Gå til innhold

Masse feil E39 2003

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg eller se på bilen min mot betaling. 

Feil:

1. Spyr ut mye hvit eksos. Har byttet veivhusventil og rør, hjelper ikke. Gjort på verksted. Mye hvit eksos. Ikke funnet olje i kjølevæske eller omvendt. 

2. Feil på Coil nummer 2 og 4. Byttet begge, får fortsatt feil på nr 2. Kjøpt nye fra Mekonomen. Fusker vanvittig når jeg starter den om morgen, men fungerer fint når bilen er varm. Motorlyset forsvinner når jeg slår av og på bilen 2-3 ganger. 

3. Abs lyser (gult). Byttet med en ny fra Biltema. Lyser fortsatt gult.

Aldri hatt bmw, første gang. Begynner å angre nå. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjølevæsken ikke blir borte så er det bare kondens i eksosen, ikke noe farlig.

Angående de to andre tingene så hadde jeg tatt diagnose med skikkelig BMW-verktøy. Se i diagnosetråden for folk som bor nærme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. Jeg har kontaktet en fra diagnoselisten, håper jeg får svar.

Selv har jeg Autel MD802 som leser feilene og kan gi meg sanntid info. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvilke verdier som er riktig på de forskjellige delene til BMW. Og mangler endel erfaring. 

Hvis noen her tror de kan få mer ut av maskinen min og dermed finne frem til feil så ta gjerne kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det være en abs - sensor,  eller selve abs sentralen ( kontrollmodul).  Jeg fikk opp sensorfeil på diagnose,  men det viste seg å være abs sentralen som var gåen på min E39. Disse er relativt lett å få tak i hos en hugger/ brukt. Veldig dyre hvis du skal kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil nr 3 krever påkobling av diagnose utstyr for å se hvorfor lampen lyser. Hvis du skal skru selv på bilen, kan du like godt kjøpe diagnose utstyr. Umulig å skru på biler i dag uten. Gjelder alle merker/modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...