Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Noen andre som har opplevd at Riks-kanalene har forsvunnet på Kufatec? Har fungert feilfritt med gode signaler frem til de forsvant rett over natten... 

Forsøkt å ta strømmen og sette inn fiberloopen som ved nyinstallasjon. 

15319366408979179052403035402858.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, simbru skrev:

Noen andre som har opplevd at Riks-kanalene har forsvunnet på Kufatec? Har fungert feilfritt med gode signaler frem til de forsvant rett over natten... 

Forsøkt å ta strømmen og sette inn fiberloopen som ved nyinstallasjon. 

 

Kanskje et litt dumt spørsmål men har du prøvd å skanne kanaler på nytt. Jeg vet ikke om prosedyren du nevner er det samme. Det kan jo være at noen NRK kanaler har byttet plass i frekvensbåndet men kanalene ligger i minnet med gamle data.

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, t06afre skrev:

Kanskje et litt dumt spørsmål men har du prøvd å skanne kanaler på nytt. Jeg vet ikke om prosedyren du nevner er det samme. Det kan jo være at noen NRK kanaler har byttet plass i frekvens båndet men kanalene ligger i minnet med gamle data.

Har forsøkt å scanne, uten resultat. Får kun inn alle NRK kanalene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hi at all, 😊

 

I would like to install fistune DAB on my bmw 640d f13 - 2013 year.

I hope  I can connect the fistune from the back (trunk) of my car, but I don't know where there's the cable on my car to connect the fistune.

 

Attached at this post there's some photos of what I see on my trunk.

But It seems there isn't any connection for the fistune, or yes???

Can you help me please?

 

thanks

 

ps.  Install DENSION dab with usb It is esier, but it have a delay of more than 4 seconds to switch station!  Too much!

IMG_7221.JPG

 

Endret av 823
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You’ve reason!

 

I found the combox (I think)......on my car it is very hidden. Ok.

So can I buy the fistune and install it myself? You said I have to connect at green cable, ok.  

Is it require any other cable / plug / connector not included in the fistune box?

If not, I can buy the fistune!

which version I have to choose?

https://www.kufatec.de/shop/de/fistune-dab-integration/fistune-dab-dab-integration-bmw-cic-f-serie?action_ms=1

 

CIC or NBT?

 

what kinf of antenna have you bought?

have you a photo where you’ve placed the antenna?

 

 

thanks

 

 

0A7A1F0E-F635-40A6-9A67-B0535FFD93F7.jpeg

E1F3F730-32B1-4E5D-AB97-91A707CBAA71.jpeg

Endret av 823
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.6.2018 at 22.17, nkstokp skrev:

Samme her; (Mini Countryman)

Løsning: Jordingsledning fra antenna til jord i dashbordet.

dette ga MERKBART bedre kvalitet men ikke perfekt! Jeg kan ikke kjøre Oslo Kr.sand uten ca 5  skikkelige utfall (ca 15-20 s) langs E-18. HU er en original CHAMP (CIC) med DAB+ fra et vrak og skulle derfor virke uten hickups etter koding.

Heisan, fikk testet dette idag, men det gav desverre ingen forskjell i min bil. Jeg ohmet også 3 punkter i bilen fra minuspolen, og alle var like 0.2 ohm. Punkt 1 jordingspunkt bak i baggasjerom. Punkt 2 Der jeg har pusset vekk lakk for antennen. Punkt 3 Jordingspunkt inni dashbord. Prøvde også antennen utenfor ruta uten at det hjalp.

Da har jeg ingen aning hvorfor begge mine BMW-er har sykt mye dårligere signaler enn Audien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello,

 

Yesterday a delaer contact me and told me that he can install fistune,

and also he probably can integrate it with the original bmw antenna!

Is it possible in your opinion ????

 

Luca

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kalinkamaen skrev:

Heisan, fikk testet dette idag, men det gav desverre ingen forskjell i min bil. Jeg ohmet også 3 punkter i bilen fra minuspolen, og alle var like 0.2 ohm. Punkt 1 jordingspunkt bak i baggasjerom. Punkt 2 Der jeg har pusset vekk lakk for antennen. Punkt 3 Jordingspunkt inni dashbord. Prøvde også antennen utenfor ruta uten at det hjalp.

Da har jeg ingen aning hvorfor begge mine BMW-er har sykt mye dårligere signaler enn Audien. 

Hadde du prøvd flere antenner? Hvis ikke kan den være defekt.

Uansett noterer jeg meg at DAB-dekningen er elendig (mildt sagt), uansett hva "myndighetene" vil ha oss til å tro! Kjørte til Bergen over fjellet i forrige uke fra Kr.sand, og måtte til slutt skifte til mobilen over COMBOXen med Tune-In appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, 823 skrev:

Hello,

 

Yesterday a delaer contact me and told me that he can install fistune,

and also he probably can integrate it with the original bmw antenna!

Is it possible in your opinion ????

 

Luca

 

Unless you are in possession of a BMW that previously had a DAB-tuner, you will almost certainly NOT be able to use the original antenna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, nkstokp skrev:

Unless you are in possession of a BMW that previously had a DAB-tuner, you will almost certainly NOT be able to use the original antenna. 

I did install the Mobridge DAB adapter and used the built-in antenna in the rear window. I had to change the Diversity Antenna Amplifier with a new one from a car that had DAB as an OEM option. However, if they are talking about using the FM antenna with a splitter then it's another case. The Diversity Antenna will in most cases block out the DAB signal and the reception will be bad, I tested this first because I was told it usually Works. Well it did not. This was on my 2010 BMW 730d (F01)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I don’t know if they think to use a splitter.

 

With the splitter does it should works with the antenna in the rear windows or not?

 

I have some doubt about,  because It is the first time this dealer try to install a fistune (He is a dension installer). And so I want to avoid any possible problem.

Endret av 823
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...