Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, hsd skrev:

blei bra med snurre, skal lage meg ei selv neste friperiode :)

bør være litt forsiktig med å kappe så mye ut av bakenden mens den henger der, ellers kan hele bakenden bli skeiv.

Alt i bakenden ble kappet ut før den ble slengt opp, og forsterkninger ble lagt inn før den kom på snurra, har bare ikke fått lagt ut bilder av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har arbeidet fortsatt i godt mot.

Fått sveist to bunnplugger i bagasje gulv, tettet hjulbrønn som ikke lenger er hjulbrønn og ekstra forsterkninger rundt om. 

Ang bredding så overrasket jeg meg sel og endte opp med helomvendingvav ideen for det hele. Istedenfor vanlige brede hjulbuer så blir det e30 m3 typ skjermer, ca 3 tommer bak og 2 foran ut fra standard.

Beklager dårlig mobil bilde

DSC_0232.JPG

Et stykke fra ferdig men kommer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RF91 skrev:

Skal du laga breiddinga sjøl?

Er godt i gang med det allerede, tar bare lang tid for å holde alt beint og rett.. så er det litt ekstra forsterkninger som må inn, samt innerskjermen må fabrikkeres. Så ja, skal det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, danskiii skrev:

Er godt i gang med det allerede, tar bare lang tid for å holde alt beint og rett.. så er det litt ekstra forsterkninger som må inn, samt innerskjermen må fabrikkeres. Så ja, skal det :) 

Jøss, då e eg spent på resultatet! Kan ikkje vera berre-berre å laga alt sjøl :P Men håpa da blir bra til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, RF91 skrev:

 

Jøss, då e eg spent på resultatet! Kan ikkje vera berre-berre å laga alt sjøl :P Men håpa da blir bra til slutt :D

hehe nei det er painstakingly slow :P spesielt da jeg er litt perfeksjonist på linjene nå først, slik at jeg slipper unna med minst mulig sparkel senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BjornarHS skrev:

Dette har jeg troen på kan bli veldig stilig! Kansje vært kult å prøvd å "race rigge" den da? Altså med passendes felger og decals? :)
Legger ved bilde av en E21 jeg tok noen bilder av på et BMWCCN-treff her i området, si ifra dersom jeg skal fjerne bildene!

Takk! :)

Hehe, nei blir nok ikke noe "race rigging" her i gården, det hører til bane synes jeg :) Nå skal den jo også på bane og har bur, men ikke som en rundetidsjager. Synes ikke det er noe pent å kjøre rundt i noe som er for voldsom på en pen sommerdag. Skal være diskret til en grad men pen og litt mer voldsom å se på når en kommer nær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde på nett som gir en liten pekepinn på hvordan ting vil se ut når jeg nærmer meg ferdig :)

Skal ikke ha ventileringen bak på bakskjermene eller skjørter som går lenger ut enn døra.

 

bmw-e21-ac-schnitzer-acs-widebody-m109-turbo.jpg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har idag avtalt kjøp av en e36 318is motor, clutch og girkasse samt pedalsett for den nette sum av 500. Så får se om det ikke blir denne oppi istedenfor, eller om jeg tilpasser slik at det kan bli begge! Km stand skulle være på ca 184kkm, men ukjent stand, vet kun den går rundt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.9.2016 at 11.53, danskiii skrev:

Vurderer 318is motor (M42/M44b18 ) om noen har/vet om noen som selger. Enklere med deler, litt mer pålitelig, mer gamp osv.

pluss kan ta meg lengre tid på oppussing av M10, slik den får tiden til gode.

Heisann, har en M42B18 fra E30 i Bergen om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, danskiii skrev:

pris km osv? nettop kjøpt en men er den billig så er det greit å ha

Tenkte rundt 3000,-. Følger med kasse, spakestell, ledningsnett, eksos, motorfester, bunnpanne osv. fra E30. usikker på km-stand. Vet at den gikk før den ble tatt utav bil, men gikk ujevnt. Mulig pga dyser da de var skikkelig igjengrodde, blitt renset no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...