TRF Skrevet April 16, 2016 Share Skrevet April 16, 2016 (endret) OPPDATERT: Kan leveres strekningen Jæren - Hedmark på mandag. Kun "motor 2" igjen: Motor 2: Alpina D10 (e39). Den har vært starta og alt "fungerte fint", men under et bytte av toppdeksel så jeg skade på 3vipparmer ( ca 250,- stk)og tilhørende ventiler/ventilstammer (ca 250,- stk). Toppen ble plukket av, og det ble også funnet en ripe i en sylinder. Ellers ser den særs bra ut innvendig.. Km oppgitt til rett over 140 000km. Gi bud. Skal bort. Selges som "ren motor", men legger ved det jeg har av annet "d10" greier. Som eksosmanifolder, pumpe, injektorer etc. Hva er spesielt med D10 motoren? Min personlige mening så er det den grommeste m57 motoren som finnes: - Toppen er bearbeidet av Alpina, med større innsugsventiler. - Alpina stempler tilpasset større ventiler, og noe lavere komp. - Blokk tilpasset montering av langt større innsprøytningspumpe enn det man kan montere på andre m57. Endret Mars 24, 2018 av TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 19, 2016 Forfatter Share Skrevet April 19, 2016 Unik mulighet. Kun 140 biler produsert. Følger med kvittering så man kan få dette godkjent om man ønsker det ved ombygging etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet April 20, 2016 Share Skrevet April 20, 2016 1000kr Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 20, 2016 Forfatter Share Skrevet April 20, 2016 Lol. Useriøse bud trenger man ikke å komme med. Så da er det også påpekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 21, 2016 Forfatter Share Skrevet April 21, 2016 Opp! Jeg har fulgt med i tyskland (og europa ellers) de siste 8 årene ca mtp D10 motorer. På den tiden har det vært to motorer for salg. Jeg har begge. Så for en gangs skyld er det faktisk en ganske unik mulighet når selger skriver unik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Mai 2, 2016 Share Skrevet Mai 2, 2016 1500kr da! Byr jeg faen meg over meg selv her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2016 Legg på en null så skal jeg vurdere å vurdere det hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 7 timer siden, TRF-Racing skrev: Legg på en null så skal jeg vurdere å vurdere det Greit. 01500 Kristiansan'årn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Mai 3, 2016 Share Skrevet Mai 3, 2016 hadde jeg vært deg, hadde jeg lagt ut denne på ppf eller blocket isteden. er ikke mange i Norge som gidder å skru, men i Sverige og finland er det mer trøkk på disse motorene, er mitt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 18, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2016 Denne har jeg fortsatt. Skal bort. Blir trolig overhalt gjennom vinteren (med dokumentasjon), men vil du gjøre et kupp og få mye grom motor for pengene lønner det seg å kjøpre nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 (endret) Jeg ville tro at med din erfaring er det mye lurere å sette motoren i stand selv. Her hjemme blir ikke Alpina, Hartge og AC Schnitzer verdsatt på samme måte som i hjemlandet. Kanskje fikse selv og selge i Tyskland? Eller hvis våre gode naboer øst for oss har mer interesse, som tidligere nevnt. Nesten alt av Mdeler og de tre andre merkene selges vesentlig dyrere i Tyskland enn her hjemme. Husker den spesielle 330d diffen du hadde med brems til salgs for ca 7.500 kr. Den hadde ligget til salgs for sikkert 12.000 kr på eBay. Hilsen Eirik. Endret Oktober 25, 2016 av Eirik Viste Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2016 Joda, den blir nok overhalt og satt sammen igjen hvis ikke noen henter den snart. Men som du sier så virker det som markedet for mer spesielle deler har dabbet helt av her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 16 timer siden, Eirik Viste skrev: Jeg ville tro at med din erfaring er det mye lurere å sette motoren i stand selv. Her hjemme blir ikke Alpina, Hartge og AC Schnitzer verdsatt på samme måte som i hjemlandet. Kanskje fikse selv og selge i Tyskland? Eller hvis være gode naboer øst for oss har mer interesse, som tidligere nevnt. Nesten alt av Mdeler og de tre andre merkene selges vesentlig dyrere i Tyskland enn her hjemme. Husker den spesielle 330d diffen du hadde med brems til salgs for ca 7.500 kr. Den hadde ligget til salgs for sikkert 12.000 kr på eBay. Hilsen Eirik. nå må du huske på at et privat marked i norge å ebay i tyskland ( som da stort sett er firmaer ) kan jo ikke sammenlignes, kjøp en motor av et firma i norge, da betaler du fort blod da også, 11 timer siden, TRF-Racing skrev: Joda, den blir nok overhalt og satt sammen igjen hvis ikke noen henter den snart. Men som du sier så virker det som markedet for mer spesielle deler har dabbet helt av her i Norge. å spesielle deler ligger sjeldent lenge for salg her i norge, men her skal jeg være så knusende ærlig at majoriteten som liker og bygge opp gromme motorer styrer vel som oftest unna diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 20, 2016 Share Skrevet Oktober 20, 2016 Du kan godt få lov å overhale den og slenge den i min altså D.Toft og stig. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 21, 2016 Share Skrevet Oktober 21, 2016 (endret) Jeg har kjøpt hundrevis av deler i Tyskland. Har ikke satt meg inn i så mange andre fora som selger deler, men eBay er jo plassen med desidert størst utvalg. Med unntak av store firmaer som selger nye deler innen typiske slitedeler, er veldig mange private som har annen jobb. De leier en gammel låve og mekker og slakter deler. Omtrent alt av motorer, girkasser og differ er kjøpt av private aktører eller små firmaer. Jeg forstår godt at mange har en fast pris som det er mulig å gi et prisforslag på. Jeg har flere ganger kjøpt artikler for startprisen på 1 Euro. En gang kjøpte jeg en meget bra E34 535 diff med brems for startpris på 99 Euro. Men det er mange år siden og forekommer ikke lenger. Da må jeg kanskje kjøre flere timer omvei i de verste tilfellene for å hente. Det må og regnes med. Og det er typisk at folk som ikke tilbyr å sende delene ikke får så god pris. Mange vil ikke kjøre i 4-6 timer fram og tilbake for å kjøpe en vanlig girkasse. Det kommer godt med med litt fortjeneste til å dekke opp for alle de gangene jeg er blitt lurt.De beste kjøpene jeg gjør er på auksjoner. Men deler som er etterspurte selges som oftest dyrere enn i Norge likevel. Så jeg har omtrent sluttet å importere deler til Norge. Da er det helst til egne prosjekter. Opphoggeren min over grensen i Sveits har ofte helt rustfrie karosserideler. Men det koster 1.500 kr for en dør eller bakluke til sedan. Her hjemme har jeg lagt ut for 500 og 800 kr på en bil jeg hogger som er i bra stand. Det ble en stor avsporing. Men jeg anbefaler TRF å vurdere salg i Tyskland siden markedet er 20 ganger større enn i Norge. Ikke umulig at jeg kan ta motoren med og levere neste tur ned til Østerrike om en snau måned. Når jeg kjører igjennom hele landet er det ofte ikke langt de trenger kjøre for å treffe meg på en passende plass. Jeg ser om jeg legger ut M3 3.2 diffen min for salg. Har aldri solgt noe på eBay. Bare kjøpt. Eirik. Endret Oktober 21, 2016 av Eirik Viste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå