Gå til innhold

Noen har rappet speilene mine! :(


jokke2k
 Share

Anbefalte innlegg

Nei. Bilen er knapt to år gammel. :-( Hadde Enter, men byttet akkurat til Nemi. 

Lurer på om noen har sporet bilen først via Vegvesenets SMS-tjeneste? Sjekker politiet slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2016 at 16.34, Saltkjelen skrev:

Den aktuelle bilen er en F1x. Uansett benytter blant annet E6x seg av de samme speilglassene (på 2010 modeller), hvilket også innebærer at mulighetene for å finne defekte E6x speil hvor man kan bruke kontaktene fra er svært stor. 

Hele greia har løpt seg til 30.000, for BMW klarer ikke levere pluggen/kontaktene tyvene har klippet av; så komplette speilhus må byttes, sammen med glassene. :o 

Og jeg hadde 75% på andre året, så i et normalt skadetilfelle ville jeg fått 15% bonustap. Men heldigvis - tyveri gir ikke bonustap hos Nemi :D Så da kjører jeg på med nye originalspeil!

PS: Noen som har pra tips til ettermonterbar alarm på F10/F11? Helst en som løses ut om man drar av speil :D:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jokke2k skrev:

Hele greia har løpt seg til 30.000, for BMW klarer ikke levere pluggen/kontaktene tyvene har klippet av; så komplette speilhus må byttes, sammen med glassene. :o 

Og jeg hadde 75% på andre året, så i et normalt skadetilfelle ville jeg fått 15% bonustap. Men heldigvis - tyveri gir ikke bonustap hos Nemi :D Så da kjører jeg på med nye originalspeil!

PS: Noen som har pra tips til ettermonterbar alarm på F10/F11? Helst en som løses ut om man drar av speil :D:P 

Hva BMW sier er nå en ting, men realiteten er at du kan få fikset speilene dine for en langt rimeligere penge om du er interessert i det. E60/E61 2010 modeller bruker akkurat samme speilglass som F10/F11. Det innebærer også at kontaktene er de samme. E60/E61 etter 09/2005 bruker samme kontakter på speilglassene sine helt frem til produksjonsslutt (hvilket innebærer at de har samme kontakt som 2010 modellene og alle F10/F11). E60/E61 før 09/2009 (2010 modellene) har en svakhet når man har autofold (430/431), og det er at de feller seg forover ved innfelling. De samme speilene har også en svakhet ved at de korroderer i speilrammen. Som følge av disse feilene, har mange derfor byttet speilene til E60/E61 opp igjennom tidene. Det er derfor ikke utenkelig at mange (meg inkludert) sitter på en del defekte speil rundt omkring, hvilket betyr at selv om selve speilmekanismen er defekt, er fortsatt kontaktene intakt. Derfor er nok sannsynligheten svært stor for at du kan få kjøpt løse kontakter (noe av grunnen til at jeg også tilbød deg løse kontakter) fra de defekte speilhusene sine.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, jokke2k skrev:

Nei. Bilen er knapt to år gammel. :-( Hadde Enter, men byttet akkurat til Nemi. 

Lurer på om noen har sporet bilen først via Vegvesenets SMS-tjeneste? Sjekker politiet slikt? 

Med "byttet akkurat" så regner jeg med du mener at du byttet før hendelsen med speilene inntraff. I motsatt tilfelle så vil du jo ikke få dekket noe av Nemi. Men det er godt at du får ordnet det uten bonustap hos Nemi :) Uansett kjipt når det skjer (med tanke på eventuell egenandel), men da slipper du i alle fall å bekymre deg for å måtte selge en nyre eller to dersom flere skulle finne ut at de vil stjele speilene dine :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette gått på bonustap eller å miste den fordelen 5år m/ 75% hadde gitt ville jeg selvsagt gått for en rimeligere løsning. Men når det kun koster meg en egenandel på 4000 og ikke noe mer så kan jeg leve med det. Men det er noe jeg fant ut av i dag faktisk. 

Ja, byttet forsikring ca en mnd før dette skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Kun en ting som hjelper mot tyveri av utvendige ting på en bil: låst garasje :P

 

Står på ønskelisten. Må bare søke, sprenge mure og mye styr først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...