Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en 525 E61 DAT

ved ca -2 eller lavere. Når bilen startes kommer gløde lampen på i et kort sekund så starter bilen, men klonkelyder og det virker som ikke allle sylyndrene er med før etter 15-20 sekunder.(sånn du egentlig forbinder med dieselbiler fra 70 tallet) Har ikke lagt merke til noe røyk eller annet fra eksos.

Bilen har gått ca 150.000

Er dette vanlig eller bør noe sjekkes? Eller om noen har forslag til hva som kan gjøres.

Skrevet

Hei har en 525 E61 DAT

ved ca -2 eller lavere. Når bilen startes kommer gløde lampen på i et kort sekund så starter bilen, men klonkelyder og det virker som ikke allle sylyndrene er med før etter 15-20 sekunder.(sånn du egentlig forbinder med dieselbiler fra 70 tallet) Har ikke lagt merke til noe røyk eller annet fra eksos.

Bilen har gått ca 150.000

Er dette vanlig eller bør noe sjekkes? Eller om noen har forslag til hva som kan gjøres.

 

Mest sannsynlig glødeplugger. Få lest ut feilkoder og bytt. Jeg skal ha min bil inn på fredag og bytte alle plugger og enhet, siden bilen min går veldig røft på tomgang akkurat som din.

Skrevet

Jeg har akuratt samme problem. Der var et par glødeplugger gått. Byttet alle fire, fremdeles feil, så fant de ut at releet var gåent. Men samme symptomer, vanskelig kaldstart, og hoster og harker på færre sylindere til det er varmt nok og resten fyrer.

Skrevet

Absolutt ikke sikkert at det vises på diagnose at glødeplugger er defekt, husk det.

Men ellers er både relè og plugger vanlige feil.

Skrevet

Leste ut feil på 3 glødeplugger på min. Sjekka alle 6 etter demontering, og stemte bra i forhold til feilkodene.

Skifta alle glødepluggene, men slapp å skifte rele.  :)

Skrevet

Hadde bilen min inne idag og fikk bytta rele og alle plugger. Det som stusser meg litt er at de sa at alle pluggene virka som de skulle, så regner med at det da var releet som hadde tatt kvelden, samt som to merkeverksted hadde sagt at det var feilkoder på plugger, Bilia i Ski sa plugger, mens Stamsaas Sarpsborg sa glødeplugg 5 som var defekt. Men jeg finner vel ut i morra om det hjalp og bytte alt. Er det noen spesiel måte og starte bilen når det er kaldt, jeg syns den gløder så lite i forhold til andre biler, derav fattern sin Mitsubishi Lancer.

Skrevet

Du skal kun holde bremsen inne og trykke på start knappen. Bilen ordner alt selv.

Disse motorene virker som de ikke trenger så mye gløding? Eller så er de så rask at man ikke ser det.

Tok kaldstart på min i dag fra -12. Så ingen gløde symbol.

Skrevet

Leste et sted på forumet at de gløder ved opplåsing av bilen, fordi den forventer at du snart skal starte. Har samme erfaring at den ikke alltid gløder selv med 5 minus og kald motor.

Skrevet (endret)

Leste et sted på forumet at de gløder ved opplåsing av bilen, fordi den forventer at du snart skal starte. Har samme erfaring at den ikke alltid gløder selv med 5 minus og kald motor.

Tror det er riktig. I natt hadde jeg forresten glemt å låse bilen og da jeg skulle starte i morges glødet den mye lenger enn den pleier. Endret av ogee1
Skrevet

Var ute nå istad og starta opp bilen, -16.5 glødesymbolet kom på i et lite blink, bilen starta som et skudd og ingen hopping på tomgang, så da var det bytte av plugger og relee som gjorde susen :)

Skrevet

Jeg hadde samme symptomer på min bil.

Jeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.
Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.

Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.
Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).
Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)
7500kr !!!

Skrevet

Jeg gjorde jobben selv, kostet meg nøyaktig 838,- for glødeplugger og innsug pakninger, samt 2 timer arbeid.

 

Samme her! Følte ikke for å bytte mer enn nødvendig.

Skrevet

Jeg hadde samme symptomer på min bil.

Jeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.

Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.

Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.

Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).

Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)

7500kr !!!

 

Jeg bytta mine hos Minge Universal Service som ligger i nærheten, estimat var 6,500 kr et sted, men betalte til slutt 5.625 kr.

Det rare var at de målte strøm på alle plugger og alle var greie, men når jeg fikk nytt rele og plugger så har ikke bilen hatt noe problemer med start i det heletatt etter byttet :)

  • 2 years later...
Skrevet (endret)
On 18.1.2016 at 15.43, Otis skrev:

Jeg gjorde jobben selv, kostet meg nøyaktig 838,- for glødeplugger og innsug pakninger, samt 2 timer arbeid.

Hei, hva byttet du for å få det så billig? En uorginal glødeplugg koster 270,- og reelet 1600,- 

 

vil folk si det er forskjell på originalt og Bosch? Nesten dobbel pris for org.. 

min sliter med kaldstart nemlig. 

Endret av Bmw mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...