Gå til innhold

Bestille F31 3.20i xDrive - Utstyr?

nomi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Planen er å bestille en F31 3.20i xDrive med sportsautomat og M Sport/ Advantage pakken. I tillegg har jeg lagt på følgende pakker:

- Innovasjonspakken (Lane change warning, active protection, drivin assistant, HUD, instrumentkluster med utøket innhold)

- Loungepakken (Comfort access, panoramatak, solgardiner bak, H/K lyd)

- Navigasjonspakken (Navi proff, connectedDrive, Remote sevices, Bluethooth prof)

- Advanced parking (aut.avblendbare speil ink el. innklappbare, surround view)

- Adaptiv M-understell

- Variabel sportsstyring

- TIlhengerfeste

- Solbeskyttende vinduer

- Vinterfelger 17"

Men det ser ut til at dette blir over budsjett, og da lurer jeg på hva du hadde prioritert av utstyr?? Mulig min prioritering for å ta bort utstyr er som følger:

1. Innovasjonspakken, ca. 30K (er kun HUD jeg synes er moromt fra denne, men kan klare meg uten)

2. NAvigasjonspakken, ca. 20K (liker den store skjermen, men jeg liker heller å bruke google maps på mobilen)

3 Advanced parking ca. 13K (el. innklappbare speil har nok vært et stort ønske fra min side med en trang garasje...)

4. Adaptiv M-understell, ca. 8K (har "hørt" at denne ikke er så bra med xDrive)

5. Loungepakken, ca. 20K (dette er en pakke jeg ønsker helst å ta med)

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller hadde solgt en nyre, og beholdt alle pakkene.

Hva med å droppe vinterhjulene og heller kjøpe uoriginalt fra en dekkforhandler når høsten kommer igjen? Antar du ikke får den før det er tid for sommerhjul, og det er uansett normalt langt billigere.

Ellers hadde jeg prøvd en demobil med adaptivt understell, og sjekket om du synes det er verdt det.

Nr. 1 tror jeg vil være viktig for fremtidig salg, og HUD kommer du gjerne til å savne.

Nr. 2 er vel den jeg først hadde droppet, selv om den store skjermen er et betydelig løft. Mine foreldre har den lille, og liker den langt bedre nå når jeg er vant til den.

Nr. 3 har flere veldig greier funksjoner.

Nr. 5 Hadde jeg og prioritert høyt!

Lykke til, blir en bra bil uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke veldig inne i hvilke pakker og kombinasjoner man må ha for å eventuelt velge noen deler på ekstrautstyrslisten, men for meg så hadde det vært viktig med HUD, Harman Kardon og NaviPro. Adaptivt understell vil jeg også tro kommer godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Planen er å bestille en F31 3.20i xDrive med sportsautomat og M Sport/ Advantage pakken. I tillegg har jeg lagt på følgende pakker:

- Innovasjonspakken (Lane change warning, active protection, drivin assistant, HUD, instrumentkluster med utøket innhold)

- Loungepakken (Comfort access, panoramatak, solgardiner bak, H/K lyd)

- Navigasjonspakken (Navi proff, connectedDrive, Remote sevices, Bluethooth prof)

- Advanced parking (aut.avblendbare speil ink el. innklappbare, surround view)

- Adaptiv M-understell

- Variabel sportsstyring

- TIlhengerfeste

- Solbeskyttende vinduer

- Vinterfelger 17"

Men det ser ut til at dette blir over budsjett, og da lurer jeg på hva du hadde prioritert av utstyr?? Mulig min prioritering for å ta bort utstyr er som følger:

1. Innovasjonspakken, ca. 30K (er kun HUD jeg synes er moromt fra denne, men kan klare meg uten)

2. NAvigasjonspakken, ca. 20K (liker den store skjermen, men jeg liker heller å bruke google maps på mobilen)

3 Advanced parking ca. 13K (el. innklappbare speil har nok vært et stort ønske fra min side med en trang garasje...)

4. Adaptiv M-understell, ca. 8K (har "hørt" at denne ikke er så bra med xDrive)

5. Loungepakken, ca. 20K (dette er en pakke jeg ønsker helst å ta med)

Takk for innspill!

Du må jo ikke bestille pakker til 20' og 30' hvis det bare er en av tingene du er ute etter, dvs bestill HUD og ikke Innovasjonspakken, bestill innklappbare speil og ikke Advanced parking. Ellers ville jeg bestilt Skinninteriør i stedet for f.eks M-understell. Min prioritering hadde hvert:1. Navi pakke,2. Loungepakken,3. Skinn, 4. 19" sommerhjul, 5. Adaptiv cruise kontroll 6. Advanced parking, 7. M-understell og 8. Innovasjonspakken. HUD er ikke ett must for meg og ihvertfall ikke til 30'. Hvis du har barn så hadde jeg vurdert varme i baksetet også. Vet ikke hva du betaler for 17" vinterhjul, men du kan få kjøpt 18" vinterhjul med f.eks Borbet felger, Conti dekk og trykksensorer for rundt kr16' .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sakens anledning kan det være fordelaktig å vite hva den aktuelle bilen koster, og hvor mye budsjettet ditt er. Personlig ville jeg nok ikke veket bort fra noe særlig av det, men er du 100.000kr unna budsjett, så er det klart at noe må vurderes. 

Det heter for øvrig 320i (i ett ord) og ikke med punktum i mellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da ser det ut til at det heller blir en 2 år gammel bil på meg, fremfor splitter ny. Får med alt utstyret som jeg opprinnelig ønsket, og ca. 150k lavere enn det jeg måtte ha betalt etter å ha fått rabatt på 115k.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...