Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! 

For en uke siden så sto det på serviceindikatoren at bilen skulle til vehicle control service om 30 000 km, men plutselig idag så sto det at "fristen" hadde gått ut 01/2000, altså for 16 år siden :? Hva kan grunnen til det være?

Det skal sies at bilen var på oljeservice for en to ukers tid siden, der de slettet meldingen for oljeservice.

Feilmelding.jpg

Skrevet

Sikker på at de faktisk resatte meldingen? (meg bekjent pleier ikke vanlige verksteder å resette)

Er uansett bare til å resette den om servicen er blitt utført. :)

Skrevet

Ja, det gjorde de :) Bilen var ikke på en vehicle control service, men den var på oljeservice. Lampen for oljeservice ble resettet av dem. 

Det var også ca 30 000 km til vehicle control service, mens igår så sto det i idrive at den hadde gått ut 01/2000, altså lenge før bilen ble produsert :?

Skrevet
2 timer siden, Maxmek skrev:

Har du sjekket om klokka (årstall og dato) i I-drive er riktig?

Både dato og tid er riktig innstilt på Idrive :) 

2 timer siden, E.H.D skrev:

Har lest om dette på bimmerpost også.

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=808616

Leste igjennom denne tråden nå. Må si at jeg begynte å bli en smule bekymra, da den feilen kan være så mangt. Noen har byttet speedometer og CIC også har det kommet tilbake. Andre har oppdatert systemene i bilen. 

Jeg får ringe BMW og be de ta det når bilen skal inn til sjekk av andre feil. 

Skrevet

Ta en software update hos merkeverksted :) Det pleier å hjelpe på Idrive som tøyser litt, ofte er det ikke mer som skal til. Har sett folk sliter med Idrive som henger seg, lever sitt eget liv og tuller, en software update er som regel det som skal til for å få orden på det.

Skrevet
2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ta en software update hos merkeverksted :) Det pleier å hjelpe på Idrive som tøyser litt, ofte er det ikke mer som skal til. Har sett folk sliter med Idrive som henger seg, lever sitt eget liv og tuller, en software update er som regel det som skal til for å få orden på det.

Skal prøve å få gjort det :) Bilen skal inn til bilsalongen i slutten av Mai for å se finne ut noen andre feil også, så da tipper jeg de får fikset det også, da den skal være der noen dager. 

Det idrive/serviceindikator problemet kan være så mangt ifølge amerikanske forum. Virker som det er F10 og F01 som er overrepresentert, og at de fleste biler kommer til å oppleve det en eller annen gang. Der var det en som hadde vært inne for samme feil 5 ganger der hvor det har blitt byttet CIC, speedometer, software update og battery reset uten at det har blitt en permanent fiks. For andre har det holdt med å ta en software update eller speedometer reset (?) 

Skrevet

Issues med Idrive er listet opp som en av svakhetene med F10/11, akkruat slike buggs som du opplever. I ekstreme tilfeller så må moduler og slikt byttes, men som regel så er det ikke så alvorlig. Derfor anbefaler jeg alle som har disse bilene å ta en software update, Idrive er som en datamaskin og trenger å "friskes" opp med ny software av og til. Det er sure penger å ut med siden man mest sansynlig aldri kommer til å merke noe forskjell, men tenk på det som noe forebyggende. 

Hadde BMW lagt dette inn i sitt service program slik veldig mange andre bilprodusenter gjør så er jeg sikker på at dette ikke hadde vært noe problem. Men når det ikke er slik så er det også mange Idrive systemer som ikke blir oppdatert og da er sjansen for slike ting større. Jeg er på min andre BMW med Idrive (første var en 2008 E90 325d) nå og har sålangt ikke erfart noen problemer i det hele tatt, men jeg har oppgradert softwaren på dem begge

Skrevet
41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Issues med Idrive er listet opp som en av svakhetene med F10/11, akkruat slike buggs som du opplever. I ekstreme tilfeller så må moduler og slikt byttes, men som regel så er det ikke så alvorlig. Derfor anbefaler jeg alle som har disse bilene å ta en software update, Idrive er som en datamaskin og trenger å "friskes" opp med ny software av og til. Det er sure penger å ut med siden man mest sansynlig aldri kommer til å merke noe forskjell, men tenk på det som noe forebyggende. 

Hadde BMW lagt dette inn i sitt service program slik veldig mange andre bilprodusenter gjør så er jeg sikker på at dette ikke hadde vært noe problem. Men når det ikke er slik så er det også mange Idrive systemer som ikke blir oppdatert og da er sjansen for slike ting større. Jeg er på min andre BMW med Idrive (første var en 2008 E90 325d) nå og har sålangt ikke erfart noen problemer i det hele tatt, men jeg har oppgradert softwaren på dem begge

Du har rett i det. Kanskje jeg bare bør bite i det sure eplet å oppdatere idriven. :) 

Dumt av BMW og ikke la det være en del av serviceprogrammet.. Hvor mye koster det å oppdatere software på en F10? 

Og hva blir isåfall forskjellen ? Blir idrive noe raskere? Navigasjonen mindre hakkete? 

Tusen takk for svar :D 

Skrevet

Ville ha prøvd det i første omgang. Oppdateringen koster mellom 1500- 2000 kr på Gs når jeg sjekket(kommer ann på hvor mange moduler som må oppdateres. Her er det ekstremt viktig at det er noen som har gjort det før som gjør det. Da du må ha icom med most kobling. Navien blir ikke noe kjappere og utsende blir ikke endret på. så det vil føles det samme. 

enig med du at det burde være en del av servicen. Men filosofien til bmw er: Virker det? ikke kødd med det. Vil bare skape mer problemer vis du kødder med det. 

Skrevet

Hvis Idriven din er treg eller navigasjonen hakker da bør du ta en software update. Dette går dog ikke bare på Idrive enheten men hele bilen, alt ifra motorstyring til Idrive og elektroniske hjelpemidler. På min så synes jeg f eks at blindsone varsleren ble bedre, samt at den aktive cruisekontrollen ble litt mer sømløs. Ellers så merket ikke jeg noe annen forskjell enn at jeg fikk noe 3D greier i navien når jeg kjører i storbyer. Man ser bygninger og strukturer i 3D, mener jeg ikke hadde dette før. 

Jeg betalte 1700,- for dette hos Bavaria i Arendal, vil tro Bilsalongen tar noe av det samme. Bilia tror jeg er litt dyrere etter hva jeg har hørt

Skrevet
5 timer siden, Sand1 skrev:

Ville ha prøvd det i første omgang. Oppdateringen koster mellom 1500- 2000 kr på Gs når jeg sjekket(kommer ann på hvor mange moduler som må oppdateres. Her er det ekstremt viktig at det er noen som har gjort det før som gjør det. Da du må ha icom med most kobling. Navien blir ikke noe kjappere og utsende blir ikke endret på. så det vil føles det samme. 

enig med du at det burde være en del av servicen. Men filosofien til bmw er: Virker det? ikke kødd med det. Vil bare skape mer problemer vis du kødder med det. 

1500kr-2000 kr var ikke allverdens. Trodde det var mye dyrere enn det :) Er nok lurt å ta en update når bilen er litt over 4 år gammel :) 

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis Idriven din er treg eller navigasjonen hakker da bør du ta en software update. Dette går dog ikke bare på Idrive enheten men hele bilen, alt ifra motorstyring til Idrive og elektroniske hjelpemidler. På min så synes jeg f eks at blindsone varsleren ble bedre, samt at den aktive cruisekontrollen ble litt mer sømløs. Ellers så merket ikke jeg noe annen forskjell enn at jeg fikk noe 3D greier i navien når jeg kjører i storbyer. Man ser bygninger og strukturer i 3D, mener jeg ikke hadde dette før. 

Jeg betalte 1700,- for dette hos Bavaria i Arendal, vil tro Bilsalongen tar noe av det samme. Bilia tror jeg er litt dyrere etter hva jeg har hørt

Virker som den oppdatere alt av systemer bilen. 3d kart osv har jeg fra før av :) 

1700kr er ikke allverdens, fryktet det var mye dyrere. Skal si ifra til de når bilen skal inn :) 

Tusen takk for all den kunnskapen din :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...