Gå til innhold

Service i Bergen

mcbanan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Var laber respons på BMWCCN-forumet, så eg spør her og;

Skal snart ha service på min e39 523, og lurer på kva verkstader i Bergen som har BMW-kyndige folk? Høyrt godt om Sandven, mindre godt om Jæger. Er det andre gode alternativ rundtom? Har søkt på forumet her og på BMWCCN, men dei anbefalingane eg finn er av eldre dato.

Mvh
Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste service tok jeg hos Sandven på Nesttun, der de skiftet alle gummilistene i bilen.
Gummien i bagasjelokket har sprekt allerede, dørene er ikke tett, og fant masse vann ved servoen under luftfilterboksen hvor de også hadde skiftet gummilister. I tillegg hadde de tydeligvis tatt ifra panserwiren fra bryteren for å åpne panseret og levert bilen tilbake slik. Skal dit på Fredag og klage, men ble meget overrasket da jeg hadde bare hørt meget godt om dem også : / Kanskje bare jeg som har vært uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Bruk søkefeltet (forumregler) da det finnes milliarder av slike tråder fra før av. Et kjapt søk fra meg

Hei! Har funne fram til mange av desse sjølv, eindel av dei var av eldre dato. Men har notert meg dei i Arna :) 

D.Toft: Skal ha "mellomservice". Olje, oljefilter og pollenfilter. Trur eg vil ta ein klimaservice i samme slengen.

Mvh Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bortifra klimasercive (påfyll av gass du mener?) så er det sædeles enkel service å gjøre selv eller få noen bekjente til å utføre (en halvtime om man lar oljen få renne ut en stund). Tjener nok ikke mye på å få det stemplet i serviceboka kontra ha kvitteringer på kjøpt materiell, mtp på videresalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg meiner rens av anlegget, samt bytte/påfyll av gass. I tillegg til pollenfilter, men det er jo med på mellomservicane til BMW.

Eg er klar over at det er ein enkel service, eg kunne fint tatt den sjølv, men eg tykkjer det er greit å ha fullt servicehefte. Samt å la nokon med god peiling på desse bilane gå litt over og høyre på eventuelle ulydar osv. som amatørar som meg lett kan oversjå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med Sandven. Dyrere enn uavhengige verksteder jeg har brukt men også bedre. Jæger var jeg misfornøyd med. Har ikke brukt dem på 7-8 år. Spør du svogeren min får du høre motsatt angående Jæger og Sandven 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...