Gå til innhold

Min BMW F31 M-Sport l Estorillblå l H&R l 20" CVT l M-Performance oppgraderinger l

Share

Anbefalte innlegg

Her er noen av felgene jeg lurer litt på.. Samtlige er i dimensjon 8.5" og 9.5" - 19".

Som sagt, jeg er veldig usikker på hva som kler F31'en, og ikke minste fargen. Bilen skal heller ikke skamsenkes (med det første ihvertfalll..) så har sett på litt forskjellig. Budsjett på bare felger er 10-11k.

GS sin IFG-2. Egentlig kun fordi den er billig og ser helt grei ut. Men det er CVT felgene som frister klart mest.

_bilder_179163.thumb.jpeg.503f85d89873d4

OEMS CVT look i sølv..

32779676-origpic-6a0726.thumb.jpg.0aa02d

32779676-origpic-287b61.thumb.jpg.0dfa9b

32779676-origpic-1a5c9d.thumb.jpg.8ec77d

OEMS CVT look med maskinert front..

32779684-origpic-dda4e5.thumb.jpg.431c8d

OEMS 120 i sølv..

33092416-origpic-befa7d.thumb.jpg.7c3a71

33092416-origpic-392d42.thumb.jpg.1e397d

33092416-origpic-0166d9.thumb.jpg.0832c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. mars 2016 at 5.51, Frode D skrev:

OEMS CVT er nok en sikker vinner.

GS sine felger er ikke av beste kvalitet..

Har alltid vært fan av CVT felgen, så det er vel kanskje på tide å kjøpe den nå. :) 

Felgene koster meg 13k i 19" og 16k i 20".

GS felgene er ikke veldig imponerende mtp holdbarhet på lakk, og de veier en del ja.

On 23. mars 2016 at 6.28, Fahad skrev:

Helt klart OEMS CVT som Frode sier. Gs felger er blytunge noe du sikkert er klar over fra før av 

Vi er ganske så enig på begge deler her :)

Gjenstår mer på om jeg skal ha sølv eller polert senter.

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor like er CVT lookene iforhold til Vossen ? 

Den prisen du nevner er vel ca halv pris av Vossen og . 

Sett på OEMS på en svensk side men der syntes jeg prisen var stiv.  Hvor skaffer du de fra ? 

Helt siden jeg så de på jarihem sin E91 så har jeg hatt lyst på. 

Endret av Kenny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kenny_ skrev:

Hvor like er CVT lookene iforhold til Vossen ? 

Den prisen du nevner er vel ca halv pris av Vossen og . 

Sett på OEMS på en svensk side men der syntes jeg prisen var stiv.  Hvor skaffer du de fra ? 

Helt siden jeg så de på jarihem sin E91 så har jeg hatt lyst på. 

De er vel 99% like etter hva jeg har sett.. Tar de fra Wheelfit i Sverige, har brukt Jens før på bl.a 3SDM felger til min tidligere E91 LCI :) Veldig hyggelig kar!

Ser at prisene på OEMS sin utgave ligger på halve prisen av orginale ja. Og siden budsjettet må holdes litt nede på felgfronten nå så får en replica utgave duge.

Vet ikke om det er flere som skaffer OEMS jeg, bortsett fra Bmautosport i England?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OEMS er sikkert helt lik på kvalitet som GS sine felger. OEMS har jo også IFG2 som er identiske. Og garantert at de kommer fra samme fabrikk.

Ser også at de har IFG3 som er de samme som GS sine IFG50. Så kanskje GS kommer med IFG10 i år? :P

Jeg sier kjør på med GS sine nå når de er på tilbud. Om lakken flasser ser jeg jo at du ikke er i veien for å sende de til lakkering uansett :P

id%204162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, StigJ skrev:

OEMS er sikkert helt lik på kvalitet som GS sine felger. OEMS har jo også IFG2 som er identiske. Og garantert at de kommer fra samme fabrikk.

Ser også at de har IFG3 som er de samme som GS sine IFG50. Så kanskje GS kommer med IFG10 i år? :P

Jeg sier kjør på med GS sine nå når de er på tilbud. Om lakken flasser ser jeg jo at du ikke er i veien for å sende de til lakkering uansett :P

id%204162.jpg

Mye mulig disse er produsert på samme fabrikk, det får man vel aldri vite.. :P

Men om lakken vil flasse - noe de garantert kommer til så blir det isåfall å ta det på garanti om dette dekkes, for jeg betaler ikke 5-6000,- for ny lakk. Da kan jeg like godt kjøpe felger til 15k med en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i alle fall like greit å handle fra GS. Så slipper du å stresse med garanti utenlands. Synes IFG2 felgene er meget pene. Blir sikkert knall på F31en også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Kenny_ skrev:

Får du en god pris av han ?

Ser jeg kommer opp i 17tusen  inkl norsk mva uten frakt på samme side. 

Får noe avslag, men ikke all verden når jeg kun kjøper ett sett. Men jeg har en adresse i Sverige som jeg kan sende til, så sparer meg fort for et par lapper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg .

Greit å kunne hente selv .

Er ikke så lett for oss på vestlandet . 

Ser prisen  for meg blir så høy for noe som sammenlignes med GS at jeg kan spytte i 5-6000kr til å få Vossen.

Men jeg må se. Har mye annet å bruke penger på og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. mars 2016 at 10.35, Kenny_ skrev:

Da skjønner jeg .

Greit å kunne hente selv .

Er ikke så lett for oss på vestlandet . 

Ser prisen  for meg blir så høy for noe som sammenlignes med GS at jeg kan spytte i 5-6000kr til å få Vossen.

Men jeg må se. Har mye annet å bruke penger på og. 

Absolutt, hjelper på det :)

Hadde vært artig å visst om de var i samme kvalitet som GS sine.. Nærmer man seg 15-20k for replica Vossen så kan man like greit spytte i 5k til å få orginale ja. Den saken er enkel :)

On 23. mars 2016 at 10.53, bmwgreg90 skrev:

Her er gamle f30en min med 19" gs ifg2

<bilder>

Takk for bilder!

Disse ble ikke helt som jeg regnet med, så da slipper jeg å tenke noe mer på GS sine ihvertfall :)

Var disse i 19" med vanlig M-sport understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...