Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! Da har jeg endelig kjøpt meg e30 igjen.

Bilen er en e30 323I 1983 modell med m3 bredding.

Ting som ble gjort 2013-2016 før jeg kjøpte den:                                                               

-Sorte Hella lykter.

-Scorpion bakpotte.                                      

-Bensinpumpe.

-Frontrute.

-Coupe vifte og viftemotstand.

-Mellomaksling.

-Differensial.

-Dynamo.

-Dyser.

-Plugger.

-Luftmengdemåler.

-luftfilter.

-Bensinfilter.

-Temp følere.

-Bak dempere.

-Hjullager.

-Termostat.

-Register reim og strammer.

-Tenning og ventiler justert på verksted.

Kjøpte bilen med gåen diff og uferdig innvendig med litt rust i dørk.

Planen er å få tak i ny diff, fjærne rusta og gjøre bilen ferdig innvendig. Bilen er hellakkert i 2013 og er bra i lakk, breddingen ser ut til å være gjort skikkelig da jeg ikke kan finne noen skjøter

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

 

 

image.jpeg

Endret av DK2
Skrevet (endret)

Hadde samme greiene i min e36.

Sveiste ut selve bunnen for seg selv, pedalfestet lagde jeg av 1mm tynnplate. Er bare å knekke 2 plater, og punkte dem sammens til en T. Så borrer du 2 hull, og filer dem firkanta slik det er originalt. Grunn alt med hagmans 2k epoxygrunning, så popper du hela greia fast i gulvdelen med litt tec7 imellom.

 

Så er det bare å ha på karosserikitt over og under, potte tett og sterkere enn originalt.

Endret av hsd
Skrevet (endret)

Vet ikke, Den diffen jeg plukka ned var 3,45 utveksling. Kunne tenkt meg bra aks:-Dmen siden jeg kjøpte bilen med ødelagt diff vet jeg ikke hvordan den gikk før med 3,45..

 

Endret av DK2
Skrevet
5 timer siden, DK2 skrev:

Vet ikke, Den diffen jeg plukka ned var 3,45 utveksling. Kunne tenkt meg bra aks:-Dmen siden jeg kjøpte bilen med ødelagt diff vet jeg ikke hvordan den gikk før med 3,45..

 

Tipper det var 3,46 diff.

Sto org på min 323ia det og. (men er manuell nå) med zf kasse er toppfart 226, men om du har org motor og kasse (getrag) så har du tyngre 5tegir (5tegiret på zf er likt fjerde på getrag). Så teoretisk toppfart blir mye høyere.

Så hadde nok villet hatt en lettere diff om jeg var deg.

På banebilen hadde jeg litt getrag kasse og 3,46 diff der og.

Var jo grei å kjøre (org m50b25 i den da) Men virka ikke så frisk som den forrige jeg bygde.

Satte inn zf istedet. Da ble det bra. (226 i toppfart ca da)

Testa toppfart på bukken med bila i lufta med 260, speedo som gikk til 240 gikk ikke langt nok 😂 (fortsatt 1000rom før sperra)

Skrevet
7 minutter siden, janerik171187 skrev:

Tipper det var 3,46 diff.

Sto org på min 323ia det og. (men er manuell nå) med zf kasse er toppfart 226, men om du har org motor og kasse (getrag) så har du tyngre 5tegir (5tegiret på zf er likt fjerde på getrag). Så teoretisk toppfart blir mye høyere.

Så hadde nok villet hatt en lettere diff om jeg var deg.

På banebilen hadde jeg litt getrag kasse og 3,46 diff der og.

Var jo grei å kjøre (org m50b25 i den da) Men virka ikke så frisk som den forrige jeg bygde.

Satte inn zf istedet. Da ble det bra. (226 i toppfart ca da)

Testa toppfart på bukken med bila i lufta med 260, speedo som gikk til 240 gikk ikke langt nok 😂 (fortsatt 1000rom før sperra)

Hva tror du om 4.10 da?:-k

Skrevet
1 time siden, janerik171187 skrev:

Går gjerne i hva du vil med bilen.

Morsom bil med bra aks eller deilig cruiser på motorvei uten at man må ha høyt turtall i over 100,

Vil ha en mellomting, men jeg har ikke peiling på utveksling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...