Gå til innhold

BMW E91 318D 2009 LCI Black Sapphire Metallic


bjorneoen
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha sjekket litt mer, så ser jeg at DAB antennen skal kobles direkte til NBT enheten. Takantennen jeg kjøpte har DAB-L antenne, men ser at NBT skal ha 2 dab innganger også.. DAB_L og DAB_III, hvor skal jeg koble den andre? :)

Det med at det er 2 FM/AM innganger på NBT, så kan det løses ved at jeg kjøper en F30 antenne forsterker som gir 2 FM outputs, og dermed kan kobles til NBT :)

Fått bestilt litt deler også nå!

eNBT emulator

CIC ramme til CIC frontpanelet

Blåtann antenne

NBT-CID skjerm/strøm-ledning

Takantenne med GPS, 2xTel og DAB bestilt :D 

 

Mangler da:

AUX/USB kontakt + USB ledning

USB kontakt og ledning til hanskerom 

Midtkonsoll deksel i børstet aluminium med plass til iDrive kontrolleren

Mikrofon

Deksel til AC Klima

Kontaktpinner + løse ledninger

Fakra ledning for dab

Fakra ledning for gps.

Håper på at det blir montering ikke nå til uka, men neste der igjen :D 

antenne2.thumb.jpg.7ab3684848aefbb8010b0

antenne1.thumb.jpg.1e325512c875007cb2d12

cicdeksel.thumb.jpg.67e4154cff7275267414

bluetooth1.thumb.jpg.cc85ca8ba2c2ef996aa

nbtcidhsd.thumb.jpg.0f76ec9bfed705816319

 

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har et midtkonsoll deksel i børstet aluminium med plass for iDrive til E90/E91? :) ingen løse på ebay.. Og BMW skulle ha 4000kr for den... :o de skulle også ha 1200kr for det plastikk dekselet rundt klima enheten, dette fant jeg til 200 på ebay :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig blitt "litt" klokere på hvordan jeg skal få til DAB :)

E91 har  to DAB antenner.. en DAB antenne for L-båndet i haifinnen på taket, og en DAB antenne integrert i sideruten bak på førersiden for DAB-III båndet sammen med TV-antenna. Så derfor velger jeg å kjøpe en pioneer dab vindusmontert antenne for DAB-III båndet (denne antennen tar begge da..) som jeg monterer i sideruta bak, og så tar jeg DAB-L båndet fra haifinnen :) Da blir det nesten 100% OEM, klarer ikke finne noe delenummer på ruter med DAB eller TV antenne uansett, så det blir ikke noe alternativ, så da får det bare bli som det blir, håper det blir bra nok :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Olek69 skrev:

Nydelig bil :-D. Hvis du tenker på å få litt mer guffe i motoren kan jeg varmt anbefale optituning. De tok Min 318d i fjor, og det gjorde stor forskjell. 

Hvor mye HK og NM fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kenny_ skrev:

Skal si du står på. 

Blir spennende dette

Gleder meg til alt er på plass med både nytt dashbord, hull i taket til antenne og ikke minst navigasjonen er montert og fungerer, håper det blir like bra som jeg tror det blir :D 

 

2 timer siden, Olek69 skrev:

Nydelig bil :-D. Hvis du tenker på å få litt mer guffe i motoren kan jeg varmt anbefale optituning. De tok Min 318d i fjor, og det gjorde stor forskjell. 

Takk :D ja vet, det er ufattelig stor forskjell! ;) hvor mye fikk de ut av din? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Olek69 skrev:

De påstod 210-215hk og 450nm mener jeg å huske. Ikke prøvd på Dyno enda, men det drar sykt. Holder godt følge med min fars f10 525d

 

 

 

Beklager, men det der er helt usannsynlig høye tall. Det er ingen seriøse som henter så mye ut av en 318d. 320d ja, men ikke en 318d. Hvis du i tillegg har DPF fortsatt på din så vil turboen din ta kvelden veldig snart. TRF racing her inne tar vell ut rundt 190 hk med DPF delete. ESS tuning tar bare ut 180hk.  For at jeg skal kunne tro deg på dette må det legges frem dyno papirer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ahj skrev:

 

Beklager, men det der er helt usannsynlig høye tall. Det er ingen seriøse som henter så mye ut av en 318d. 320d ja, men ikke en 318d. Hvis du i tillegg har DPF fortsatt på din så vil turboen din ta kvelden veldig snart. TRF racing her inne tar vell ut rundt 190 hk med DPF delete. ESS tuning tar bare ut 180hk.  For at jeg skal kunne tro deg på dette må det legges frem dyno papirer. 

Som sagt har jeg ikke hatt den på Dyno. Sa at de _påsto_ de tallene. 

Den går ihvertfall bedre en originalt, så jeg er fornøyd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Olek69 skrev:

De påstod 210-215hk og 450nm mener jeg å huske. Ikke prøvd på Dyno enda, men det drar sykt. Holder godt følge med min fars f10 525d

 

 

9 timer siden, Olek69 skrev:

Som sagt har jeg ikke hatt den på Dyno. Sa at de _påsto_ de tallene. 

Den går ihvertfall bedre en originalt, så jeg er fornøyd 

Det er sykt hvor stor forskjell det blir bare ved noen få endringer! :) Drar jo mye bedre enn originalt, og blir med en gang en mye morsommere bil å kjøre! Er nok flere som kanskje påstår mer enn de gir, men så lenge bilen går bra og man er fornøyd så er jo det det viktigste! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjorneoen skrev:

Det er sykt hvor stor forskjell det blir bare ved noen få endringer! :) Drar jo mye bedre enn originalt, og blir med en gang en mye morsommere bil å kjøre! Er nok flere som kanskje påstår mer enn de gir, men så lenge bilen går bra og man er fornøyd så er jo det det viktigste! :) 

Ja, det er en herlig følelse :-D har du tunet din? 

 

Vurderer m fangere til min også.. Vet du ca hvor mye det kommer på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Olek69 skrev:

Vurderer m fangere til min også.. Vet du ca hvor mye det kommer på? 

Kjøper du nytt så blir det fort dyrt, men om du får tak i brukt så blir det ikke så gærlig :) Kjøpte til forrige bilen, og da betalte jeg vel 500-1000 kroner per fanger brukt, og fikk dem begge lakkert for ca 2000kr :) vel og merke vennepris på lakkeringen ;) det er den som koster dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bjorneoen skrev:

Kjøper du nytt så blir det fort dyrt, men om du får tak i brukt så blir det ikke så gærlig :) Kjøpte til forrige bilen, og da betalte jeg vel 500-1000 kroner per fanger brukt, og fikk dem begge lakkert for ca 2000kr :) vel og merke vennepris på lakkeringen ;) det er den som koster dessverre..

Da høres det ut som at jeg må på jakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...