Gabz Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Har en E39 520d 2002-mod. For en stund siden begynte plutselig forbruket i kjørecomputeren å gå kraftig opp når jeg står på tomgang. Funker som den skal under kjøring, men hvis jeg står 20 minutter på tomgang så går den fint opp med 0,5-0,7L/100km. Tikker opp 0,1 og 0,1. Noe logisk forklaring på dette? Er ikke snakk om å nullstille også stå på tomgang. Hvis jeg for eksempel har kjørt i en måned og fått forbruk på 6.0, så tikker denne opp til nesten 7.0 etter 20-30 minutter tomgang. Hadde veldig høye live-verdier på LMM for en stund siden, men hadde da også lugging under kjøring. Luggingen er borte for lengst, og har ikke målt verdier på LMM etter det. Har ikke fått resatt adapsjonene på den heller. Noen idéer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Den teller forbruk hele tiden, så det er nok normalt. Det er er nok slik mange japse biler fra så lavt forbruk, i følge deres eier, da de ikke teller på tomgang, men alle tyske biler jeg har testet teller på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 30, 2016 Forfatter Share Skrevet April 30, 2016 Den var jo ikke sånn i starten? Slitsomt hvis jeg skal resette hver gang etter tomgangskjøring for å se hva jeg faktisk bruker på en rute eller tur.. Og den bruker da ikke så ufattelig mye på tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Rent logisk så bruker den jo uendelig mye pr. mil når den står i ro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 30, 2016 Forfatter Share Skrevet April 30, 2016 Derfor jeg synes det er rart hvis det er riktig at den skal telle under tomgang når jeg ikke har i gir eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Hvordan den har vært før vet jeg ikke men det er jo veldig logisk og telle når motoren går og du ikke kjører. Eksempel: Hvis du starter den og lar den gå en time på tomgang på vinteren for og tine den. Du flytter den på gårdsplassen men ombestemmer deg og stopper motoren igjen. Da har motoren gått en time og flyttet bilen 10 meter. Da blir forbruket pr. mil veldig høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 30, 2016 Forfatter Share Skrevet April 30, 2016 Ja, sånn sett gir det jo mening. Bare rart om det ikke skulle vært en cut-off når bilen ikke er i gir eller står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Jeg tror ikke jeg forstår problemet, men alle BMW teller forbruket sålenge motor er i gang, derfor får man svært dårlig liter per mil ved mye tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 30, 2016 Share Skrevet April 30, 2016 Det er jo strengt tatt så mye du har brukt per gitt avstand. Bilen vet jo ikke om du står på tomgang fordi du står i kø eller om du står på tomgang fordi du bor i bilen og skal holde varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå