Gjest Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Kan noen hjelpe meg eller se på bilen min mot betaling. Feil: 1. Spyr ut mye hvit eksos. Har byttet veivhusventil og rør, hjelper ikke. Gjort på verksted. Mye hvit eksos. Ikke funnet olje i kjølevæske eller omvendt. 2. Feil på Coil nummer 2 og 4. Byttet begge, får fortsatt feil på nr 2. Kjøpt nye fra Mekonomen. Fusker vanvittig når jeg starter den om morgen, men fungerer fint når bilen er varm. Motorlyset forsvinner når jeg slår av og på bilen 2-3 ganger. 3. Abs lyser (gult). Byttet med en ny fra Biltema. Lyser fortsatt gult. Aldri hatt bmw, første gang. Begynner å angre nå. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Om kjølevæsken ikke blir borte så er det bare kondens i eksosen, ikke noe farlig. Angående de to andre tingene så hadde jeg tatt diagnose med skikkelig BMW-verktøy. Se i diagnosetråden for folk som bor nærme deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Takk for svaret. Skal kontakte de med riktig utstyr. Jeg er fortsatt åpen for forslag omed noen andre vet hva feilene kan komme av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Det er veldig få/ingen personer som kan svare deg via Internett på spm. 2 & 3 uten en skikkelig diagnose (som nevnt over).. som forteller deg hva som er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Enig der. Jeg har kontaktet en fra diagnoselisten, håper jeg får svar. Selv har jeg Autel MD802 som leser feilene og kan gi meg sanntid info. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilke verdier som er riktig på de forskjellige delene til BMW. Og mangler endel erfaring. Hvis noen her tror de kan få mer ut av maskinen min og dermed finne frem til feil så ta gjerne kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Da burde du si hvor du bor om du skal ha hjelp med diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Smart. Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 2, 2016 Share Skrevet Februar 2, 2016 Smart. Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Februar 3, 2016 Share Skrevet Februar 3, 2016 Har du abs og asc lys i dashen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 3, 2016 Share Skrevet Februar 3, 2016 26 minutter siden, mubkap skrev: Smart. Oslo. Ja, de lyser begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet Februar 4, 2016 Share Skrevet Februar 4, 2016 Da kan det være en abs - sensor, eller selve abs sentralen ( kontrollmodul). Jeg fikk opp sensorfeil på diagnose, men det viste seg å være abs sentralen som var gåen på min E39. Disse er relativt lett å få tak i hos en hugger/ brukt. Veldig dyre hvis du skal kjøpe ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Feil nr 2 kan skyldes falsk luft. Sjekk hele innsug systemet. Sjekk også blindpluggen på innsugingsmanifolden. (mot kupeen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Februar 6, 2016 Share Skrevet Februar 6, 2016 Sjekk innsugsbelgen. Den var gåen hos meg. Typisk at disse sprekker/blir dårlig igjennom tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Februar 7, 2016 Share Skrevet Februar 7, 2016 Feil nr 3 krever påkobling av diagnose utstyr for å se hvorfor lampen lyser. Hvis du skal skru selv på bilen, kan du like godt kjøpe diagnose utstyr. Umulig å skru på biler i dag uten. Gjelder alle merker/modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå