Gabz Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 Har en '02 E39 520d med halogenlykter. Har kjøpt meg xenonlykter og tenkte å montere dette, men lurte på hva av komplikasjoner man eventuelt kan få? Kablene er jo like, og jeg har allerede lyktespylere. Men hva men høydejustering og slikt? Feilkoder? Andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 Du trenger egentlig sensorene for høydejustering for å få dette til å virke 100%. Mener også at du må kode om LCM for at den skal virke mot xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 27, 2016 Share Skrevet April 27, 2016 ..for at det skal være lovlig. En nivåsensor på for aksel og en på bak aksel. Og så klart lykter som er godkjent for xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 27, 2016 Forfatter Share Skrevet April 27, 2016 Er originale Hella faceliftlyker jeg har. Tenkte i førsteomgang bare at de skal fungere som de skal. Men til godkjenning må nok det andre gjøres eventuelt, ja. Men hvor mye jobb er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 28, 2016 Forfatter Share Skrevet April 28, 2016 Opp. Når dere sier fungere 100%, hva innebærer det? Hvis jeg tar ut halogen-lyktene og bare monterer xenon, vil de fungere i bruk? Vil de lyse den retningen de skal osv.? For hvis det bare er feilkoder som kan kodes bort og å montere to sensorer for EU så er det jo greit. Ligger ledningsnett til disse sensorene klart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 1, 2016 Share Skrevet Mai 1, 2016 Du må ha en lcm som er beregnet for xenon med automatisk høydejustering, samt en lwr modul. Så må du plukke ut ledningene som i dag går fra lcm og frem til lyktene med strøm for manuell justering, og legge disse inn til lwr modulen. Det skal også noen ledninger fra lwr til lcm. Så fjerne knappen på dash og koble bort dette. Du må også som nevnt over ha sensor forran, og bak om du ikke har nivåregulering. Har du det må du muligens bytte sensor til en som passer. Du må da legge opp ledning fra lwr modul og bak til boksen for EHC, ved siden av batteriet (den til nivå reg). Da signalet fra sensorene går dit. Når alt er koblet opp og den nye lcm er kodet til bilen, skal systemet begynde og virke etter en liten stund. Mener jeg. Faren min har gjort dette på sin 98 e39 med halogen orginalt. Han måtte også ettermontere lyktespylere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2016 Hmm. Hvis det er så mye jobb så tror jeg ikke at jeg gidder, da selger jeg de heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå