mbergan Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 E90 M3 eller F80 M3 Neppe Begge er for små når man får barnevogn. En nyere RS4 eller Macan Turbo er vel det mest sannsynlig egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Neppe Begge er for små når man får barnevogn. En nyere RS4 eller Macan Turbo er vel det mest sannsynlig egentlig. RS4en har jo ofte blitt kritisert for å være fremtung og understyrt, Macan går jo på stylter i forhold til M3 Synd ikke BMW lager M3 i Touring, det hadde blitt verdens mest kjøreglade stasjonsvogn Ville nok heller da kikket på E61 M5, RS6 eller F11 M550d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Neppe Begge er for små når man får barnevogn. En nyere RS4 eller Macan Turbo er vel det mest sannsynlig egentlig. Blitt skikkelig fine de nyere RS4'ene. Kan tenke meg at det er en ypperlig familiebil. Får man disse med V10, eller "kun" V8? Lånte en 2009 RS6 med V10'ern en helg i høst, og må si jeg syns den var skikkelig grom. Der imponerte Audi veldig, selv om jeg ikke er spesielt stor fan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 (endret) En bekjent som har kjørt mange fine biler og kjørt en del på bane var helt fra seg etter å ha prøvekjørt Macan. Han trodde ikke det var mulig å få en sånn kjøreopplevelse i en "SUV". Så jeg ville ikke avskrevet Macan uten å ha prøvekjørt den. Fin å se på er den også, synes jeg! Endret November 22, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Macan er vel den mest kjøreglade SUVen man kan få akkruat nå, men det blir aldri noen banebil som kan måle seg med en M3. Er selv spent på hvordan X4 M40I blir, skal jo konkurrere med nettopp Macan Turbo. X6M er jo ett beist men med vekt på over 2 tonn blir den aldri noen banebil, men den går jo som bare juling rett frem da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Macan er vel den mest kjøreglade SUVen man kan få akkruat nå, men det blir aldri noen banebil som kan måle seg med en M3. Er selv spent på hvordan X4 M40I blir, skal jo konkurrere med nettopp Macan Turbo. X6M er jo ett beist men med vekt på over 2 tonn blir den aldri noen banebil, men den går jo som bare juling rett frem da Men for en som trenger mer plass enn det er i en M3, så kan det hende at Macan er et av de beste alternativene. X4M40i skal få jobbe hardt for å slå den, men det hadde jo vært skikkelig kult hvis den hadde fått det til.Uansett ville jeg mye heller valgt Macan enn Audi. Virker som den er mye mer kjøreglad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Men for en som trenger mer plass enn det er i en M3, så kan det hende at Macan er et av de beste alternativene. X4M40i skal få jobbe hardt for å slå den, men det hadde jo vært skikkelig kult hvis den hadde fått det til. Uansett ville jeg mye heller valgt Macan enn Audi. Virker som den er mye mer kjøreglad. Hvis man kjøper en Macan for å få mer plass så tror jeg man bli rimelig skuffet, Macan har nemlig veldig lite bagasjerom. Bagasjerommet er på 500 liter, BMW X3 har 550 liter og det er langt ifra det største i klassen. Faktisk så har en F80 M3 ett bagasjerom på 480 liter, kun 20 liter unna Macan X4 M40I veier like mye som Macan Turbo (1915 kg vs 1925 km) og de har så si like prestanda (4,9 sek til 100 kontra 4,8 sek) så jeg er ikke så veldig sikker på om den skal jobbe så veldig hardt. X4 har i tillegg lavere tyngdepunkt. Ville ikke valgt noen av dem, da de er begge VAG... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 23, 2015 Share Skrevet November 23, 2015 Hvis man kjøper en Macan for å få mer plass så tror jeg man bli rimelig skuffet, Macan har nemlig veldig lite bagasjerom. Bagasjerommet er på 500 liter, BMW X3 har 550 liter og det er langt ifra det største i klassen. Faktisk så har en F80 M3 ett bagasjerom på 480 liter, kun 20 liter unna Macan X4 M40I veier like mye som Macan Turbo (1915 kg vs 1925 km) og de har så si like prestanda (4,9 sek til 100 kontra 4,8 sek) så jeg er ikke så veldig sikker på om den skal jobbe så veldig hardt. X4 har i tillegg lavere tyngdepunkt. Ville ikke valgt noen av dem, da de er begge VAG... Uten å dra for langt avgårde offtopic - bagasjeromsvolum har kun med antall liter å gjøre, men utformingen sammen med de tilgjengelige literne som på papiret ikke viser kan utgjøre den store forskjellen. De fleste måler vel bagasjeromsvolum på stasjonsvogner opp til vinduene. Men du verden hvor mye du får plass til OVER vinduene med skillegitter da gitt! Det er der sedaner og kombikupéer (og SAV type X4/X6/GLE) kommer til kort mot stasjonsvogner, hatchback'er og SUV'er generelt. Vil tro nye Macan GTS ligger nærmere X4 M40i i ytelse og effekt - og muligens også pris. Etter den siste tids tester å lese er vel Macan GTS noe av det nærmeste du kommer sportsbil og "praktisk" bil i en og samme bil. ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 23, 2015 Share Skrevet November 23, 2015 Vet ikke hvor stort bagasjerom Macan har, men har hatt Evoque i ett døgn og den hadde tragisk bagasjerom. Høyt, ja, men så liten dybde, sikkert bare plass til en stående koffert på langs liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå