Gå til innhold

E 30 Ferdig (blir man aldri)


tpmek
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, RF91 skrev:

E da heilt nytt? Såg på finn at dei venta inn eit nytt parti i februar, og sidan dei holde til ikkje so langt frå her eg bur so vurdera eg neeesten å stikka innom for å sjå litt :)

Da må du løpe Rune! De hadde ett skap igjen i går.Det står i utstillingen,jeg og en kompis hentet de to siste han hadde på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EDH_Performance skrev:

Du har ikke testet syre? Fikk tak i 10 liter med saltsyre 30% som jeg har puttet gravrustet deler oppi, blir helt rent for all rust på en dag ca...Og skal til med stripall syre i en varmtvannstank slik at jeg kan ta større deler! Geniale greier:D

Nei det har jeg ikke prøvd. Fordelen med dette er at det går kjapt og greit. Mangen typer blåsemiddel til forskjellige materialer. Og ikke minst så såg jo innmaten i Weber grillen ny ut etter en runde i kabinettet 🤓🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert torpedovegg isolasjon i kveld. Litt strev med å få den "strekt" på plass. Sikkert krympet på lager 😱. Fordelen nå fremover er at jeg ikke trenger å ta så mangen shortcuts på å bare løpe å kjøpe deler. Bestemte meg for å beholde bærearmer  foran og bare skifte kulene. Jeg hadde blåst de nye armene anyway og lakket de med ordentlig lakk. Så da sparte jeg en god tusenlapp der 😇

IMG_1333.JPG

IMG_1334.JPG

IMG_1334.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, EDH_Performance skrev:

Skal bytte kuler på armene mine jeg og, kostet ingen ting på autodoc.co.no og du kan velge mellom masse fabrikanter.

Som gammel mekaniker så gikk jeg for Lemforder. Ett solid godt merke. Ikke det billigste men, allikevel mye penger spart. 

kjøpte noe billige bærearmer til min E 53 engang på E bay. De var så stiv i kulene,at det gikk flere dager før selvopprettingen kom tilbake 😂😂. Etter det har jeg brukt kun merker som jeg har god erfaring med opp igjennom tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tpmek skrev:

Som gammel mekaniker så gikk jeg for Lemforder. Ett solid godt merke. Ikke det billigste men, allikevel mye penger spart. 

kjøpte noe billige bærearmer til min E 53 engang på E bay. De var så stiv i kulene,at det gikk flere dager før selvopprettingen kom tilbake 😂😂. Etter det har jeg brukt kun merker som jeg har god erfaring med opp igjennom tidene.

Mitt syn på slitedeler er at man bytter til orginalt, eller bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er blitt blåst mye deler de siste dagene, må de jo lakkes igjen. Garasjen har fått hard medfart under dette prosjektet, så jeg prøver meg igjen på en ny lakk " celle". Rør fra en trampoline som burde vært kastet ble byggematerialer. Gikk jo selvfølgelig tom for sveisegass, men kom såpass i havn at det fungerer. Koplet det til eksosavtrekket , så får vi se om det blir noe maling iløpet av helgen 😊😊

IMG_1356.JPG

IMG_1357.JPG

IMG_1360.JPG

IMG_1362.JPG

IMG_1363.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tpmek skrev:

Siden det er blitt blåst mye deler de siste dagene, må de jo lakkes igjen. Garasjen har fått hard medfart under dette prosjektet, så jeg prøver meg igjen på en ny lakk " celle". Rør fra en trampoline som burde vært kastet ble byggematerialer. Gikk jo selvfølgelig tom for sveisegass, men kom såpass i havn at det fungerer. Koplet det til eksosavtrekket , så får vi se om det blir noe maling iløpet av helgen 😊😊

 

utrolig hvor greit det er å være kreativ :) ser jo kjempegrei ut den der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Freakshow skrev:

smart som fy! :D hva har du som suger ut lakkstøv?

Hvis du ser litt tilbake i tråden min, så fikk jeg montert ett eksosavtrekk med slange trommel. Er en kraftig vifte,husker ikke specs i øyeblikket. Men det gjør at jeg også kan bruke det når jeg sliper/Sveiser/lakkerer. Skal også montere Sandblåsekabinettet mot denne viften med reduksjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tpmek skrev:

Hvis du ser litt tilbake i tråden min, så fikk jeg montert ett eksosavtrekk med slange trommel. Er en kraftig vifte,husker ikke specs i øyeblikket. Men det gjør at jeg også kan bruke det når jeg sliper/Sveiser/lakkerer. Skal også montere Sandblåsekabinettet mot denne viften med reduksjon.

 

haha leste det rett etter jeg spurte xD
men det ser veldig bra ut! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt sprøyting av små deler. Blir ikke helt fortrolig med Hempel 2k lakken så det blir mye tynner i for å få finere finish. Er jo under bilen så litt avvik tåler jeg.

Lakk " cellen " fungerte perfekt og ikke lakkstøv å se i garasjen.

IMG_1368.JPG

IMG_1369.JPG

IMG_1370.JPG

IMG_1371.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...