Gå til innhold

Min BMW 520d xDrive | H&R | 20" M550d | Eksos?

Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Walkabout skrev:

Synes ikke M550d-oppsettet er så pent, men kjør på med 535d-looken med litt større enderør, slik som Fahad her inne. Det er lekkert!

535 potter er heller ikke feil nei. Fin eksos på Fahad sin :) Synes likevel 550d eksosen er fin jeg da! Men mtp på pris så legger jeg det mest sannsynlig litt på hylla.

2 timer siden, E.H.D skrev:

Jeg hadde ikke gjort det, klarer ikke helt tanken på i kjøre rundt i en "fake" 550. Må jo være litt flaut hvis du kommer i snakk med noen som vil spørre deg noen om 550'en og så må du se ned om mumle at det bare er en 520. 

Mye sant i det du sier her! Men jeg synes uansett det blir noe annet med 550 potter på en 520 enn M5 potter på en 520. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt ikke det er flaut å si "toliter diesel" når folk spør hva slags motor jeg har i min, selv om jeg har fire utblås. "Utrolig gjennomført bil uansett" får jeg til svar. Antall utblås har jo ingen direkte sammenheng med motorkraften på bilen, selv om det tradisjonelt sett er forbundet med større slagvolum. Blir det samme som å bytte felger på bilen, til lavprofil som tradisjonelt er forbundet med biler med stor motor. Man forbedrer bare bilens estetiske fremtoning i mine øyne. Noe annet er derimot å merke bilen som noe annet enn den er - f.eks. som en M550d eller M5.

Mitt hovedpoeng - gjør akkurat det du synes er penest og blir fornøyd med, det er din bil! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Walkabout skrev:

Synes absolutt ikke det er flaut å si "toliter diesel" når folk spør hva slags motor jeg har i min, selv om jeg har fire utblås. "Utrolig gjennomført bil uansett" får jeg til svar. Antall utblås har jo ingen direkte sammenheng med motorkraften på bilen, selv om det tradisjonelt sett er forbundet med større slagvolum. Blir det samme som å bytte felger på bilen, til lavprofil som tradisjonelt er forbundet med biler med stor motor. Man forbedrer bare bilens estetiske fremtoning i mine øyne. Noe annet er derimot å merke bilen som noe annet enn den er - f.eks. som en M550d eller M5.

Mitt hovedpoeng - gjør akkurat det du synes er penest og blir fornøyd med, det er din bil! :) 

På f10/11 er det jo direkte sammenheng mellom eksosform og motorstørrelse ettersom du har tre forskjellige utførelser på eksosen  

I ditt tilfelle så er det litt anderledes synes jeg, siden du har eksos som ikke finnes orginalt (ingen f11 M5). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Ser jo andre bilmodeller med 2 utblås og. Kan feks ta Volvo S60 med Summumpakke. 2.0L diesel med 181 hk. Den er levert orginalt med 2 utblås. Dette var bare for å ta ett eksempel. Kanskje litt grovt eksempel, men poenget kommer frem, motormessig.

Når det gjelder å merke bilen med en type "større" bil enn hva man egentlig har, vil jeg vel heller betrakte som flaut ja :lol:

Siden det nå er snakk om BMW her, så forteller jo eksosform omtrent hvilken type motor man har, hvis man har tildels peiling. Slik som E.H.D forteller nedenfor. 

Dog så løfter eksos bilen betraktelig utseendemessig uavhengig av hvilken motoreffekt man har, synes jeg i allefall. 

3 timer siden, E.H.D skrev:

På f10/11 er det jo direkte sammenheng mellom eksosform og motorstørrelse ettersom du har tre forskjellige utførelser på eksosen  

I ditt tilfelle så er det litt anderledes synes jeg, siden du har eksos som ikke finnes orginalt (ingen f11 M5). 

Akkurat det det er. Men og da igjen, siden F11 ikke er levert med M5 - forteller det jo enda mer sikkert at det ikke er en M5 som cruiser rundt. Men pent, det er det. Meget pent :) 

27 minutter siden, Gabz skrev:

Nydelig tralle! Angående 550D-eksosen så synes jeg den er veldig pen! Kan jo høre med eksosverksteder om de får gjort det billigere? 

Takk for det :) 

Det er en mulighet selvfølgelig! Får se hva jeg bestemmer meg for. Har gått litt i tenkeboksen :) Gjorde jo ikke saken bedre at det ramlet inn feriepenger på konto, hehe...:wacko:

Endret av Soleim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en helt sykt nydelig bil. Sånn hadde min F10 også sett ut dersom jeg hadde kjøpt en facelift modell. :)

Jeg syns at du skal kjøre på med M550d eksos,da jeg synes det ser meget bra ut og vurderer det selv. Jeg ville da ha gått for chrome stusser istedenfor svarte stusser, da de på en måte blir litt borte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, BimmerFan! skrev:

Dette var en helt sykt nydelig bil. Sånn hadde min F10 også sett ut dersom jeg hadde kjøpt en facelift modell. :)

Jeg syns at du skal kjøre på med M550d eksos,da jeg synes det ser meget bra ut og vurderer det selv. Jeg ville da ha gått for chrome stusser istedenfor svarte stusser, da de på en måte blir litt borte :) 

Takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...