Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Otis skrev:

Den er vel defekt. Pakninger kan gå i stykker. 

Så da får den ikke sugd ut bensin fra tanken da med andre ord? Var knusk tørt på andre siden av pumpen og. Prøvde med full tank og bilen på flat mark men ingen forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alpejohn skrev:

Du kan jo prøve og suge frem bensin selv,  om du får det til. Da vet du hvertfall om røret er tett eller ikke. 

 

Ellers er det nok pumpa som er gåen. :)

Akkurat satt alt sammen vekk så det får bli en an gang. Tenkte tanken men var litt komlete og komme til. Får gi det et bedre forsøk neste gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg feilsøkt litt og har en god og en dårlig nyhet haha. Den gode nyheten er at nye webastoen min starter og går helt fint :D Og pumpen pumper bensin helt fint. Den dårlige nyheten er at røret er tett. Jeg mistenker den nr. 16 på bildet. Har prøvd å suge og blåse i røret med null respons.

IMG_4351.JPG

IMG_4354.MOV

IMG_4355.PNG

IMG_4356.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, direkte oversatt er det drivstoff inntak men hva det innebærer vet jeg ikke. Røret under bilen er hvertfall ikke tett så må være noe over tanken. Googlet litt på tett rør til webasto men fant ingenting. Så må vel ned med tanken og se.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Ser ut som de har byttet armatur i tanken til feil type. 

Er det det hvite "plastlokket" ? Har ikke sett så mye på det men virker som det går an å ta av det lille lokke til inntaket til webastoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E91 -05 med en webasto som ikke vil starte. Etter noen forsøk der den startet for så å ryke litt fra eksosen, for så å stoppe igjen etter 2 min, vil den ikke starte i det hele tatt. Noen i Oslo området som kan/ har mulighet for å ta ut feilkoder? Noen som vet hvem sikring som kan tas ut for reset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...