Gå til innhold

86 325i M-Tech1 - 86 320i "mint" - felgprosjekter


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Blir spennende å se! :) Hvilke farger står det mellom nå?

 

Det står mellom orginale BMW-farger ;) 

Gleder meg til å se denne ferdig :)

Det gjør jeg også :D 

Får se om jeg tar det litt oppdelt. Kaross og lakk i år, og understell neste år :) Så får man ta detaljer etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaaa, folkens, har endelig fått gjort noe fornuftig på bilen i dag! Fant ut at når frøkna er på jobb, så kan jeg skru bil, og når hun er hjemme kan jeg pusse opp hus. Selv om hun naturligvis mente jeg faktisk kunne holde på med huset når hun var på jobb også, og om det var såååå viktig at jeg holdt på med bilen. Jeg svarte kun med et enkelt men informativt blikk, og sto opp samtidig med henne i dag, for å få unna litt på E30 n ;) Kom i gang i 10-tiden, måtte jo starte forsiktig med frokost osv. Har jo fri, så kan ikke stresse heeeelt ape heller. 


Men, har i dag fått av frontplate, forskjermer, lister på dører og bakskjerm.
Fått ut interiøret, så nær som dashbord og ratt, samt satt inn en stol som jeg kan sitte i ved flytting når jeg skal holde på med den.. 

Ikke funnet mere snacks (LES:rust) enn det som var forventet, og det var i forkant av dørk mot hjulhus foran. Det er vel mer eller mindre standard på gammel trææææddve. 

Fikk spøla litt med sommerdekk på snøføret også. Glemte at jeg ble 30 i går, trodde fortsatt det var 18 jeg ble.....  8-[

 

Litt bilder fra dagens økt ble det også :) 


post-40214-0-17260800-1452001356_thumb.j

 

post-40214-0-12070200-1452001428_thumb.j

 

post-40214-0-28683800-1452001483_thumb.j

 

post-40214-0-91944900-1452001590_thumb.j

 

post-40214-0-23240900-1452001717_thumb.j

 

post-40214-0-68104300-1452001852_thumb.j

 

post-40214-0-17648300-1452001962_thumb.j

 

post-40214-0-64974800-1452002006_thumb.j

 

post-40214-0-18628100-1452002108_thumb.j

 

post-40214-0-43516300-1452002159_thumb.j

 

post-40214-0-98587000-1452002228_thumb.j

 

post-40214-0-15461100-1452002290_thumb.j

 

post-40214-0-90882600-1452002415_thumb.j

 

post-40214-0-68181100-1452002489_thumb.j

 

post-40214-0-24876500-1452002559_thumb.j

 

 

 

Deler på tur hjem! 

 

post-40214-0-71738900-1452002671_thumb.j

 

 

Parkert igjen, til neste gang ;) Nå er det sveisearbeid, så må fylle på flaska, og håpe på at han som skal sveise for meg er ledig snart :D 

 

post-40214-0-32628600-1452002730_thumb.j

 

 

Over og ut  :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:clap: Blir gøy å sette ordentlig i gang, tenker jeg!

 

Det blir det! Selv om det garantert blir i rykk og napp det blir jobba med den :) Men veldig morsom økt i dag med nedriving av d meste innvendig:) 

Så jo hel ut innvendig i forhold til mange andre e30er.: :).

Skal bli morro å se utviklingen på denne.

Ser du nevner husoppussing,det er kjedelig det kontra Bmw skruing.

Jada, forholdsvis hel og pen. Så det er et greit utgangspunkt, selv om det er en del og ta tak i :) Håper å kunne komme et godt stykke på vei frem til våren / sommeren. Har en liiiiiiiten plan om å få sveisa ferdig rusta og få levert bilen på karosseriverkstedet før jeg reiser på sjøen 20.januar. Men det vil jo vise seg. 

Hehe, ja når jeg har lagt ned like mange timer på bilen som jeg har gjort på huset de siste 3-4 årene, da tror jeg den begynner å se temmelig ny ut ;) Men, man må ha plass og bo, og huset er gammelt, så det trengte totalrestaurering, noe det har fått. To soverom som står igjen innvendig nå. Så skal rive ferdig, rette opp gulv og vegger, nye takbjelker, hive opp strøm, og da er det bare takplater, veggplater og gulv igjen. Er riving og den hækers opprettinga som tar tid og er kjedelig. Når det er gjort så hiver man fort sammen et rom med plater og listverk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Jørgen! Jeg vet, som alle andre, at dette kommer til å bli knallbra. Veldig spent på hva slags farga du velger også. Håper du ikke driter deg ut med dumme valg og løsninger slik som du har gjort på de to tidligere træddvene dine   :moroklem:  

Har ikke fått med meg denne tråden før nå, så det sier jo litt om mitt aktivitetsnivå her inne. 
 

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Jørgen! Jeg vet, som alle andre, at dette kommer til å bli knallbra. Veldig spent på hva slags farga du velger også. Håper du ikke driter deg ut med dumme valg og løsninger slik som du har gjort på de to tidligere træddvene dine   :moroklem:  

Har ikke fått med meg denne tråden før nå, så det sier jo litt om mitt aktivitetsnivå her inne. 

 

Synes selv det er spennende :) Har skrudd mye E30, men aldri skrudd i filler min egen for å renovere den :) Stort sett vært vedlikehold og oppgradering av understell / felger / utseende :) Godt at folk har trua :D 

Jaa, spent på farge selv jeg  :---)  Får håpe man unngår det, hadde vært teit å virkelig driti på draget når man går så grundig til verks  :-k 

Nei har ikke vært veldig aktiv selv, og var i tvil om jeg skulle lage noe, men for min egen del så valgte jeg å gjøre det. Alt ryker jo på facebook nå til dags, men da er det jo umulig å finne tilbake til noe igjen............... Blir nok, som skrevet over, aktivitet i rykk og napp for min del, siden jeg holder på innimellom, samt er borte på sjøen på jobb tre uker i slengen :) 

 

flott oppdatering jørgen! :D og gratulerer med vel overstått! ^^

Takk for det! Og takk for det også  :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver inn en kommentar her, for denne tråden vil jeg følge med på.. 

 

Jeg er aktiv bruker av FB, og liker FB godt - men ingenting slår en god gammel prosjekttråd på forum. Å følge bilmekking på fb er direkte tragisk i litt for mange tilfeller.. Så da hiver jeg meg på her.

 

og ja, jeg vet hva du har gått igjennom mtp husrenovering og bilmekking... Men du har ikke et fotballlag med unger da, så du slipper litt billig unna der ;)

Endret av Pedi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morro å følge med Jørgen[emoji4] blir bra!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Håper det :) Moro å få skrudd litt igjen ! 

 

Jeg hiver inn en kommentar her, for denne tråden vil jeg følge med på.. 

 

Jeg er aktiv bruker av FB, og liker FB godt - men ingenting slår en god gammel prosjekttråd på forum. Å følge bilmekking på fb er direkte tragisk i litt for mange tilfeller.. Så da hiver jeg meg på her.

 

og ja, jeg vet hva du har gått igjennom mtp husrenovering og bilmekking... Men du har ikke et fotballlag med unger da, så du slipper litt billig unna der ;)

Hehe, jaa, enig.. Blir mest for show de facebook-oppdateringene. Men rent tekniske spørsmål, og prosjekter, synes jeg passer best på forum. Da kan man søke seg tilbake, lese gamle ting etc. Det er jo håpløst på fjasbokji. 

Ja man kan noen ganger lure på om enkelte har flere timer i døgnet enn andre ;) Så all ære der! Nei har ikke noe kids enda, så slik sett er jo den tiden til overs, selv om det kanskje begynner å bli på tide med noen til å føre E30-entusiasmen videre :lol: 

BTW: Om noen har sort bra gulvteppe til E30 så ønskes det kjøpt. Mitt var 300kg tungt (fuktig) og voldtatt en del plasser :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gamlingen står på sommerdekk, og vi har fått pent med snø, så sneik jeg meg inn i skrulokalet i dag for å parkere der. I morgen blir det mest sannsynlig startet på rustsveisinga :D Like greit at bilen da er der, enn at jeg ikke kommer meg dit pga snømengde :lol: 

Mens han som skal sveise gjør sitt, skal jeg se om jeg får til å begynne nedvask av coupé`en, og bagasjerommet. Der er det sinnsykt skittent. 

Kommer en større oppdatering i morgen kveld eller overmorgen om det blir action i morgen kveld :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...