Margrethe Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 (endret) Kriterier: Stasjonsvogn eller SUV (Må ha plass til stor hund på 63kg nå, og barn med tilbehør etterhvert). Må være maks 7 år gammel. Maks 400.000. helst rundt 300.000 (eller mindre) Trygg å kjøre Helst litt futt i den. Samme om det er automat/manuell eller bensin/diesel. Endret Februar 19, 2016 av Marg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 E61, F11 (5-Serie) 525, 530d, 535d E70 (X5), med diesel. Er rimelig bra plass i alle de. Har ikke kjør disse så mye selv, men har kjørt en X6 3.0D, og jeg vil si det er greit med futt i den. (skal sies at bilen jeg eier/kjører ikke er spessielt rask/kraftig). Er sikkert noen som kan gi mer utfyllende svar enn meg Margrethe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Slå deg løs. mcelg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Jeg veit om finn.no men med så mange bmw entusiaster på et sted håpet jeg jo på å få anbefalt en god bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Her har du mye å velge i, men det avhenger litt av hva du legger i bil med "futt i" Jeg tenker umiddelbart at en som har hatt 540I ikke kan gå over til 520d, så la oss holde innstegsmodellene borte. Det andre er om du har gjort deg opp noen mening om du vil ha diesel eller bensin, jeg foretrekker begge deler. Det er her BMW er så geniale, de lager både diesel og bensinmotorer som får deg til å smile bredt. Selv så tenker jeg umiddelbart på E61 535d, eventuelt 530d om du vil ha en 2010 modell som er siste årgang av dette karroseriet. Alternativt har du E61 530I som er ett fantastisk alternativ, men litt værre å oppdrive i "dieselnorge". Hvis du kan ha litt eldre bil og fortsatt vil ha V8er så dukker det opp en og annen E61 545I av og til, helrå bil som nå ligger mellom rundt 250 000 kr...hvis du finner en. Eventuelt så har du F11 525d (3,0 liter kun i 2011 modellen) eller F11 523I, litt mindre motor men "ny" bil. Dette er vidunderlige kjøremaskiner, veldig få feil sammenliknet med E61 og ikke minst ett lekkert design. Dette vil du oppleve som en helt annen verden enn E39en du har fra før, men regn med å bruke opp i mot 400 000 kr i dette tilfellet. Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Skrevet Februar 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2016 Jeg har nok blitt litt bortsjemt med 540'en. Man blir litt avhengig av det suget i magen når man freser ut på e18 eller opp en bakke.. Det gjør noe med deg Men det må ikke være noe med like mye hester, men jeg ønsker meg heller ikke en kjedelig sak som bare er der og som sliter med en forbipassering.. Skjønner jo at jeg ikke kan få en 540kopi i 2010-utgave for den prisen (dessverre). Det er alltid morro med litt lyd i bilen, men det er ikke noe jeg forventer i en ny bil. Har blitt fryktelig glad i bilen, og har kanskje litt høye forventninger til oppfølgeren. Så må komme litt ned på jorda og finne en god erstatter for godbilen min. Noe eldre enn 2010 går ikke pga lånet. Diesel eller bensin spiller ingen rolle, heller ikke om den er tørst, det er jeg vant med fra før av.. Men ikke en type som er kjent for feil! Skal se på de du tipset om litt nøyere. har levd i 540 bobla i noen år nå så blir rart å finne noe annet (og nyere!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 19, 2016 Share Skrevet Februar 19, 2016 Det kan jeg godt forstå da E39 540I er en rå bil, nydelig lyd og ett herlig V8er skyv hele veien Hvis bilen ikke kan være eldre enn 2010 da begrenser det seg litt. Det er ikke mange 2010 E61 med litt motor ute til salgs, de fleste er 520d og det vil du ikke ha. Når du da uansett må over 2010 modeller så ville jeg sett etter en F11 525d 3,0 liter. Ikke noen racerbil men det kan hentes ut opp i mot 300 hester i disse og da snakker vi om bedre ytelser enn 540en du hadde. Har selv F10 530d med 300 hester og 650 nm, synes den går ganske godt ja. Holder følge med E39 M5 En F11 525d koster deg ett sted mellom 350 - 400 000 kr. Men da får du "ny" bil, kanskje den beste bilen i sin klasse, utrolig driftsikker motor (N57), nydelig kjørekomfort og ett lekkert design. Det er også relativt få feil og problemer med F11 i motsettning til E61. Her har du noen forslag til F11 525d. De to første er de dyreste, men de har lav kilometerstand og er godt utstyrt De to siste har gått noe lengere men bør være godt innafor budsjettet du nevner. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67817945&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=71294627&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=71247548&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=70688126&searchclickthrough=true Margrethe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Skrevet Februar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2016 De var bra pene også de der! Forelsket meg helt i den sølvfargede men den er litt langt unna så vi får ikke sett på den nå. Den i Sande er like i nærheten, men er det dyrt å fikse varmen i setet? Er jo ingen nødvendighet å ha det men man vil jo at bilen skal være i topp stand. Erfaring med lyse skinnseter? Samboeren er skeptisk og redd de fort blir skitne og stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 20, 2016 Share Skrevet Februar 20, 2016 Jeg var ikke klar over at den ene der hadde defekt setevarme, da hadde jeg ikke foreslått den. Dette er derimot en vanlig svakhet på F10/11 med komfortseter ser det ut som, at setevarmen går i stykker når bilen nærmer seg rundt 5 år. Dette skjedde på min F10 også, det var dog en garantisak ifra forhandler. Her ville jeg i såfall kontaktet selgeren og foreslått at han fikser dette før salg, eventuelt at du får reduksjon i prisen tilsvarende reparasjonskostnadene. Få tatt en NAF test og få en pris ifra verksted på hva det koster å fikse dette. Det vil ikke være lett for selgeren å få solgt en såpass ny og dyr bil med en defekt som dette, ja en 15 år gamel bil får man solgt med defekter men ikke denne type bil. Slikt er nok til at folk enkelt bare går videre til neste bil. Lyse skinnseter vil man nok se skitt på litt fortere enn sorte, men det skal ikke mer til enn en årlig skinnbehandling for å holde de pene over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Skrevet Februar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2016 (endret) Okei har hørt med han Falt litt for denne da.. Hadde egentlig satt 400.000 som max, men har fått 450.000 i lån av banken. Er denne verdt den prisen? Ser at den har mye ekstrautstyr og samboeren min er veldig opptatt av denne HiFi-pakka. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71192200 Redigert: nei den blir for dyr! Må være litt fornuftig! Får se etter en 525! Endret Februar 20, 2016 av Marg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Februar 20, 2016 Share Skrevet Februar 20, 2016 Dersom du klarer deg med lyden av R4 diesel så ville jeg ikke ha utelukket en 520d helt. Det er ikke stor forskjell i "sprekhet" på 520 kontra 525. 520d klarer forbikjøringer ganske fint de også Bare sånn at det er sagt så er R6'en mer elastisk og føles bedre. "Ting" reagerer også nogenlunde raskere enn en R4 diesel. Dersom 520d er relevant så ville jeg ha valg en som er fra sent 2011 eller nyere, da reg.kjeden på dem er bedre (mindre havarier). Du får også nyere bil dersom du velger en 520 Her er noen jeg synes ser bra ut: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67406711 (meget pen farge med M-sport, men mangler navigasjon) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70289362 (M-sport, 184hk, navipro, skinn, sportautomat) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68634093 (Flott bil :)) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71050503 ( M-sport, Hvit 184 hk ) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69214391 ( denne var bare helt herlig, 2013 modell med M-sport) Jeg anbefaler deg å prøve en 520d og en 525d for å bestemme deg for hvilken av de som dekker dine behov på best mulig måte Håper det var litt til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Februar 20, 2016 Share Skrevet Februar 20, 2016 Mest moro for pengene får du vel av en 525d 3L. Mye effekt å hente ut billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrethe Skrevet Februar 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2016 Vi har nok bestemt oss for 525 3l ja. De skulle få inn en på billia Tønsberg til uka så håper den passer kravene, samboeren er litt for kresen og vil ha 677 hi-fi anlegget når vi først skal kjøpe en såpass ny bil. Conquest reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Februar 20, 2016 Share Skrevet Februar 20, 2016 Godt valg N57 maskinene er herlige Vil anbefale deg å være oppmerksom på knirkete seter og diverse andre ulyder i interiøret. Med andre ord hør godt etter Lykke til med bilkjøp, F11 er herlige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Februar 20, 2016 Share Skrevet Februar 20, 2016 (endret) 16 minutter siden, Marg skrev: Vi har nok bestemt oss for 525 3l ja. De skulle få inn en på billia Tønsberg til uka så håper den passer kravene, samboeren er litt for kresen og vil ha 677 hi-fi anlegget når vi først skal kjøpe en såpass ny bil. Bra! Der får du mest hk/nm for pengene! Husk å se etter lakkbobler/rust under fremkant nederst på vinduene under gummi list på alle dører! Endret Februar 20, 2016 av Conquest edit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå