Morten Eriksen Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Hei. Har hatt Bmw før og får vel aldri merket ut av hodet. Har vært borti xc70 i min villfarelse og aldri igjen en eldre slik en. Nå vurderer jeg enten en e60 2008-2010 mod eller siste modellen fra 2010 og nyere. Ser det er mange dieselversjoner. Liker jo bensin, men lurer på hvilke erfaringer dere har med feil som kan oppstå med den nyere modellen, fra 2010 og utover? Tenker da på diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Hei. Svært få. Har lest tilfeller hvor det er problemer med varmeseter foran og luftbelgproblemer på venstre side bak. Sistnevnte blir man innkalt til bytte hos BMW. Eller har jeg sett noen med overflate rust under pakninger på dører foran. Morten Eriksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 Også et det litt problemer med klima viften eller styring av dette. Morten Eriksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2016 Share Skrevet Mai 8, 2016 (endret) F10/11 generasjonen kom i 2010 og er fortsatt i produskjon, meget gode biler på alle mulige måter egentelig. Det er svært få feil med disse bilene, tyske ADAC gir den en feilprosent på kun 1,2 prosent per 1000 bil for 2013 modellene. På gjennomsnitt er den desidert best i sin klasse https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=10&pstatid=8&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4He2_ Amerikanske J.D Power plasserte den på topp i sin kvalitetsundersøkelse nå nylig. Det synes jeg som eier også stemmer bra, bilen later til å være mekanisk veldig godt skrudd sammen. Interiøret er av flotte materialer og er solid, ingen skjemende ulyder eller slitasje etter 80 000 km så langt. http://www.jdpower.com/cars/study/2015-Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Category/567ENG/Midsize-Premium-Car/1042 Det med overflaterust i dører er tullball, F10/11 har alu dører, alu panser, alu skjermer og alu bakluke. De er også veldig godt beskyttet under ifra fabrikk. Svenske Vi Bilagare kårer den til best i test i sin rustundersøkelse http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-bmw-530d-2010-130 Det som pleier å dukke opp som gjengangerfeil er småting som dugg i lykter, defekt setevarme fører side, luftbelger bak på F11 (dette dekker BMW) samt noe annet småtteri. Totalt sett så opplever man svært litt problemer her, vil mene at dette er ett langt tryggere kjøp en den tidligere E60/61. Jeg er veldig fornøyd med min F10 530d, fantastisk bil med en fantastisk motor . Man har en veldig dynamisk og stabil bil som klarer å være både komfortabel og sportslig på samme tid. I komfortstolene går det ikke an å bli sliten, jeg kjører litt nedover i Europa og det er fasinerende hvordan bilen sluker mil. En bil jeg virkelig kan anbefale til andre Endret Mai 8, 2016 av Fredrik 90 Morten Eriksen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Eriksen Skrevet Mai 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2016 Takk for svar alle sammen. Og Fredrik spesielt, langt og utfyllende og informativt. Dugg i lyktene har Bmw vel aldri blitt helt kvitt, husker det fra tidligere modeller. Regner med jeg går for en f10/f11, liker formen på de. Fredrik 90 og Maverick2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Mai 9, 2016 Share Skrevet Mai 9, 2016 On 8.5.2016 at 11.36, Morten Eriksen skrev: Hei. Har hatt Bmw før og får vel aldri merket ut av hodet. Har vært borti xc70 i min villfarelse og aldri igjen en eldre slik en. Nå vurderer jeg enten en e60 2008-2010 mod eller siste modellen fra 2010 og nyere. Ser det er mange dieselversjoner. Liker jo bensin, men lurer på hvilke erfaringer dere har med feil som kan oppstå med den nyere modellen, fra 2010 og utover? Tenker da på diesel. F10/F11 er meget gode biler å kjøre som de fleste som er ute etter en slik bil er klar over. Jeg velger i dette tilfellet å fokusere på feil og irriterende ting som jeg og andre jeg har pratet med har opplevd med F10. Først å fremst så er knirkete seter foran en gjenganger feil på disse bilene, spesielt på standard og sportsetene. Min har vært på fiks for dette tidligere, men det varte i 1 mnd og skal nå inn igjen for samme feil imorgen. Jeg og mange andre har også opplevd en del knirk rundt om i interiøret over dumper/hull i veien. Det virker som facelift versjonen er mye bedre på interiør knirk enn det prefaceliften er. Bilen vår måtte også bytte turbo etter ca. 84 000 km pga. uling, men har så smått begynne å ule igjen nå som den har gått 92 000 km (kanskje det er slik disse skal være?) Nå vet jeg ikke hvilken motor du vil ha, men jeg har en 520d som er etter min mening kraftig nok for norske veier og fartsgrenser. Etter at jeg prøve en med 3.0d motor så er jeg fast bestemt på at min neste bil skal ha det, pga. lyd og måten bilen jobber på med denne motoren. Rett og slett herlig Dersom du skal ha en 520d så ville jeg anbefalt deg å ha kjøpt en som er fra sent 2011 eller nyere, da 520d før det har hatt en del feil med registerkjede. Dersom jeg hadde vært i din situasjon nå så ville jeg ha gått for en 3.0d. Lykke til med valg av en herlig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Eriksen Skrevet Mai 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2016 2 timer siden, BimmerFan! skrev: F10/F11 er meget gode biler å kjøre som de fleste som er ute etter en slik bil er klar over. Jeg velger i dette tilfellet å fokusere på feil og irriterende ting som jeg og andre jeg har pratet med har opplevd med F10. Først å fremst så er knirkete seter foran en gjenganger feil på disse bilene, spesielt på standard og sportsetene. Min har vært på fiks for dette tidligere, men det varte i 1 mnd og skal nå inn igjen for samme feil imorgen. Jeg og mange andre har også opplevd en del knirk rundt om i interiøret over dumper/hull i veien. Det virker som facelift versjonen er mye bedre på interiør knirk enn det prefaceliften er. Bilen vår måtte også bytte turbo etter ca. 84 000 km pga. uling, men har så smått begynne å ule igjen nå som den har gått 92 000 km (kanskje det er slik disse skal være?) Nå vet jeg ikke hvilken motor du vil ha, men jeg har en 520d som er etter min mening kraftig nok for norske veier og fartsgrenser. Etter at jeg prøve en med 3.0d motor så er jeg fast bestemt på at min neste bil skal ha det, pga. lyd og måten bilen jobber på med denne motoren. Rett og slett herlig Dersom du skal ha en 520d så ville jeg anbefalt deg å ha kjøpt en som er fra sent 2011 eller nyere, da 520d før det har hatt en del feil med registerkjede. Dersom jeg hadde vært i din situasjon nå så ville jeg ha gått for en 3.0d. Lykke til med valg av en herlig bil Bimmerfan: Takk skal du ha. Jeg hadde en 2002 xc70 som jeg bare måtte kvitte meg med pga mange verkstedsbesøk og dyre sådanne. Kjører nå en Golf TDI som en nødløsning. Men...har hatt tre bmwer og glemmer ikke kjørefølelsen. Så det blir en 2010-2011 og nyere neste gang. Takk for info BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå