thommas88 Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Noen av dere som har opplevd det samme eller vet hva som skal til for å reparere feilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Du må lese ut feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Det kan jo være veldig mange ting som er feil. Det finnes nok ikke et universalt svar for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mars 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2016 Har lest av koder og fått disse 4F8F Ratiocontrol control 3-2 P17EE Ratio Monitoring Shift 3-2 Hatt bilen inne på rep en gang nå så den går vel inn igjen men det er forhandler som bestemmer hva som skal gjøres så jeg hadde håpet på å finne et svar selv for å få fart på sakene. De har fått feilkodene og har selv vært en tur innom bmw. De sa at man kunne prøve å flushe,bytte olje på girkassa men det er gjort for 10k km siden og forhandler bestemte seg for å gjøre det i går pluss innsug på motoren. Neste steg i følge bmw er sende kassa på rep. Tenkte det ikke skadet å høre her evnt så vet neste person hva feilkoden medfører hvis de søker på forumet. oppdaterer saken senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Her står det litt om BMW automat kasser. Noen av sensorene er tilgjengelige for utskifting med kassen i bilen. Men verkstedet må ha spesiell kompetanse på automat kasser for å klare dette. Det mangler de fleste verksteder. Men det er noen automat kasse verksteder rundt omkring, jeg tror det beste ville vært om du fikk bilen direkte inn på et slik verksted. For det koster en del penger bare å få et verksted til å ta ut kassen og sende den. Dette her er den store ulempen med automat kontra manuell. Manuell har så og si aldri feil. Men når automatkassa først svikter er det greit å ha litt penger klare i bingen. Lykke til. http://e38.org/electran1.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Det kan egentlig se ut som det kan være trøbbel med det som på engelsk kalles "shift solenoid". Men det må en som kan automatkasser bekrefte. Om det er denne delen som må byttes så er den tilgjengelig uten å ta kassa ut av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2016 Ja mener jeg leste noe om dette tidligere. Men nå er det forhandler som betaler for dette da feilen oppsto før jeg kjøpte bilen og jeg ikke var informert om dette så jeg slipper unna denne gangen. Så også denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 Verksted satt på med meg nå så dem fikk se feilen. De så hva som skjedde å mener at det å bruke bilen i manuel mode "så er det som å gi en gammel man sterioider" at det er en gammel bil og at den ikke er ment til å brukes i manuel. Og at den har den gammle automatkassa. 2004mod. Gått155k km BMW 525. Mener nå det at hvis bilen har det så skal det kunne brukes og jeg kjørte som på videoen over. Hva syns dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Mars 11, 2016 Share Skrevet Mars 11, 2016 39 minutes ago, thommas88 said: Verksted satt på med meg nå så dem fikk se feilen. De så hva som skjedde å mener at det å bruke bilen i manuel mode "så er det som å gi en gammel man sterioider" at det er en gammel bil og at den ikke er ment til å brukes i manuel. Og at den har den gammle automatkassa. 2004mod. Gått155k km BMW 525. Mener nå det at hvis bilen har det så skal det kunne brukes og jeg kjørte som på videoen over. Hva syns dere? Høres ut som vas i mine ører. Det eneste som skjer når du bruker manuell mode, er at du overstyrer solenoidene, som til vanligt går automatisk. "steroider" og ikkje ment til å brukes i manuell, tror eg bare er en pynting av "eg har ikkje peiling på hva som kan være feil" Ang feilen virker det som den legger inn feil gear. Kankje ikkje nok olje, eller brukt feil olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 Bytta olje 2 ganger. først hos bmw og nå hos verkstedet forhandler sammarbeider med samt flush. Han sa det at de var verkstedet for GS så når de lurte på noe ang bmw så ringte dem de. Men de skulle prøve å bytte en pakning i girkassa og hvis det ikke ble bedre da så fikk jeg heller kutte ut manuell giring xD Samme feilen skjer når jeg prøver å bremse på giret i nedoverbakke så håper de sponser meg med bremseskiver haha. This cant be real Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 13, 2016 Share Skrevet Mars 13, 2016 On 11.3.2016 at 10.25, thommas88 skrev: Verksted satt på med meg nå så dem fikk se feilen. De så hva som skjedde å mener at det å bruke bilen i manuel mode "så er det som å gi en gammel man sterioider" at det er en gammel bil og at den ikke er ment til å brukes i manuel. Og at den har den gammle automatkassa. 2004mod. Gått155k km BMW 525. Mener nå det at hvis bilen har det så skal det kunne brukes og jeg kjørte som på videoen over. Hva syns dere? Dette er bare vås fra verkstedets side. Dette er for at dem skal komme seg unna denne utgiften. For dette kan bli en dyr reprasjon. Og det verkstedet ser for seg da er sikkert at girkassa byttes. For mange vanlige verksteder gjør det. Mens et automatgir verksted overhaler kassa. Selv kjører jeg en 2001 520iAT som har snart 302 000 km på telleren. Og i sentrumsområder på Romerike med 100 rundkjøringer på rekke og rad kjører jeg kassa i manuell for å spare den. For da holder jeg den i samme giret istedenfor at den girer opp og ned som en jojo. For meg fremstår dette utsagnet til verkstedet som useriøst. Verkstedet får komme med dokumentasjon fra BMW på når grensen er nådd, for bruk av manuell giring. Enten en alder eller km stand. (noe dem får trøbbel med) Denne saken må du ta videre hvis det ikke løser seg. Få det skriftlig det dem mener om det med gammel mann og stereoider.... og manuell giring. Ta kontakt med automat kasse verksteder for å høre hva dem mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2016 Takk for tipset. Skal jeg ta med meg når jeg skal inn dit på onsdag. Er jo en grei sikkerhet også og ha manuell gringing i fall man skal kjøre med henger, ser for meg litt vekt + ned bakke så tipper jeg bremsene gir seg ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet Mars 13, 2016 Share Skrevet Mars 13, 2016 det går igjen at dette skyldes feil på soloneider. anbefaler å ta kontakt med et firma som driver med automatkasser. Kanskje di kjenner til problemet og at det er en qickfix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 18, 2016 Share Skrevet Mars 18, 2016 Ta kontakt med Rats AS. Dette dreier seg trolig om ventilhusslitasje og muligens slitasje i bussinger internt i giret. De fleste girene blir bra ved reparasjon av ventilhus, dvs. montering av Zip-kit og brotsjing av ventilløp med riktig utstyr. Veldig vanlig problem på 6HP og vi har mye erfaring med å reparere disse Mvh Thomas Rats AS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå