Gå til innhold

Bedre langlys X5 E70

frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg bedre lys på en x5. 

Regner med her sitter orginale pærer fra bilen var ny og at det vil hjelpe og bytte desse? noe spesiell xenon pære som anbefales?

Har noen erfaring med og montere led bar i frontfangern eller bak grillen? eller er dette dumt pga av sperrer for kjølingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet xenonpærene på min E61 for en mnd siden. Jeg kjøpte 2 pærer i sett på Ebay for litt under 1000kr. Osram nightbreaker, gir ca 40% bedre lys og ca 20m lengre fjernlys. Jeg er meget fornøyd med disse og anbefaler de. Disse pærene har levetid på 3000timer, så de er iallefall kvalitet og ikke noe kinavarer.

Led bar har jeg ikke sansen for, er sikkert smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED bar er nok veien å gå om du vil ha bedre lys ja, som fjernlys altså.

Jeg har Osram NBU også på min, og ja lyset er bra, men det er ikke godt nok når man kjører på landeveien uten gatelys. Det er for dårlig rekkevidde, men de lyser greit nok ut til siden og det er meget fint adaptive lys!

Jeg har sett meg ut noen LED bar;

http://www.ekstralys.no/products/lazer-led-triple-r-750, velg da i Elite utgave.

http://www.ekstralys.no/products/e-merket-godkjent-led-fjernlys-lazer-led-st-8, for mer bredde.

http://www.ekstralys.no/products/lazer-led-triple-r-1000, for sinnsyk lengde.

http://www.ekstralys.no/products/rigid-sr-serie-20-e-merket-fjernlys, velges da i combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja burda kansje byttet pære, men jeg kjører bilen bare på mørk landevei så hadde vert fint med noe bedre langlys.

Kansje en slik løsning som denne bilen her jeg såg på finn.no hadde vert noe? http://finncdn.no/mmo/2015/9/vertical-3/20/7/641/534/07_1399296400_xl.jpg

Men vil dette ha noe innvirkning på kjølinga til bilen? når den sperrer litt for luft tilførselen?

Bra pris på desse led barene, men er vel en anna kvalitet en dissa kina greierne på ebay til under 1000lappen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løsningen ser ikke så dumt ut.

Fint der nede og, da er det bare ic som får evt mindre luft. Hvor mye mindre aner jeg ikke.

Det er jo temp sensor der til bilen, bare gå klar av den så..

Det er høy pris, men du får meget godt lys i et lite format.

De Kina led barene er absolutt ikke noe særlig. De trekker mye watt og omsetter lite energi til lys.

Mange tester av Kina varene på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de originale pærene aldri har blitt byttet så er vel det på tide. Der vil du allerede se forskjell. 

LED bar er jo faktisk veldig bra, men det ser jo langt fra fint ut. Pickup, lastebiler osv. er det helt ok

Hva med å putte xenonkit i langlysene? det sitter jeg selv å funderer på. Det er helt greit med ombygd xenon så lenge det er i langlys. 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei.

Har du funnet noen god løsning her?

Jeg er også opptatt av å ha gode lys på bilen, og har en 08. mod E70. 

Jeg bytta til noen "billig" pærer fra E-bay(235,-for paret) med 6000k, og så merkbar forskjell.

Har vært innom tanken på ledbar til tross for at jeg ikke synes det er noe pent. 

Tenkte litt på å montere den under skibiksen(kanskje ikke helt lovlig) men har ikke helt bestemt meg.

Skulle gjerne hatt fjernlys i de innerste lysa i lyktene. for fjern og nærlys er jo kun i de ytterste.

Hvis det er noen som har vært borti å fått satt inn f.eks halogen fjernlys i de innerste, hadde jeg satt pris på å

fått noen tilbakemelding på hvordan og resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du monterte billig Kina pærer med 6k og merket forskjell, så bør du absolutt vurdere å skifte til osram nbu! Ikke nok med at Kina pærer lyser dårligere, men 6k lyser enda dårligere. 

Ellers er jo ledbar enkelt og greit. Litt dyrt, men fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg mente jeg leste et sted om de forskjellige fargetempene og det sto at 6000k var det som lyste sterkest før det gikk over til å bli veldig blått. Kan hende jeg har lest feil da. Tror nok det blir osram nbu på meg etter hvert. Men er det da mellom 4000 - 4500k som er det beste? Man får kanskje ikke noe annen farge på de pærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilprodusenter bruker 4100-4800 kelvin. Så det er best i det området. 6k kan nok virke veldig bra på snø, men på vått føre blir det dårlig. 

Osram nbu er vel 4300-4500 kelvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 7 months later...
On 9 Mar 2016 at 2.15, plugg69 skrev:

Jeg har en 120w ledbar og 2 hella 500 med 55w xenon, alt er bak grillene.. 

20160122_220512.jpg

Kult. Jeg tenkte å montere en ledbar der du har din da det ser ut som din sitter bak den lille grillen under nyrene? men hvilken kabel og hvor tar du styrestrøm fra på X5´en? Og har du bilde av fronten på bilen i dagslys men ekstralysene skrudd av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...