Punisher Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Etter snart 9 års tjeneste er det ingen vei tilbake; batteriet må skiftes. Å ta ut/sette inn batteri er jo greit nok, men ser det står noe om registrering/koding som må gjøres i etterkant. Er jeg avhengig av et verksted for å få gjort dette? Om noen evt. tar seg tid til en 'Skifte av batteri for Dummies' blir jeg ikke lei meg...
Saltkjelen Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Du er avhengig av utstyr for å kunne foreta koding/registrering av batteribytte, så med mindre du ikke har dette er du nok avhengig av et verksted eller noen med et diagnoseapparat. I diagnosetråden i denne delen av forumet er det listet forskjellige mennesker med diagnoseapparat i forskjellige regioner. Punisher reagerte på dette 1
Bimmerfører Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Mulig jeg har misset noe, men på min 09mod E60, byttet jeg batteri UTEN å kode om noe som helst, og bilen går som en klokke fortsatt ingen feilmelding i display eller annet
awt Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Man får ikke feilmelding sånn uten videre nei, men batteriet får betydelig kortere levetid, samt at det etterhvert kan være flere ting som begynner å tulle.
Bmwe61lci Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 På min blei det satt inn agm batteri og registrert men bilen min lader med 15volt?? Trodde agm batterier skulle lades med max 14.5volt? Skulle jeg egentlig hatt vanlig syre batteri i min?
awt Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Ved bytte av type/størrelse skal det kodes, ikke bare registreres.
Bimmerfører Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 16 minutter siden, awt skrev: Man får ikke feilmelding sånn uten videre nei, men batteriet får betydelig kortere levetid, samt at det etterhvert kan være flere ting som begynner å tulle. Er dette bekreftet og bevist, eller er dette bare en myte. Lokale NAF verkstedet mener dette bare er nonsens, Billia sier at det "kan med fordel" kodes om ved bytte til større batteri, men ved bytte til likt batteri så er det ikke nødvendig "å fortelle bilen at det har fått nytt batteri" På grunn av disse uttalelsene byttet jeg til samme batteri UTEN å kode noe i Desember 2015 og alt virker som det skal fortsatt
Otis Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Jeg føler det er nærliggende å tro, dette står i Rheingold/ISTA, som er BMW sitt service system. "If the service function ”Register battery change” is not run after changing the battery, the data stored in the power management will not be reset. The battery quality will then correspond to an older battery. The value for the battery quality is insufficient for the battery installed. The battery charge state may then be misinterpreted and unnecessary Check-Control messages may appear or fault memory entries may be stored (e.g. the Check-Control message ”Recharge battery” even though the battery fitted is new and fully charged)." Reef89 reagerte på dette 1
Bmwe61lci Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Problemet er at jeg ikke veit hva som satt der, fikk nytt batteri samt registrert det så håper dem har satt inn likt. Noen som kan bekrefte om biler med agm skal lade 15volt? Sjekka dette på hidden menu, fant volt måler der.
Otis Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Agm batteri skal IKKE lades med mer enn 14,8 volt ifølge BMW sitt service system, rheingold / ista.
Bmwe61lci Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 bør få noen til å kode batteriet i bilen min da? Får vel ikke sjekka om det er riktig på noen annen måte. Fikk opp high battery drain idag. Lader 15volt når jeg kjører.
Otis Skrevet April 18, 2016 Skrevet April 18, 2016 Det kan være problemer med ibs sensor feil. Eller en faktisk feil med noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå