Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, beendiik skrev:

Okei, men skulle gjerne ha fått til å brukt den når jeg ville, selv om den ikke slår seg på automatisk 

Da må du nesten få koblet noe i mellom som gjør at den tror den er over 5 grader..
 

Dette blir da sansynligvis inn på kretskortet. Så da må du bryte den opprinnelige temp sensoren, med en motstand eller noe som gir verdi tilsvarende feks +15 grader.. Og når du flipper bryteren igjen kobler du inn den orginale temp måleren.

Men dette blir nok veldig mye styr og kanskje vanskelig og få til i praksis.
Så da kan du evt koble en bryter mellom der sikringa står, og flytte sikringa til ekstern holder.
Om du da har en garasjeport opner i speilet, eller knapper i taket, kan du kjøpe en universal mottaker som støtter den rette frekvensen, så kan du bruke denne som bryter. Da kan du programmere knappen på garasjeportopneren til og slå på og av webastoen (da tar du strømmen).

Det er mulighetene så vidt jeg vet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2 spørsmål: 

Er det noe spesiel metode for å lufte biler med webasto? Noe man må ta ekstra hensyn til?

Hvor lenge skal webastoen gå fra du starter den til den stopper? Vist den får gå helt problemfritt. Gjelder bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke luftet noe spesielt på min 530d hvertfall, men da jeg hadde hatt den ut og montert den tilbake så starta jeg den uten og ha starta motoren. Da gikk den seg varm.

Men etter og ha starta motoren så hadde vannet sirkulert og luft bobla ble borte. Men sitter en lufteskruen under klimafilteret på venstre side (på min hvertfall). Det blir da i toppen av slangene over webastoen. :)


Den skal gå i 30 minutter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Alpejohn skrev:

Jeg har ikke luftet noe spesielt på min 530d hvertfall, men da jeg hadde hatt den ut og montert den tilbake så starta jeg den uten og ha starta motoren. Da gikk den seg varm.

Men etter og ha starta motoren så hadde vannet sirkulert og luft bobla ble borte. Men sitter en lufteskruen under klimafilteret på venstre side (på min hvertfall). Det blir da i toppen av slangene over webastoen. :)


Den skal gå i 30 minutter. :)

Har luft og luftet men sliter med at bilen har for høy driftstemperatur så tenkte kanskje at det kunne være en spessiel metode for webastoen. Må ta å sjekke under klimafliteret der. Har ikke luftet derfra. 

Webastoen min går i 5 min før den slutter, ikke blir det noe varmt i motor eller bilen heller. Så noe er gale.

27 minutter siden, Otis skrev:

Det er ca samme prosedyre paa bensin a diesel. 

https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFRVhtTVp4d1lYT0E

Har ikke fulgt akkurat den prosedyren. Har hatt varmen på fullt. Men også vifte på fullt. Har latt bilen gå litt også luftet. Dratt bilen opp til ca 2500 ett par ganger så luftet igjen. Men sliter fortsatt med for høy driftstemperatur. Skal se mer på luftingen av webastoen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget viktig å huske å ha lufteskruen åpen med varmen på helt først, mens du fyller. Så når det kommer væske ut av lufteskruen, stenger du lufteskruen å fortsetter å fylle på tim det ikke går mer. Så starter du motor å etterfylle enda mer. Så er det litt rusing til ca 4k omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Otis skrev:

Meget viktig å huske å ha lufteskruen åpen med varmen på helt først, mens du fyller. Så når det kommer væske ut av lufteskruen, stenger du lufteskruen å fortsetter å fylle på tim det ikke går mer. Så starter du motor å etterfylle enda mer. Så er det litt rusing til ca 4k omdr.

Skal gi dette et forsøk i morgen, takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...