast.

Så folkens ,jeg trekker tilbake alt jeg sa om hjulene.

For å si det enkelt,Jeg har aldri hatt en bil på vinterføre som jeg kan legge ut i forbikjøringsfeltet ,og gasse på i slapsog snø uten å være litt konsentrert/nervøs.

Med denne ,ligger den som limt både i snø og slaps.:).

Dekkene har nok mye og si her.

 

Forøvrig greit at elektronikk kopler inn da jeg merker den gule lampen lyser støtt og stadig ved aks.

Bilen har fått sine 47 mil siden 1dag jul og er helt perfekt for oss.

 

Tok noen bilder i romjulsmørket nå istad:

 

post-58602-0-84657900-1451329456_thumb.j

 

post-58602-0-21670700-1451329495_thumb.j

 

Jeg er liksom litt glad i fronten:

 

post-58602-0-95882700-1451329555_thumb.j

 

 

post-58602-0-76588700-1451329614_thumb.j

 

Sist jeg vasket den ,så jeg at noe av voksen begynner og bli tynn,så nå bestiller jeg Collinte og Fusso ettetpå og legger et lag med den.

Den må få godt stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se din erfaring med den voksen, særlig siden jeg sverger til Swissvax selv :)

Ellers så gleder det meg å se at bilen har falt i smak og at den gjør jobben sin :) Nokian Hakkapelitta dekk er helt suverene, både med og uten pigg. Jeg må virkelig provosere for at mine R2 på E34en skal slippe, må mye til for å skli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se din erfaring med den voksen, særlig siden jeg sverger til Swissvax selv :)

Ellers så gleder det meg å se at bilen har falt i smak og at den gjør jobben sin :) Nokian Hakkapelitta dekk er helt suverene, både med og uten pigg. Jeg må virkelig provosere for at mine R2 på E34en skal slippe, må mye til for å skli

 

Etter og ha lest diverse om Collinte og sett resultater ,vet jeg at den er knall.

Swissvax er knall,men jeg kommer uansett til å kjøpe og teste overnevnte nå i denne omgang da omtrent samtlige "detailere" har et godt forhold til den.

 

Ja bilen Fredrik,den gjør jobben sin uten tvil :).Takk gud for at du kjørte meg en søndag i september.:).

Skal ikke ha noe annet enn Nokia på denne men neste gang piggfritt garantert

Hvordan er e34en og komme igang med opp bakker med piggfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at jeg bytter voks selv etthvert, greit å høre hva andre er fornøyd med :)

E34en er helt super med Hakka R2 dekkene, hadde aldri trodd at en bil med åpen diff og uten hjelpemiddler skulle takle bratte bakker så bra. Durer fint opp bakken ifra hovedveien her hjemme uten å måtte ta fart, hadde ikke nubbsjans til å gjøre det med dem forrige vinterdekka jeg hadde. Dekk at alt å si for E34 og fremkommlighet på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller pengene fra fusso i mf kluter og iron x :) trenger bare collonite 845, ;)

 

Mf kluter har jeg i bøtter og spann pluss bilt hamber Corrosol ,så jo Skulebollen Fusso skal i hus den og :).

Jeg er egentlig ute etter en voks som varer lenge og tåler mye vask.

Og Collinte skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig at jeg bytter voks selv etthvert, greit å høre hva andre er fornøyd med :)

E34en er helt super med Hakka R2 dekkene, hadde aldri trodd at en bil med åpen diff og uten hjelpemiddler skulle takle bratte bakker så bra. Durer fint opp bakken ifra hovedveien her hjemme uten å måtte ta fart, hadde ikke nubbsjans til å gjøre det med dem forrige vinterdekka jeg hadde. Dekk at alt å si for E34 og fremkommlighet på vinteren :)

 

Nei det er aldri farlig å prøve noe annet.

Jeg har og vært der at noe annet er tøys og tull enn det en er vant til å bruke.

Men faktisk så er det gøy å teste andre ting.Og er en ikke fornøyd,ja da er det back to basic:).

Jeg er og jækla imponert over fremkommeligheten på e34en.

Tøffer liksom frem der du vil.Men ja,dekkene har mye og si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg må fjerne all voksen fra min bil og legge på nytt, men jeg lot jo voksen ligge alt for lenge :P den skal du bare legge panel for panel. hvis ikke er den et helvette og få av :P
en annen ting med fussoen er at den lukter ikke godt! den lukter kemikalier lang vei bare sånn at du veit det! :P også burde du bytte ut padden du får med fussoen i en MG eller noe annet bra pad, fordi den som følger med kan være veldig stiv, man vil jo heller ikke lage unødvendig mye riper :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg må fjerne all voksen fra min bil og legge på nytt, men jeg lot jo voksen ligge alt for lenge :P den skal du bare legge panel for panel. hvis ikke er den et helvette og få av :P

en annen ting med fussoen er at den lukter ikke godt! den lukter kemikalier lang vei bare sånn at du veit det! :P også burde du bytte ut padden du får med fussoen i en MG eller noe annet bra pad, fordi den som følger med kan være veldig stiv, man vil jo heller ikke lage unødvendig mye riper :o

 

Uff ,kjedelig :(.

Har og lest at enn må legge panel for panel.

Det med lukten er ikke så nøye bare virkningen er der :).

Dessuten ved pålegging av Fusso må der vel være rimelig varmt .Men jeg har sett hvordan vann preller av og det er imponerende.

Så min plan er:Collinte  først nå i vinter på e61en og Fusso på 535en.

Begge biler blir vasket og brukt på like premisser,så ser enn hvem som gir etter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en plan! Egentlig skulle fu lagt 50/50 om begge bilene bare for å gi det en skikkelig real test! [emoji851]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja,det hadde gjort seg det. :).

Men et kjapt spm her,jeg hadde en sånn to hodet Claes Ollson poleringsmaskin som kompisen min blåste til helsikke nå i julen.

Skal kjøpe en ny en og ønsker å avvansere litt.

Hva bør jeg kjøpe da?

Budsjettet er ikke høyt pga mye annet som skal invisteres i men mellom 1000 og 2000 er greit.

Skal være DA helst.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det hadde gjort seg det. :).

Men et kjapt spm her,jeg hadde en sånn to hodet Claes Ollson poleringsmaskin som kompisen min blåste til helsikke nå i julen.

Skal kjøpe en ny en og ønsker å avvansere litt.

Hva bør jeg kjøpe da?

Budsjettet er ikke høyt pga mye annet som skal invisteres i men mellom 1000 og 2000 er greit.

Skal være DA helst.

mellom 1000 og 2000 ja! da har jeg perfekte maskinen til deg! :D

samme maskinen jeg ble anbefalt å kjøpe, skal være samme som rupes sine maskiner bare til en langt hyggeligere pris! :D

se link:

http://bilnerden.no/north-detailing-pda-15-900-w-oscillerende-poleringsmaskin

 

edit: så prisen nå! oO kjøpte den tydeligvis på tilbud jeg :P

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg lurt på ja :).

Sett og på Krauss samt Kestrell Das 6.

Dette er maskiner som holder i overflod til mitt bruk.

En av disse samt skikkelig lakkrens ,skal jeg få tatt rotta på diverse lakkdefekter både på 530 og ikke minst den grønne.

Den sorte er jo 99,9 %strøken i lakken men allikevel greit å ha en maskin på lur.

Apropos rengjøring ,fikk rengjort bilen inn og utvendig idag.

Ingen bilder men ble skinnende ren.

Surfex som avfetting og vanlig bøttevask,tørk og Qd gjorde susen.

Kona skal på handelsdag imorgen og da vil jeg ha det rent :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...