Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Som TRF sa i en annen tråd: "de nedtrimmede versjonenen av 2,0d ikke swirlflap", altså 316D og 318D (motor N47D20U0) ikke har swirl flaps, mens 320D med N47D20O0 har det :) Dette står også på diverse delesider (gsbildeler, bmwfans osv), så har de nedtrimmede versjonenen av 2,0d ikke swirlflap. Kan ses på bilde av insuget.

 

Åjaa, ja da er nok min også blokkert! Fare for det.. de fleste tuningsider sier 50/50, men er nok flere enn det som er blokkert.. Ja okei, bra det finnes løsninger selv om det er blokkert :) Vet du om det er mulig å fjerne blokkering for da senere å chippe via OBD? eller må det alltid chippes direkte på motorstyreenhet når det er blokkert? Håpte kanskje det var mulig å permanent "deblokke" :)

Det med å fjerne blokkeringen er ikke noe jeg kan svare på, men tror at hvis det hadde vært mulig ville det også vært mer allment kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått mot strømmen og heller kjørt kromnyrer - f.eks. slik som på vår bil, der fronten av rillene (ikke sidene på rillene!) er krommet i tillegg til ringen rundt. Vi har hverken shadowline eller kromlister rundt dørene, bare matt sort. Så da synes jeg ikke blank sorte nyrer ville ha passet. 

Ja skjønner, enig! :) Full chrome grill bestilt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var led pærene montert i både angel eyes og tåkelys! 

Veldig fornøyd med fargen, får det ikke så mye hvitere tror jeg. Ser kanskje litt blåskjær på bilde, men det er mer iphone som ljuger litt.

Jeg synes hvertfall det ser hvitt og fint ut, spent på hvordan det blir på kvelden  :)

Lyktene er blitt veldig matte/slitte med årene så tror det blir enda bedre når de får seg en polish/slip :)

 

post-67554-0-53877300-1447070799_thumb.j

post-67554-0-49090400-1447070808_thumb.j

post-67554-0-79456900-1447070833_thumb.j

post-67554-0-84247900-1447070854_thumb.j

 

Og full pakke med defa motorvarmer med styring fra mobiltelefon og sporing via gps er på plass i hus, så det blir montert så fort som mulig så jeg er klar for vinterens kalde dager :)

post-67554-0-16110000-1447070817_thumb.j

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra lys i de ytterste ringene også? Utifra bilde så ser det ut som at det er svakt lys ytterst, som med alle andre Led..

Kommer litt annpå vinkelen når man står å ser på, men er som med alle andre pærer at innerste ringen er sterkere :) Er vel vanskelig å unngå det når pæra fyller innerste ringen først tror jeg :)

Hadde ujevne ringer på 1 serien min, men da monterte jeg siste lysmodul (FRM3) og da kunne jeg stille volten på angel eysa, og stilte da til 100% (dynamovolt), og da ble det mye jevnere, så vurderer det på denne også da det ikke er mulig på lysmodul (FRM2)! :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over at pærene innerst er sterkere. Men de jeg hadde på E92en lyste så svakt i dagslys at jeg så ikke de ytterste ringene. Det med lysmodulen var en god ide. Hvordan sjekker man hvilken lysmodulen man har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over at pærene innerst er sterkere. Men de jeg hadde på E92en lyste så svakt i dagslys at jeg så ikke de ytterste ringene. Det med lysmodulen var en god ide. Hvordan sjekker man hvilken lysmodulen man har?

Disse bilene dimmer jo angel eyesa avhengig av hvilken posisjon bryteren står i. Når jeg kjøpte bilen så lyste de helt ok på posisjon 0 og på auto (om dagen), mens på nærlys, parklys og auto (på kvelden med nærlys) så lyste de veldig svakt så de syntes så vidt.

 

Gikk gjennom lysmodulen min også, og fant forsåvidt noen linjer der som kunne endres for å øke angel eye volten, men klarte ikke se noen merkbar forskjell bortsett fra at lysene nå ikke dimmer ned i forskjellige posisjoner mer, slik at det lyser helt ok hele tiden. Økte volten fra 13 til 100% på 3 linjer, uten å se noe kjempeforskjell bortsett fra dimmingen, men leste på et forum at dette ikke fungerte med LED, altså bare hjalp på halogen pærer så det kan jo kanskje forklare hvorfor jeg ikke så noe spesiell økning. Men vet ikke om dette stemmer. Går nok uansett for FRM3 pga følg med hjem lys via nøkkelen osv.

 

Det står på merkelappen utenpå lysmodulen bak sparkepanelet ved spaken til å åpne panseret, eller så kan du lese det av med diagnoseverktøy (inpa, ncsexpert, rheingold osv) :)

 

PWM_SL_V - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights

org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%)

 

PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_AL - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights simultaneously with low beams

org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%)

 

PWM_SL_V_BEI_AKTIVEN_FL - Pulse-width modulation (pwm) control of front standing lights simultaneously with high beams

org: wert_01 (13v) ny: wert_03 (100%)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med følg meg hjem via nøkkel?

Lysa mine går på om jeg trykker en ekstra gang på låseknapp, er det slik? :)

 

Hva måtte du ut med for denne sporingen til DEFA? Har drevet mye med dette tidligere men ikke sett dette produktet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med følg meg hjem via nøkkel?

Lysa mine går på om jeg trykker en ekstra gang på låseknapp, er det slik? :)

 

Hva måtte du ut med for denne sporingen til DEFA? Har drevet mye med dette tidligere men ikke sett dette produktet :D

Følg meg hjem lys er de lysene som kommer på når man dytter på fjernlysspaken når bilen er av og tenning er av :) Da lyser nærlysene og parklys i 40sek standard. Med FRM3 så kan dette kodes slik at om man trykker på bagasjeluke knappen på nøkkelen så kommer følg meg hjem lyset på i 40 sek :)

Det er vel kun det innvendige lyset som kommer på når du trykker en ekstra gang på låseknappen sant? :)

 

Har familie som jobber på DEFA, så full pakke blei 1700kr ca, koster vel 4-5 tusen på bilradiospesialisten :) Da er det med motorvarmerelement, kupevifte, link hub, batterilader, gps sporing, alle ledninger som trengs installasjon og 5meter motorvarmerledning :)

Selve sporingen er jeg ikke sikker på hva eksakt koster, er kun en liten GPS enhet som kobles til DEFA Link huben. Mye billigere enn andre sporingsenheter, men defa sporingen er ikke FG godkjent tror jeg så man får rabatt på forsikring dessverre..

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg meg hjem lys er de lysene som kommer på når man dytter på fjernlysspaken når bilen er av og tenning er av :) Da lyser nærlysene og parklys i 40sek standard. Med FRM3 så kan dette kodes slik at om man trykker på bagasjeluke knappen på nøkkelen så kommer følg meg hjem lyset på i 40 sek :)

Det er vel kun det innvendige lyset som kommer på når du trykker en ekstra gang på låseknappen sant? :)

Har familie som jobber på DEFA, så full pakke blei 1700kr ca, koster vel 4-5 tusen på bilradiospesialisten :) Da er det med motorvarmerelement, kupevifte, link hub, batterilader, gps sporing, alle ledninger som trengs installasjon og 5meter motorvarmerledning :)

Selve sporingen er jeg ikke sikker på hva eksakt koster, er kun en liten GPS enhet som kobles til DEFA Link huben. Mye billigere enn andre sporingsenheter, men defa sporingen er ikke FG godkjent tror jeg så man får rabatt på forsikring dessverre..

Det må jeg faktisk dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.. når kom frm3? Dyr sak? :)

Fikk gode rabatter når jeg jobbet hos bilradiospesialisten også men nok ikke såå gode som det [emoji14] hehe har lyst på noe slikt da, men parkerer desverre på gata nå så har ikke strøm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg faktisk dobbeltsjekke når jeg kommer hjem.. når kom frm3? Dyr sak? :)

Fikk gode rabatter når jeg jobbet hos bilradiospesialisten også men nok ikke såå gode som det [emoji14] hehe har lyst på noe slikt da, men parkerer desverre på gata nå så har ikke strøm :/

 

FRM2 og 3 kom samtidig i mars 2007, men FRM2 var fram til september 09, mens FRM3 fortsatte :)

Aner ikke hva som avgjør om man har det ene eller det andre..

Jeg har jo Juli 2009, og jeg har FRM2, så vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.. Får begge versjoner for både halogen, xenon og adaptive lys.

Det siste som kom var FRM3 MAX, som er en versjon som kan bruker på både alle lys versjoner :)

Ga 700kr for FRM3 til 1 serien, og det er samme enhet mener jeg, men til E90 på ebay så ligger de litt høyere 1000-2000, går veldig opp og ned på prisene. Kjøpe en brukt er best da det er mye billigere og går fint å kode til sin egen bil.

 

Ah stemmer, kjekt med rabatter iblant :D nei da blir det litt vanskelig uten strøm ja, må nesten ha det skal det være verdt det hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defa motorvarmerelement og kontakt i fangeren montert, da venter resten av montering imorgen :)

Veldig fornøyd med angel eysa sålangt, LED pærene jeg kjøpte er sykt kraftige! Ytterste ringen blir svakere på dagen, men på kveldstid så ser det helt jevnt ut :) Kjørte en annen bil og hadde min bil bak meg, og det lyste veldig sterkt og jevnt :D Tåkelysene ble så kraftig at jeg trenger jo nesten ikke nærlys lenger haha, de lyser også litt i høyeste laget, så var ikke så behagelig å ha de bak seg på veien fikk jeg merke, men så tøft ut! 

 

post-67554-0-70747900-1447113711_thumb.j

post-67554-0-84022000-1447113730_thumb.j

post-67554-0-76067700-1447113413_thumb.j

post-67554-0-25110200-1447113429_thumb.j

post-67554-0-96883700-1447113439_thumb.j

post-67554-0-15307000-1447113460_thumb.j

 

Her er kun parklys og tåkelys på, lyser ganske langt mye!

post-67554-0-05959200-1447113448_thumb.j

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...