Gå til innhold

i8 eller M3, hva ville du valgt?


BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Etter nye avgifter og ¨ferdig utstyrt¨ så kan det se ut som om prisen blir ganske lik på disse 2 faktisk...

Men jeg skal egentlig ikke blande inn den for mye her, M3 og i8 er mest aktuelt.

Sier du det ja, var ikke klar over det. For all del, C63 AMG er en helrå bil med herlig lyd ifra sin V8er. Men den er mer muskelbil mens M3 er racerbil :) Mye godsaker å velge i dette prisområdet, det er iallfall sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C63 når ikke M3 til knæra en gang, den går godt rett frem og har bøs lyd. Den er også tett på 200 000 kr dyrere enn M3 så vidt jeg vet..

Kommer jo ann på bruken, de færreste av oss er på banen støtt og stadig og med norske fartsgrenser så er sjansene for at man får presset bilene mer en 50-60% veldig liten. Så en c63 med lyden den lager ville nok gitt like god eieopplevelse i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det sier du som kjører diesel Tom K....... Hva er moro med det ? Nei da er det bedre med batteri ;-)

Dieselbil er da hundre ganger bedre enn elbil, alt som drives av noe fossilt og lager lyd er bedre enn elbil? Ingenting er så riktig som bensin forøvrig og det er jo bensin I8 går på når den ikke går på strøm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C63 når ikke M3 til knæra en gang, den går godt rett frem og har bøs lyd. Den er også tett på 200 000 kr dyrere enn M3 så vidt jeg vet..

Vil ikke si en c63 går så mye dårligere enn en m3, men de pleier ofte ha mye mere dreiemoment og endel mere hester enn bmw sin m3.

Syntes Mercedes virker endel råere enn bmw på brutalitet og er mere muskelbiler ja

Skulle jeg hatt en mercedes i denne kategorien som m3 hadde det blitt en clk63amg black series.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se kommentaren min med litt humor....jeg har aldri kjørt elbil..nærmeste jeg kommer er vel gaffeltruck, men i mine øyne så blir det helt feil med en rå sportsbil UTEN lyd....det blir som en 100 år gammel Cognac uten smak ;)

Og det sier du som kjører diesel Tom K....... Hva er moro med det ? Nei da er det bedre med batteri ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si en c63 går så mye dårligere enn en m3, men de pleier ofte ha mye mere dreiemoment og endel mere hester enn bmw sin m3.

Syntes Mercedes virker endel råere enn bmw på brutalitet og er mere muskelbiler ja

Skulle jeg hatt en mercedes i denne kategorien som m3 hadde det blitt en clk63amg black series.

Jeg sier ikke at C63 går dårligere enn M3, så vidt jeg vet er den noen hundredeler raskere så lenge veien er rett frem. Men M3/M4 er mer "Drivers car", den har bedre grep og den har raskere girkasse. Tross at den ligger under med ca 80 hester og 150 NM så er den raskere enn C63, det er også imponerende at den kun ligger en billengde bak C63 ved akselerasjon rett frem. Årsaken til dette er at BMWen har en mer effektiv drivlinje og raskere girkasse, kanskje en av industriens beste girkasser. C63 veier en del mer enn M3/M4, faktisk så veier C63 hele 1785 kilo. Det er ca 200 kilo mer enn M3 og omtrent det samme som nye G11 730d veier, 200 kilo ekstra er enormt mye når det kommer til biler i denne klassen.

Ellers så er her to tester som kan være greie å få med seg om man vurderer C63 opp mot M3/M4 :)

https://m.youtube.com/watch?v=Hf67GoQhFMk

https://m.youtube.com/watch?v=C4hqCfjvkak

Som testene viser så er det altså S versjonen man bør gå for, det er iallfall den hvor man i det hele tatt har en sjans mot M3/M4. Det er også denne varianten Mercedes forventer at 80 prosent av C63 kjøperne velger, med andre ord viktig å tenke på igjennsalg. En ukurant utgave i dette fra før snevre markedet kan være ett mareritt å bli kvitt, gå for S versjonen! Etter nyttår vil M3 koste 1 030 000 kr, etter å ha fått kuttet avgiften med ca 127 000 kr. C63 S AMG vil legge seg på 1 178 000 kr, det etter å ha fått kuttet avgiften med 180 600 kr. På M3en kan man enten bruke 150 000 kr ekstra i utstyr eller man sparer 150 000 kr og likevel får mer bang for the buck. Så var det dette med lyden da, her er C63 uslåelig uansett hvordan man vrir og vender på det. Men det er jo ikke slik at M3 låter dårlig, mye er også gjort med ett M performance anlegg eller annet for å hente ut litt grovere lyd :) Men om lyd er så avgjørende så er iallfall I8 ett alternativ man bør glemme ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på 150.000,- blir realistisk sett mindre faktisk, da C63 har blant annet automat og adaptivt understell standard - noe som koster hvertfall 40.000,- hos BMW. Nå prøver jeg ikke å favorisere C63 på noen måte, for jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg ville svart om jeg MÅTTE ha tatt et valg i dag. i8 er uslåelig på utseende og wow-faktor, M3... er M3 - hva mer kan man si..? C63 fremstår som en brutal bil med digg V8-motor, men som utseendemessig kanskje er litt for lik en normal C med AMG pakke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har vurdert M2 som flere andre nevner her? Personlig hadde jeg nok venta med bestilling til prøvekjøring av den var mulig- virker til å være en uhyre potent bil til en listepris på ca 180k under M3, begge med DKG. Men ser også hva du mener med både M3 og i8, M3 er nok hakket mer rå enn M2, og i8 er jo en showoffbil-bil uten sidestykke.

PS: om du har god tid - og dette er kanskje som å banne i kirka, men sjekk ut Alfa Romeo Giulia QV som kommer på slutten av 2016. Det blir en potensiell bombe i den klassen.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god tid, mye penger så både hodet, hjertet, lommeboka og ikke minst, kona, må være enig :P Må nok uansett vente til nærmere sommeren, og har tenkt å bruke god tid på å finne ut hva som gir størst glis for penga :)

Når det gjelder fornuft så er faktisk i8 halvparten så dyr å forsikre som M3 og C63, der jeg har sjekket.

Fikk også pris på 5-års serviceavtale på den i går, 13.000,- for 5 år er jo helt utrolig, da har man i tillegg garanti hele perioden!

Har sett litt på M2, den ser tøff ut, men spent på hvordan følelsen blir innvendig, iom at det er en klasse eller to under disse andre her. Prisen veier jo kanskje opp for det? Må ikke koste mest mulig...

Alfaen ser rå ut! Spent på pris på den... Ikke førstevalg med tanke på videresalg kanskje men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...