Gå til innhold

Hjelp til ang x6!

Ctpaja
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en p85d som jeg vurderer sterkt å selge.

Tenker å bytte den ut mot en brukt X6 f16. Syntes den Norges motoren på 211 hk virket litt tam så vurderer 258 hk og 40D modellen. Men skjønner lite av at begge 30D motorene er euro 6 OG 50d men ikke 40D. 

Blir det dumt å kjøpe en euro 5 motor nå som MDG har fått litt makt?

Og så var det plass, noen som har 2 unger i en slik bil? Hvordan fungerer det? Vi begge er 170 og 178 så vi er ikke dem som trekker setene så langt bak. Var nyskjerrig på en Porsche Macan også men merket den ble for liten. Forresten så syntes jeg de 18 veis setene var bedre en Comfort setene til BMW, satt som støpt i dem :)

Utenom motor, så er Utstyret viktig for meg

- ACC, HUD, HK evt B&O, Comfort setter, aktiv understell, skinn, varme og Ac bak og forran, adaptiv LED, keyless+keyless entry, varme rart, webasto, noen lunde grei farge på interiør, helst hvit lakk, hengerfeste.

Er litt nyskjerrig på nightvision med dynamic light, virker kult og en grei sikkerhet.

Er det noe annet utstyr som er nødvendig?

Ligger en bil på Finn.no nå med det meste av utstyret jeg kunne ha tenkt meg men er uten noe som helst oppgradert hi-fi. Det var ekstremt nedtur da jeg kjører 150-200 km hverdag og mesteparten av tiden med musikk på, er også litt bortskjemt med anlegget til Tesla.

Sorry for veggen av tekst. Håper noen kan hjelpe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har f15 X5 med 258hk , gikk fra f11 520d. 

Motormessig så merker man at x5 er tung bil, så 258hk er ikke mer en nok når farten passerer 100km/t, opp dit virker den sprek. 

Kommer man fra p85d, vil vel kanskje ikke noe føles sprekt til 100, men det jo en annen sak. 

Det som har imponert meg aller mest er led hovedlys. Jeg vil påstå at de er ett must. H/K anlegget er helt ok, ut i fra hva jeg husker omtrent på nivå med Tesla sitt største anlegg, men det er en stund siden sist jeg satt i en Tesla. Ser på bimmerpost.com at det er flere diskusjoner på om B&O er verdt de ekstra pengene. http://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1014076 en av dem her. 

Ellers mener jeg at en slik bil bør være godt utstyrt, min bærer krev av en som har valgt mye riktig når den ble bestilt, og det føler man godt, selv om man savner litt ekstra man vet er mulig å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kjøpte nettopp x6 og er veldig fornøyd. Det er mange andre her som kan gi deg bedre svar på utstyr og anlegg, så jeg nøyer meg med å svare ut hvordan plassen er i den. Jeg er 189 cm og min kjære er 170 cm og det er god plass til våre to barn. Faktisk oppleves plassen som bedre enn i V70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar. Snakket med forhandler og det virker som om 40D 2015 ikke er euro 6 men 2016 bestilt ny er...

Flere må svare her, så blir jeg enda mer gira på å kjøpe en slik :) 

Eirik Haugland, har dere prøvd med 2 stk bakovervendt barneseter i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ctpaja skrev:

Tusen takk for gode svar. Snakket med forhandler og det virker som om 40D 2015 ikke er euro 6 men 2016 bestilt ny er...

Flere må svare her, så blir jeg enda mer gira på å kjøpe en slik :) 

Eirik Haugland, har dere prøvd med 2 stk bakovervendt barneseter i den?

Nei, men det er neppe noe problem. Jeg synes det er veldig god plass i bilen - bagasjerommet tar vel 555 liter, som er mer enn flere stasjonsvogner. Men nå fyller man sjelden vann i bagasjerommet... så det er noe misvisende. Du skal kanskje ha med deg barnevogn(er) og da ryker jo mye plass. Jeg er veldig godt fornøyd med min 30d med 245 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser på Finn.no nå på biler. Og få har adaptiv supspension dynamic. Er ikke det et must hvis så du slipper bodyroll med en så stor bil? Er viktig for meg å kunne kjøre aktivt med biler.

Kikket på to stk, en er kjørt et par tusen km og en annen helt ny. Begge er så og si likt utstyr i forhold til Det jeg vil ha. Men den nye har adaptiv supspension dynamic og den andre har ikke. Ca 130k i prisforskjell. 

Formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en stiv prisforskjell!

Jeg tenker at så lenge man har justerbar understell på demping så er det nok. Har selvsagt ikke testet verken bilen eller utstyrsvalget, så vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B&O er milevis bedre en H/K. Hadde B&O i F06'n og savner det nesten hver dag. Har H/K i F11'n.

3.0d på 258hk er euro 6, mener å huske at 4.0d er en eldre motor derfor den er euro 5? Men ikke 100 % sikker der. Ellers er night vision artig utstyr, men har nesten aldri brukt det på min. Utover det ser det ut som du har sett på bil med bra utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...