Gå til innhold

Krok e39, vekt?

Jrrgen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen som har info ang avtagbar krok på e39?

Har akkurat gått til innkjøp av en e39 525d 01mod hvor det ikke var krok, skal nå montere og lurer på om noen veit om man får justert opp vekta på tilhenger?

Nå står det 1700 å noe kg i vognkort, men ser flere som har 2000-2100kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett enkelte 540i med 2100kg mener jeg på, men aldri sett mindre modeller trekke såpass mye, selv ikke 530d (har prøvd å få en oversikt over dette, i forbindelse med en tråd om emnet).

Utover dette er det ingen e6x eller F1x som trekker over 2000kg. Eneste unntaket er 5-serie GT som kan trekke 2100kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn søk på e39 525d på finn og kopierte div reg nr inn på vegvesen.no, var slik jeg så andre hadde opptil 2100kg. Ikke mange da.

De fleste lå på 1900 eller 2000kg.

Mulig man må ta en telefon til BMW Norge for å høre, forsåvidt sjekka jeg instruksjonsboka å den sier 

"Tillatt tilhenger-last/vekt (med skråning opp til 12%) - 1800/2000kg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en 520iAT som kan dra 1700 kg. Men jeg har lest litt om dette her fordi jeg har ei campingvogn stående som jeg ikke har lov til å dra. (foreløpig låner jeg bil når jeg skal flytte den. :-) Den står på fast sted.)

Jeg fant ut at jeg må opp på enten 530D eller 540i. 535i er jeg usikker på. Den gangen jeg sjekket noen biler fikk jeg opp 1700 på 525d. Men dette her er spennende å lese. At det faktisk varierer...... :-k

41 minutter siden, Jrrgen skrev:

La inn søk på e39 525d på finn og kopierte div reg nr inn på vegvesen.no, var slik jeg så andre hadde opptil 2100kg. Ikke mange da.

De fleste lå på 1900 eller 2000kg.

Mulig man må ta en telefon til BMW Norge for å høre, forsåvidt sjekka jeg instruksjonsboka å den sier 

"Tillatt tilhenger-last/vekt (med skråning opp til 12%) - 1800/2000kg."

Husker du om det var noe system i hvilke årgang som lå på litt høyere vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...