lagunilla Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 Hei, Har nylig kjøpt meg en F30 328i fra en forhandler i Trondheim. Bilen skulle fraktes til Oslo og idag får jeg beskjed om at hele høyre side på bilen er skadet. Bilen kostet 375 000. Hva kan jeg gjøre? En kollisjonsskadet bil er ikke verdt like mye lenger selvom dems forsikring dekker skaden og uansett hvor bra skadeverkstedet gjør jobben så blir det aldri som en ny bil. De kjørte også med sommerhjul over fjellet.. Vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Bare lei meg etter episoden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 21, 2015 Share Skrevet November 21, 2015 (endret) Som du sier er ikke verdien 375k lengre, uansett hvor bra det ser ut etter rep. Skulle det bli til at du tar over bilen synest ivertfall jeg en relativt grei prisreduksjon er på sin plass. Noe videre protester på det, så hadde ivertfall jeg trekt meg der og da fra hele greia. Det er en ting at bilen ser bra ut første året etter en slik lakkjobb, men ofte kommer ikke problemene før ett, eller to år etterpå. Så blir det hele diskusjonen rundt garanti fra bmw, garanti fra lakkverkstedet og generelt bare ett surr uten like. Er det selve verkstedet som var skyld i smellen da? (i.o.m du nevnte sommerdekk på vinterføre). Endret November 21, 2015 av HSD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Det som HSD sier her angående lakkjobb osv som kan by på problemer så kan det det, bilen min har fått bytta dør, og lakkert, der tok det to år så begynte lakken og krype. Måtte krangle mye med lakkverkstedet for å få detta igjennom, måtte ty til at sjefen på skade avdelinga hos forhandler til å prate for seg, for til meg så vrei han bare seg unna, men det gikk til slutt, og fikk omlakkering, så får bare se om det skjer noe nytt etter 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Ville droppet bilen også, med samme grunnlag som de sier over. Fruen skrapte opp hele siden på fellesbilen våres, og etter 1.5år begynte rust å komme der skaden var ordnet. De tok heldigvis den inn igjen uten noe som helst diskusjon, men er spent på hvordan det ser ut som nye 1-2år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Jeg ville startet med å ta kontakt med en advokat. Dette kan bli ganske komplisert hvis det ikke håndteres på riktig måte vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet November 22, 2015 Share Skrevet November 22, 2015 Har du signert kontrakt og/eller betalt noe/alt for bilen? Jeg ville ikke tatt imot en så skadet bil. Hadde tatt kontakt med forbrukerrådet og NAF, de har sikkert vært borti slike saker før og kan si noe om rettighetene dine. Dette kan muligens være en feil/mangel som gir rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 22, 2015 Forfatter Share Skrevet November 22, 2015 Bilen er ikke "vrak", men hele høyre siden på bilen er skrapet opp, inkl felger og dekk. Har betalt 325 000. Gjenstår 50 000 å betale, men syns de skal nøye seg med 325 000 også få reparert bilen på dems forsikring hos min forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå