Gå til innhold

Alpina b6 e36


Sindre Dahl
 Share

Anbefalte innlegg

Har muligens en Alpina b6 e36 for hånd og lurer på hva noe sånt er verdt? Verken jeg eller eier vet hva pris vi skal bli enige om, ingen anelse i det hele tatt faktisk!

Bilen er en orginal alpina, sedan, kjørt rett over 200 000, ny lakkert og i god stand ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1992 modell, utstyrsliste har jeg ikke men sånn ca verdi går vel an å si på bilen uansett? Bilder har jeg ikke men er helt lik denne attachicon.gifimage.jpeg

Ikke for å klage enda mer men med bilde så mener jeg selvsagt bilde av bilen det er snakk om, ett brosjyre bilde hjelper liksom ikke stort for å fastslå standen på bilen det er snakk om. Ta noen gode bilder av en ren bil i dagslys, ta bilde av motorrom og interiør. Ta også gjerne bilde av det som du kaller småplukk, da blir det litt lettere å høre hva folk her inne mener er riktig pris. Inntil videre kan man ikke gjøre annet enn å gå ut ifra hva Fredrik referer til over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er selvfølgelig fullt klar over det :) jeg ville bare ha en sånn ca pris på den da jeg ikke visste i det hele tatt hva jeg skal vurdere å gi i bud. Jeg spurte bare for tull om han skulle selge den så sa han at mest sansynlig skulle han det, så jeg så bare fort over den. Får nesten ta noen bilder av den og sett litt mer på den så blir det nok lettere å gi noen bedre prisantydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina E36 kom i forskjellige varianter og B6 er ikke den mest attraktive. Den mest interessante modellen er B8 4,6 modellen med M62B46 V8 motoren på 333 HK. Når dette er nevnt er alle Alpina's modeller kompetente og er prisen riktig bør man kikke en ekstra gang i lommeboken... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en såvidt spesiell bil, at når jeg hører fremgangsmåte og kunnskapet om objektet vi her snakker om, tror jeg det er flere her inne som nesten river seg i håret i frustrasjon.

En slik bil MÅ være fulgt opp og ha rett historikk, har den det, kan den være verdt endel. En slik bil bør egentlig bare stige i verdi om den blir tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel ligge i M3-land prismessig denne. At den har ny lakk drar vel ikke nevneverdig opp på en sånn bil, der orginaliteten har en god del å si. Ihvertfall langt under 200k. Er ikke lenge siden det ble solgt en B8, ombygget meget pen sådan for rundt 200k. Det var dog coupe, som jeg vil tro er lettere å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...