Gå til innhold

Bækkmann's 530i E39


 Share

Anbefalte innlegg

Fin bil! 

Angående reparasjon av pixelfeil,  så har jeg gjort dette på 2 stk. med 100% varende resultat. Borringen gikk mye lettere enn jeg hadde forestilt meg,  og er man forsiktig og følger bruksanvisningen skal det gå greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KasperR skrev:

Fin bil! 

Angående reparasjon av pixelfeil,  så har jeg gjort dette på 2 stk. med 100% varende resultat. Borringen gikk mye lettere enn jeg hadde forestilt meg,  og er man forsiktig og følger bruksanvisningen skal det gå greit. 

Takk takk! Du er ikke villig til å ta jobben da for noen kroner? :P Jeg sliter skikkelig med å ta slike jobber der ting kan gå dunken.. Ser du bor i nærheten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bækkmann skrev:

Takk takk! Du er ikke villig til å ta jobben da for noen kroner? :P Jeg sliter skikkelig med å ta slike jobber der ting kan gå dunken.. Ser du bor i nærheten ;) 

Hvis du ikke vil reparere pixelfeilen selv, kan du høre med de her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid før i sommerferien til å gjøre noe sånt,  men kunne fått til noe da ja.

Mtp. garanti og reklamasjon hvis det ikke fungerer,  er det nok tryggest å sende inn da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Carlsius skrev:

Jeg husker jeg sjekket de øverste rørene fra veivhusventialsjonen på min 530i og de var helt fine. Men opplevde litt gulaktig-gugge ved oljelokket, som skyldtes trolig kortkjøring. Var ikke der om jeg tok bilen for noen lengre turer. Jeg tenkte shit au, koster ikke så mye for de delene til å bytte alt, så jeg kjøpte inn det inn og byttet det :D

Under demontereingen av slanger og rør var jeg sikker på at det ikke var nødvendig før jeg kom til slangen som går fra bunn av filteret og ned i bunnpanna gjennom peilerøret. En av de dummeste patentene jeg har sett i mitt liv var, det lille avløpet i peilerøret, det haddevjo tettet seg av helmelk:twisted: .

Men det er mange teorier rundt det med veivhusventialsjon, om det er tett eller ikke. Jeg fikk beskjed om at mitt var absolutt ikke tett på forhånd f.eks. Kjøper jeg en bil med M54 motor igjen, kommer jeg til å bytte det uansett, med mindre det ligger  kvitteringer på tidligere bytte :) 

Ja sant det! ELENDIG patent!!! Men nå får man visstnok kjøpt ny type peilepinnerør hvor det er hull helt inntil midten istedenfor et rør tredd utenpå et annet. Ja får se om jeg bytter på min etterhvert. Men på min forrige var det mange symptomer på at det var tett :) Nå er det ingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pakkene er bestandig gøy å få :) 
23.05.2016 (2).jpg
 

Ville prøve å foliere interiørlistene for å se om jeg vil ha alu lister som jeg hadde før, eller Titan Line lister. Tror faktisk jeg heller mot Titan Line..

Litt stæsj ellers ble også bestillt :) Skinnbørste, Felg børste, interiørrens, og matt chrome instrumentringer :) 

23.05.2016.jpg

 

 

Hadde egentlig tenkt å la han som skal fikse pikselfeilen montere instrumentringene samtidig, men det skulle han ha 200kr for. Da gjorde jeg det heller selv. ;) 

 

23.05.2016 (6).jpg

 

Like jævlig som alltid å få delt speedometeret. Men gikk veldig mye lettere enn første gang. Brukte pinsett mellom klipsene for å holde de fra hverandre samtidig. Skulle egentlig hatt åtte armer til denne jobben, men når man har kun to må man være litt kreativ. :P 

 

23.05.2016 (8).jpg

Så var alt montert tilbake, og alt fungerer som det skal. Pikselskjermen hadde en usedvanlig god dag i dag..

23.05.2016 (4).jpg

Slenger med et bilde av de folierte listene. Tok kun de øverste bare for å ilustrere noe lignende til Titan Line. Det som er så synd er at jeg tror jeg skal slite med å finne Titan trim til girkula.. Ofte M5 som har dette ser jeg. Fant en 540i som hadde Titan, men med manuell selvfølgelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gabz skrev:

Nice! Grei å legge, den GS-folien? Vurderer sånn selv :)

Tja, jeg tror det! :P Jeg sleit litt, men tok meg ikke særlig god tid. Har aldri lagt folie før heller. Den bar preg av god kvalitet da den ikke er så tynn, og har faktisk tekstur :) Kleber godt også. 

Men kjøp to pakker! En holder kun til listene fremme. Ble for lite til midtkonsoll og bakdører fant jeg ut :| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne bilen havnet i dine hender :) Den blir nok meget lekker, ble mye finere med facelift rattet!

Jeg kjenner til denne bilen ganske godt når den gikk i bergen. Spør hvis du lurer på noe :)

 

 

downloade581b686_ted_2f0_2fPictures_2fMessenger_2freceived_10206518515941110.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gabz skrev:

Blir fort en 6-900 for å foliere alt da.. Litt stivt men får se!

Helt enig i at det er stivt for foliering. Orginale lister koster jo ikke mye mer brukt. Men tror det er mulig å få det skikkelig bra om man tar seg litt tid. Likte utseende veldig godt. Særlig det at den hadde en litt grovere tekstur. Vet at mange ikke liker den polerte looken :)

 

9 timer siden, Jokkke skrev:

Artig at denne bilen havnet i dine hender :) Den blir nok meget lekker, ble mye finere med facelift rattet!

Jeg kjenner til denne bilen ganske godt når den gikk i bergen. Spør hvis du lurer på noe :)

 

 

downloade581b686_ted_2f0_2fPictures_2fMessenger_2freceived_10206518515941110.jpeg

Nei så gøy! :D Kommer ikke på noe i farten, men supert å vite om det skulle være noe :) 

Og ja, rattet har veldig mye å si på interiøret. Det gamle var litt slitt, ble et stort løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...