Gå til innhold

Hvordan bør jeg gå frem ved garantireperasjon? - BMW F10

BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Har en F10 520D 2012 modell med noen feil som noen her allerede sikkert vet pga. tidligere tråder.

En liste over feilene til bilen:

- Turbo uler mye, spesielt ved kald motor - har tatt det med en forhandler tidligere, men de gjorde ingen ting med det. 

- Sjåførsete knirker, knirker også bakfra, muligens dørlister.

- Reim/kjede ulyd fra motor ved varm motor. 

- Vindstøy ved hastigheter over 80 km/t

- Risting/during ved sving og middelskraftig akselerasjon samtidig

Så spørsmålet er da om jeg bør sende en mail til forhandleren jeg kjøpte den av og fortelle problemene jeg opplever med bilen? Eller skal jeg ta det med en forhandler som ikke er så langt unna der jeg bor?

Et annet spørsmål som surrer rundt i hodet mitt er om jeg skal si ifra om alle feil med engang eller skal jeg ta det viktigste først? Grunnen til at jeg kvier meg litt for å ta alt med en gang er at jeg er redd for at det kan virke litt overveldende for dem og at de ikke kommer til å ta meg seriøst. 

Tar gjerne i mot flere synspunkter :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering !

Har nå vært hos bilsalongen og de tok en prøvetur. De konstaterte med engang at turbo må skiftes og at den ristinga/duringa kommer i forbindelse med at turboen ikke klarer å regulere trykket ordentlig, dette skulle de selvsagt ta på garantien. Det med knirkete sjåførsete skulle de ta å smøre opp, sånn at knirkingen forsvinner. Det fikser de i forbindelse med turboskift om 2 uker. Vindsusen var visst normal. 

Må bare gi bilsalongen ros for meget god kundeservice og dyktige mekanikere :) Ikke nok med det fikk jeg låne en 730D F01 når bilen var inne til sjekk av turbo, makan til flott bil har jeg ikke vært borti før. Meget gode komfortseter og for en herlig elastisk R6 motor. Dessverre knirket sjåførsete på den, noe som tydeligvis er en normal feil på BMW. Litt vindstøy her og der var det også, men alt i alt en meget god bil med god komfort :) Dette blir garantert min neste bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ordner seg for deg, kan ikke ha det slik du har hatt det.

Skal mine comfortseter knirke så må jeg framprovosere det med å presse låret/ legge vekt mot sideputa. Jeg har også reagert på støy egentelig, men i mitt tilfelle er det snakk om dekkstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endelig skal bilen fikses :) De comfortsetene knirket når jeg også presset låret mot sideputen, men skjedde også i svinger med litt god fart :) Slik er min også, med sportseter. Men den N57 motoren var helt herlig, har aldri kjørt en bedre dieselmotor tidligere. Kan denne sammenlignes med Audi og mercedes sin V6 diesel, med tanke på elastisitet og gassrespons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...