Gabz Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Ut av nysgjerrighet, hva må til for å bygge om en manuell E39 520D til 530D manuell? Klarer 520-kassa det eller må det også byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 520d kassa er laget for 280nm mener jeg, så den tåler det nok til du gir for mye gass over for lang tid. Ikke nok med det, men utveksling blir helt mongo på en såpass sterk motor. Men du trenger ledningsnett, ECU, motorfester, mellomaksling, girkasse, pedaler, kode om instrumentpanelet. Minimum. Mener også at du trenger annen radiator, men jeg husket ikke. Men du kan selv sjekke delekatalogen for all info. Bare å sammenligne. Ellers har trf god tuning med opptil 210 hk??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2016 Forfatter Share Skrevet April 10, 2016 Haha, da er det nok ikke verdt det bare for å få litt mer kraft og finere lyd nei Blir nok å tune min til ca 170hk og 360nm, usikker enda hvem jeg bruker. Er det selskap i Sarpsborg som tilbød meg samme tallene for halve prisen av TRF. Spørsmålet er bare om de er noe flinke. Også blir det decat eksos og litt større og rakere rør generelt, så får hjelpe på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 On 10.4.2016 at 21.16, Gabz skrev: Haha, da er det nok ikke verdt det bare for å få litt mer kraft og finere lyd nei Blir nok å tune min til ca 170hk og 360nm, usikker enda hvem jeg bruker. Er det selskap i Sarpsborg som tilbød meg samme tallene for halve prisen av TRF. Spørsmålet er bare om de er noe flinke. Også blir det decat eksos og litt større og rakere rør generelt, så får hjelpe på det! Hvem selskap er dette? Ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clarity Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 (endret) Sammenligne med TRF er litt som å sammenligne Biltema og Wurth opp mot hverandre. De leverer ikke det samme produktet. Du får det du betaler for. TRF sin pris inkluderer så mye mer, her er det gjennomgang av bil, dokumentasjon og testing. Yrkesstolthet rett og slett. Hadde uten tvil valgt TRF. Endret April 13, 2016 av Clarity Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 (endret) 10 minutter siden, Clarity skrev: Sammenligne med TRF er litt som å sammenligne Biltema og Wurth opp mot hverandre. De leverer ikke det samme produktet. Du får det du betaler for. TRF sin pris inkluderer så mye mer, her er det gjennomgang av bil, dokumentasjon og testing. Yrkesstolthet rett og slett. Hadde uten tvil valgt TRF. Sier meg enig i dette Clarity nevner, da jeg har bare positiv erfaring med TRF på min bil Endret April 13, 2016 av Tollefsen Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 Sist jeg spurte så innebærte det bare å sende inn ECU og få den tilbake i post, så føler ikke jeg får så veldig mye mer egentlig? Til dobbel pris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 Det er akkurat det, samme hk og nm er ikke det samme uansett. Det er det samme som å si at en 1- serie er lik en 7-serie, da de begge heter BMW. Nå må jeg legge til at jeg ikke har erfaring med verken av de, og at jeg egentlig bare påpeker at et produkt ikke nødvendigvis er det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 Nei, det sier ikke jeg heller. Jeg sier bare at jeg ikke vil doble kostnaden på tuning når jeg ikke vet hvilke spesifikke forskjeller det er. Begge skal bare ha ECU og legge inn for meg, og begge gir samme tall. Det er alt jeg vet. Koster enda mer hos TRF om jeg skal levere inn bilen, han har ikke inne decat downpipe til denne modellen lenger osv, så for meg er det vanskelig å se forskjellen. Så da tenker jeg heller å bruke de 3500 på det.. Skal jeg betale det dobbelte eller mer, så vil jeg få mye mer ut av det og samtidig vite hva jeg får som gjør det bedre Nå mener jeg på ingen måte å rakke ned på TRF eller hans tjenester, da de får haugevis med ros og positive tilbakemeldinger både her på forumet og i BMW-miljøet generelt. Er bare jeg som skal være helt sikker selv på hva jeg får hvis jeg legger inn så mye penger i noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Har du sjekka ut Optituning? De holder til i trondheim men leverer til hele landet da de har sine roadtrips ganske ofte. Følg med på facebook siden deres, der står alt du trenger og vite. Og når de er nær deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 15, 2016 Forfatter Share Skrevet April 15, 2016 De koster cirka det samme som TRF, så i det tilfellet hadde jeg heller gått for han Bækkmann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2016 On 10.4.2016 at 20.16, Otis skrev: 520d kassa er laget for 280nm mener jeg, så den tåler det nok til du gir for mye gass over for lang tid. Ikke nok med det, men utveksling blir helt mongo på en såpass sterk motor. Men du trenger ledningsnett, ECU, motorfester, mellomaksling, girkasse, pedaler, kode om instrumentpanelet. Minimum. Mener også at du trenger annen radiator, men jeg husket ikke. Men du kan selv sjekke delekatalogen for all info. Bare å sammenligne. Ellers har trf god tuning med opptil 210 hk??? Småvurderer dette enda en gang i fremtiden, så lurer på et par ting til. Vet du i hodet om mellomaksling er lik mellom sedan og touring? Hvis jeg skulle funnet delebil hadde nok touring vært lettest å finne, og da har jeg jo alt jeg kunne trengt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Du må bare sjekke delenummer på det. Bmwfans.info eller realoem.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2016 (endret) Om jeg fant meg fram til de riktige så så var de ikke like, nei. Så da får jeg satse på å finne manuell 530D sedan delebil når den gang kommer. Får se hvor realistisk det blir å få tak i Eller kan jeg finne en automat om jeg kjøper manuell kasse fra 530 ved siden av? Har jo pedaler og alt annet i bilen nå. Endret Juli 24, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå