Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, barsjef skrev:

Her lister de opp en original løsning som med 5 timer a 1200kr + moms Som da blir 7500kr bare i montering. Så kommer pris på utstyret i tillegg. En skal være jævla glad i å høre på P4 for å bruke kanskje 25000kr på ny radio til bilen.

 

De andre løsninger er jo totalt jalla, fjernkontroll på klisteret dashbord?? Ikke få opp kanaler på display??

Andre løsning med mobil. Skal en da sitte å fikle med mobil når en kjøre?? Bare det å oppfordre til å bruke en sådan løsning viser hvor seriøse de er. Gu fader sier nå bare jeg.

 

Å når så BMW svarte meg på mail for litt over en uke siden at de ikke hadde noen løsning. jaja

BMW er Premium bil så jeg tror ikke kundene skal ha noe problemer med å punge ut 20-30 000 for å få DAB(+) i bilen. Meg inkludert så jeg har bestilt.

 

Infoen kom fra BMW Norge på onsdag, så mulig verkstedet du har ringt ikke har fått med seg det da du ringte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lagunilla skrev:

BMW er Premium bil så jeg tror ikke kundene skal ha noe problemer med å punge ut 20-30 000 for å få DAB(+) i bilen. Meg inkludert så jeg har bestilt.

 

Infoen kom fra BMW Norge på onsdag, så mulig verkstedet du har ringt ikke har fått med seg det da du ringte.

Jeg fikk info fra GS Bildeler også om at Bmw nå leverte ettermontering av dab+.  Er nok dette det er snakk om. GS leverer nok delene, og så kan man få noen andre til å installere det så man slipper å punge ut 1200,- pr time :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å punge ut 20-30k for å kunne høre radio er totalt å aldeles komplett idioti. Spesielt med tanke på, hva en har betalt for bilen. Å det eneste en får for disse penger er DAB+ fremfor FM

At de i tillegg anbefaler disse adaptere til biler som er eldre en 6 år, hvor av mange biler har CCC/CIC Idrive er jo passe useriøst, spesielt med tanke på at det finnes MYE bedre løsninger til disse biler enn disse adaptere. Så en kan jo lure på hvem som har interesser i å få installert/solgt disse adaptere.

 

Personlig hadde jeg heller kjørt en tur til Malmø å latt bilen stå en uke i feil område, i håp om at den ble brent ned før jeg brukte 30k på ny radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, lagunilla skrev:

BMW er Premium bil så jeg tror ikke kundene skal ha noe problemer med å punge ut 20-30 000 for å få DAB(+) i bilen. Meg inkludert så jeg har bestilt.

Du må gjerne betale 1000 kroner literen for bensin, også, om du har slike behov.

Dette handler ikke om hva du har råd til, men hva som er fornuftig å betale. Prisen må stå i et rimelig forhold til det du får.

Faktum er at BMW utnytter slike som deg. Det er derfor de kan ta en voldsom overpris for ekstrautstyr. BMW får pengene dine, og du får en følelse av å være noe mer enn andre. Det er det de spiller på. Klassisk markedsføringspsykologi, dette. Du blir lurt, alle rundt deg ser det, bare du ser det ikke, fordi du er så opptatt av å kjenne på følelsen det gir. Sånn, nå fikk du også vite det.

35 minutter siden, barsjef skrev:

Å punge ut 20-30k for å kunne høre radio er totalt å aldeles komplett idioti.

Min gode oppdragelse hindrer meg i å formulere det slik, men du har helt rett. :)

Endret av Basse Lusk
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Du må gjerne betale 1000 kroner literen for bensin, også, om du har slike behov.

Dette handler ikke om hva du har råd til, men hva som er fornuftig å betale. Prisen må stå i et rimelig forhold til det du får.

Faktum er at BMW utnytter slike som deg. Det er derfor de kan ta en voldsom overpris for ekstrautstyr. BMW får pengene dine, og du får en følelse av å være noe mer enn andre. Det er det de spiller på. Klassisk markedsføringspsykologi, dette. Du blir lurt, alle rundt deg ser det, bare du ser det ikke, fordi du er så opptatt av å kjenne på følelsen det gir. Sånn, nå fikk du også vite det.

Min gode oppdragelse hindrer meg i å formulere det slik, men du har helt rett. :)

Nå er ikke jeg kunde, men jobber selv med BMW. Så betalte kun for settet. Men tro det eller ei. En full service med bremser på f.eks X5/X6 koster langt over 20 000. Har du råd til BMW har du råd til det. 

Ganske sikker på at BMW vil selge bra på dette.

 

time will tell

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette vil bli en suksess, og selv om det er svindyrt, er det nå en gang slik prisene er. I tillegg vil dette uten tvil være den desidert beste løsningen for å få DAB+ i bilen.

Takk for informasjonen @lagunilla, skal få lagt det til i førsteposten en eller annen gang. Om du har mer info/priser etc. er det bare til å legge ut her om du har lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Jeg tror også dette vil bli en suksess, og selv om det er svindyrt, er det nå en gang slik prisene er. I tillegg vil dette uten tvil være den desidert beste løsningen for å få DAB+ i bilen.

Takk for informasjonen @lagunilla, skal få lagt det til i førsteposten en eller annen gang. Om du har mer info/priser etc. er det bare til å legge ut her om du har lov.

Så det du sier er at du støtter å montere disse jalla adaptere i feks E60 som de foreslår??? Du sier å at det er den beste løsning??? Nå motsier du jo faktisk deg sjøl i forhold til hva du har skrevet flere ganger tidligere.

 

For det som BMW her anbefaler er jo noe som på ingen måte er integrert i bilen, når det gjelder biler 6 år eller eldre.

Hadde du sjøl montert en sådan adapter eller mobil løsning i bilen??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lagunilla skrev:

Nå er ikke jeg kunde, men jobber selv med BMW. Så betalte kun for settet. Men tro det eller ei. En full service med bremser på f.eks X5/X6 koster langt over 20 000. Har du råd til BMW har du råd til det. 

Ganske sikker på at BMW vil selge bra på dette.

 

time will tell

 

 

Å ca 10k for alle deler til overhaling av bremser på en X5 hos GS.

Bilen på lift å det tar meg max 2 timer å skifte klosser/skiver/varsler på bilen. Å jeg jobber ikke som bilmekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...