Gå til innhold

Pendlebil, hjelp til småfiks, -04 Touran


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Nå som jeg har fått solgt min 123d så er jeg på jakt etter ny bil og trenger litt hjelp tror jeg.

Jeg skal kjøre 80 km per dag nå til og fra jobb så tenker en rimelig bil med lavt forbruk til en maks 35 000 

Er det noen som har noe og anbefale? 

Tenker som sagt varebil eller stasjonsvogn med liten bensin eller diesel. (ikke transporter o.l.)

F.eks caddy, connect, combo osv er veldig aktuelt. *Trenger en bil med størrelse.

 

Noen som har mening ang en slik som dette? vet forbruk osv?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72944751

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det er som å banne i kirken, men hva med en Audi A2? Lett bil i aluminium med enkel teknikk som betyr veldig billig bilhold. Jeg har to stk (begge er 1.4 bensin, 75 hk) og de går som en kule og er overraskende gode å kjøre. Jeg orker ikke å utsette min 130i for Oslo-vinteren og kjører ofte A2 når veiene saltes.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den E30'n ligger ikke veldig lavt: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=10071

Vil egentlig anbefale E39 520d. Får dem nedi 25-35. Fantastiske å kjøre, masse komfort og plass, manuell, lavt forbruk (0,4 på langkjøring og 0,5-0,6 på blandet), går overraskende bra og pene å se på! Utrolig mye for pengene.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg kanskje glemte å nevne, jeg er ute etter plass. Skal drive en del frakt for firmaet som jeg er med og driver og hadde vært greit å ha som flytttebil :)

Burde kanskje nevnt  det tidligere også, men E39 er desverre uaktuelt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RNJ skrev:

Det er mulig at det er som å banne i kirken, men hva med en Audi A2? Lett bil i aluminium med enkel teknikk som betyr veldig billig bilhold. Jeg har to stk (begge er 1.4 bensin, 75 hk) og de går som en kule og er overraskende gode å kjøre. Jeg orker ikke å utsette min 130i for Oslo-vinteren og kjører ofte A2 når veiene saltes.

Anbefales!

A2 oppfyller ingen av mine kriterier utenom muligens forbruk desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Ikke kjøp noe Opel Combo, de er grusom å kjøre.

Kan du utdype? Jeg er ikke ute etter en perfekt bil men en bil som får meg til og fra jobb og som kan frakte diverse deler når det trengs. Samt ikke koster en formue ved evt service. Hoved positive med Combo er at de har reg kjede og ikke reim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Kan du utdype? Jeg er ikke ute etter en perfekt bil men en bil som får meg til og fra jobb og som kan frakte diverse deler når det trengs. Samt ikke koster en formue ved evt service. Hoved positive med Combo er at de har reg kjede og ikke reim!

Combo C går til nøds å kjøre når du først er blitt vant til dem. Så kunne kanskje vært mer spesifikk på kommentaren min :P Den vi har på jobb sliter veldig med å starte "for første gang" på dagen. Vet ikke om det er et vanlig problem.

Men Combo D som er basert på Fiat Doblo er grusom. Giring generelt kjennes mer eller mindre ut som du driver å rører i grøt eller noe sånt, og de jeg har kjørt har vært rimelig treig på å komme opp i fart i det hele tatt. Jeg hadde i hvertfall ikke vurdert en slik om jeg var ute etter denne type bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, DanielStance skrev:

Combo C går til nøds å kjøre når du først er blitt vant til dem. Så kunne kanskje vært mer spesifikk på kommentaren min :P Den vi har på jobb sliter veldig med å starte "for første gang" på dagen. Vet ikke om det er et vanlig problem.

Men Combo D som er basert på Fiat Doblo er grusom. Giring generelt kjennes mer eller mindre ut som du driver å rører i grøt eller noe sånt, og de jeg har kjørt har vært rimelig treig på å komme opp i fart i det hele tatt. Jeg hadde i hvertfall ikke vurdert en slik om jeg var ute etter denne type bil.

 

Opel Combo C som er evt aktuell så det er jo bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, danskiii said:

A2 oppfyller ingen av mine kriterier utenom muligens forbruk desverre :)

Ja, noen stor bil er A2 ikke akkurat.

Hvis du likevel ønsker å tenke utradisjonelt så kunne denne kanskje være noe:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69250081

Jeg kjenner ikke noe til Citroën Nemo men den er forholdsvis ny, har kjørt lite og ser pen ut. Har ligget til salg en god stund så det burde være gode muligheter for å få den en del billigere enn annonsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AxelFoley skrev:

jeg har en 2016 Vito 4x4 190 hester diesel - herlig jobb-bil :)

Det går vel over budsjettet som jeg satt i første post ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken Caddy, Connect eller Combo er dårlige biler. En kamerat hadde en 05 Opel Combo C 1.3 CDTI i 6 år, og den var skuddsikker - krevde nada vedlikehold. Kjenner også en Connect som har gått kun på småkjøring i bygda siden ny, og den har aldri hatt problemer.

En eldre Yaris Verso varebil er også et alternativ. Kjøper du en med 1.4-dieselen har du en solid bil med solid motor med tuningspotensiale. Et annet alternativ er Mercedes S210 (1995-2002) stasjonsvogn med 200CDI eller 220CDI, gjerne en gammel taxi. Legg ned setene, og du har kongeplass og kongekomfort. Nabofaktoren er dog laber mtp at den ruster ganske heavy over natta. Men mye bil for pengene så lenge man tåler en kosmetisk shabby bil.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...