Varriiczz Skrevet Desember 26, 2015 Share Skrevet Desember 26, 2015 (endret) Hei, jeg har problemer med å starte min E46 320d, startet og kjørte helt fint i dag, men på vei hjem så sluttet plutselig høytalerne i bilen og var bare lyd fra basskasse, jeg kjørte hjem og parkerte bilen. Prøvde å starte bilen senere i dag men da ville den ikke starte, vrei om tenningen, men sto bare å dunket å lysene blinket. prøvde å lade batteriet med startkabler og den startet etter det, men alle lysene ble ganske dimmet og radio og air condition var av, og kjøre lys lyste ikke og hvis jeg prøvde å sette på blinklys eller bruke noe elektronisk i bilen så bynte alt å blinke, jeg prøvde å kjøre en tur for å prøve å lade batteriet men bilen gikk såvidt frammover på 1. og 2. gir og alle lysene blinket mens jeg kjørte, speedometer funket ikke hvis jeg holdt inn gassen men hvis jeg slapp gassen og bare trillet så slo den seg inn igjenn. jeg kjørte den hjem igjenn og parkerte den, prøvde å se om den startet etter det, men det gjor den ikke. Hva kan være feilen her? batteri som er gåent og ikke tar imot lading, eller kan det være dynamo? har ikke så mye peiling på bil enda Endret Desember 26, 2015 av Varriiczz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 26, 2015 Share Skrevet Desember 26, 2015 (endret) Få lånt deg et multimeter, start bilen med startkabler igjen og mål spenningen til batteriet. Med motor/dynamo i gang, skal det hoppe fra rundt 12V til rundt 14V. Begynn med det, hvert fall! Endret Desember 26, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Eller bare sjekke ladinga i obc værstefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varriiczz Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 Batteriet ble ladet fult opp og satt inn i bilen, da startet bilen, men ble målt med multimeter på batteriet og da målte den 11.36 når bilen var på tomgang og når den ble ruset til 2k Har heller ingen varsellampe i bilen, noe jeg kansje skulle hadd hvis dynamoen ikke lader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 (endret) Ja da er det ganske sikkert dynamo. Den målingen du har oppgidd skal være med bilen av og kanskje mer. Bilen skal ligge på nermere 14 og oppover mens den står på tomgang. Endret Desember 27, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Da er det nok dynamoen, ja! vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varriiczz Skrevet Desember 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2015 noen plass som selger dynamo for en billig penge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 27, 2015 Share Skrevet Desember 27, 2015 Kanskje ebay. Ellers kan du sjekke ut koed.no Har bare prøvd de originale, så har ingen andre anbefalinger å gi, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varriiczz Skrevet Januar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2016 holder på å prøve å bytte dynamo nå. har fjernet viften til radiator å vill helst fjerne så lite som mulig av slanger. men kunne trengt litt hjelp med hvor belte strammeren er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Beltestrammer er ganske langt oppe. Skal stikke en halv toms arm inn på skrå nedover under egr, fra siden. Så presser du ned festet og kan låse den med en spiker feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFWk82S0lLMzVRX1U Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Skal ikke ladelampa tenne hvis den ikke lader? Høres mer ut som dårlig kontakt en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Varriiczz Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2016 Fant ut når jeg skulle demontere dynamoen at kabelen som skal varsle i dashbord om ladefeil ikke var kobblet til, så derfor jeg ikke hadde varsellampe Byttet dynamo i dag og problemet er fikset Takk for hjelpen folkens! Thundercoil og vegard89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå