Gå til innhold

Pendlebil, hjelp til småfiks, -04 Touran


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, sandersander skrev:

Frekke felger!

Mulig det er noe så enkelt som at mutteren som fester viskeren til karosseriet er litt løs? Prøv å stramme den litt. Var iallfall så enkelt på min SAAB :)

Extra lightweight magnesium kompositt felger, skjult som stålfelger :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran er grei den sålenge man holder seg til 1.9TDI og manuell. Hybelboern her har en helt lik en og den går den, men har skrudd en god del på den. Bytta mye slitne ting i forstilling, dempere og fjærer, startmotoren går usedvanlig tregt. Ikke mitt førstevalg skal man ha en drivstoffgjerrig og totaløkonomisk bil. Da trenger man en bil med minst mulig deler på. Er selv imponert over Connect og Partner/Berlingo. Dønn ærlige maskiner som alltid går :)

Jeg ser dog komfortfordelene med en Touran sett mot en kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Touran er grei den sålenge man holder seg til 1.9TDI og manuell. Hybelboern her har en helt lik en og den går den, men har skrudd en god del på den. Bytta mye slitne ting i forstilling, dempere og fjærer, startmotoren går usedvanlig tregt. Ikke mitt førstevalg skal man ha en drivstoffgjerrig og totaløkonomisk bil. Da trenger man en bil med minst mulig deler på. Er selv imponert over Connect og Partner/Berlingo. Dønn ærlige maskiner som alltid går :)

Jeg ser dog komfortfordelene med en Touran sett mot en kasse.

er 1.9 og er manuell. Skal bytte om til TA technix på demper og fjærfronten, da det klanker litt under og startmotor skal jeg finne "ny brukt" av nå snart :)

Ble litt muligheten av å kunne ha flere enn 2 i bilen og allsidigheten i den som avgjorde. Baksetene kan jeg alltids ta ut skulle dem være i veien :) kjørt 189'km når jeg kjøpte den så har en del til å gå.

Lakken ser jo ikke ut da, har blitt nøklet langs førersiden og stor bulk på bakluka.. Skal rette bulk idag og blir nok lakkert med plastidipp i army grønn over vinteren tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.4.2016 at 22.08, magnus-e-30 skrev:

Sjekk at 13 mm mutteren sitter fast, om ikke løsner du på dekslet under ruten. Der sityer overføringen. :)

Fikk ut alt og overføring er selvfølgelig knukket.. 

Testet motor i løse lufta med skrujern i panserlåsen, fungerer ikke, kun venstre motor som beveger seg.. Vet du om det er sikring på hver av disse motorene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...