Gå til innhold

Klad start 2009 mod E61 525DAT

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en 525 E61 DAT

ved ca -2 eller lavere. Når bilen startes kommer gløde lampen på i et kort sekund så starter bilen, men klonkelyder og det virker som ikke allle sylyndrene er med før etter 15-20 sekunder.(sånn du egentlig forbinder med dieselbiler fra 70 tallet) Har ikke lagt merke til noe røyk eller annet fra eksos.

Bilen har gått ca 150.000

Er dette vanlig eller bør noe sjekkes? Eller om noen har forslag til hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har en 525 E61 DAT

ved ca -2 eller lavere. Når bilen startes kommer gløde lampen på i et kort sekund så starter bilen, men klonkelyder og det virker som ikke allle sylyndrene er med før etter 15-20 sekunder.(sånn du egentlig forbinder med dieselbiler fra 70 tallet) Har ikke lagt merke til noe røyk eller annet fra eksos.

Bilen har gått ca 150.000

Er dette vanlig eller bør noe sjekkes? Eller om noen har forslag til hva som kan gjøres.

Mest sannsynlig glødeplugger. Få lest ut feilkoder og bytt. Jeg skal ha min bil inn på fredag og bytte alle plugger og enhet, siden bilen min går veldig røft på tomgang akkurat som din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen min inne idag og fikk bytta rele og alle plugger. Det som stusser meg litt er at de sa at alle pluggene virka som de skulle, så regner med at det da var releet som hadde tatt kvelden, samt som to merkeverksted hadde sagt at det var feilkoder på plugger, Bilia i Ski sa plugger, mens Stamsaas Sarpsborg sa glødeplugg 5 som var defekt. Men jeg finner vel ut i morra om det hjalp og bytte alt. Er det noen spesiel måte og starte bilen når det er kaldt, jeg syns den gløder så lite i forhold til andre biler, derav fattern sin Mitsubishi Lancer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kun holde bremsen inne og trykke på start knappen. Bilen ordner alt selv.

Disse motorene virker som de ikke trenger så mye gløding? Eller så er de så rask at man ikke ser det.

Tok kaldstart på min i dag fra -12. Så ingen gløde symbol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted på forumet at de gløder ved opplåsing av bilen, fordi den forventer at du snart skal starte. Har samme erfaring at den ikke alltid gløder selv med 5 minus og kald motor.

Tror det er riktig. I natt hadde jeg forresten glemt å låse bilen og da jeg skulle starte i morges glødet den mye lenger enn den pleier. Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptomer på min bil.

Jeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.
Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.

Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.
Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).
Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)
7500kr !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptomer på min bil.

Jeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.

Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.

Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.

Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).

Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)

7500kr !!!

Jeg bytta mine hos Minge Universal Service som ligger i nærheten, estimat var 6,500 kr et sted, men betalte til slutt 5.625 kr.

Det rare var at de målte strøm på alle plugger og alle var greie, men når jeg fikk nytt rele og plugger så har ikke bilen hatt noe problemer med start i det heletatt etter byttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
On 18.1.2016 at 15.43, Otis skrev:

Jeg gjorde jobben selv, kostet meg nøyaktig 838,- for glødeplugger og innsug pakninger, samt 2 timer arbeid.

Hei, hva byttet du for å få det så billig? En uorginal glødeplugg koster 270,- og reelet 1600,- 

vil folk si det er forskjell på originalt og Bosch? Nesten dobbel pris for org.. 

min sliter med kaldstart nemlig. 

Endret av Bmw mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...