Cab3serie2009 Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Hei, en bekjent har en 1-serie diesel som visstnok er chippet opp til 170 hk. På merkeverksteder er chipping noe som frarådes av grunner som oppgis til at motoren kan gå til helv....Min bekjent sier derimot at enkelte modeller er nedtunet før de sendes inn til Norge og at det da bare er sunt og selvfølgelig morsomt å chippe dem tilsvarende opp. Er det noen som kan bekrefte/ avkrefte dette? MaWeRiCk reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 24, 2016 Share Skrevet Mai 24, 2016 Bare å søke, og svar vil du finne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet Mai 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2016 Ok, jeg har søkt og finner at flere sider har innhold som tilsier at motoren i 320i er en, fra BMW_fabrikken, nedtunet versjon av motoren i 328i. En 328i ligger gjerne på i underkant av 200 hester. Hvordan vil det å øke antall hester dit, til en 320i, påvirke dreiemomentet? Det er vel tross alt der følelsen av farta ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 Det er en liten forskjell, og det er stemplene. De er annerledes på alle 20i kontra 28i før 09/13. Står noe om dette i en annen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 (endret) Flere av modellene deler samme grunnplatforemen på motor, men innmaten, dyser, turbo, stempler aviker fra de ulike modellene. Så kammeraten din har ikke 110% rett og samtidig ikke helt 110% feil heller Jo mer effekt og jo hardere bruk jo større slitasje.. Med normal kjøring og med en god tuning fra noen som virkelig vet hva de holder på med, så vil nok bilen i de fleste tilfeller være artigere og oppleves bedre. Det er viktig å være klar på at en mister garanti på ny bil på de delene som er berørt av tuning. BMW har også egne tuningspakker til blandt annet 2.0 liter disel motorene sine som beholder garanti. Tror noen av de andre større bmw tunerene tilbyr dette også. Er bilen utenfor garanti og det er en software tuning fra annerkjent tuner, hadde jeg nok valgt det selv for 316d-318d samt F30 320i. Endret Mai 25, 2016 av Torkild MaWeRiCk og Cab3serie2009 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 25, 2016 Share Skrevet Mai 25, 2016 3 timer siden, Cab3serie2009 skrev: Ok, jeg har søkt og finner at flere sider har innhold som tilsier at motoren i 320i er en, fra BMW_fabrikken, nedtunet versjon av motoren i 328i. En 328i ligger gjerne på i underkant av 200 hester. Hvordan vil det å øke antall hester dit, til en 320i, påvirke dreiemomentet? Det er vel tross alt der følelsen av farta ligger? De andre over her har forklart den andre biten greit. Men du tar skammelig feil på den siste setningen din der. Det er hestekreftene som utfører arbeidet, og er ett produkt av dreiemoment x turtall. Ergo, alt henger i sammen, og det er ikke i dreiemoment "følelsen av farta ligger". TRF og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet Mai 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2016 On 25.5.2016 at 2:20 PM, CrZyWiz said: De andre over her har forklart den andre biten greit. Men du tar skammelig feil på den siste setningen din der. Det er hestekreftene som utfører arbeidet, og er ett produkt av dreiemoment x turtall. Ergo, alt henger i sammen, og det er ikke i dreiemoment "følelsen av farta ligger". For det første, man tar ikke feil ved å stille spørsmål. Det ligger i spørsmålets natur. For det andre bør det være en grunnleggende aksept i et bilforum for spørsmål av typen som enkelte vil kunne oppfatte som barnelærdom. For det tredje, ble det gitt stort sett konstruktive og gode svar til mine spørsmål. Det kan virke som din kommentar ble en smule følelsesladet. Kanskje du burde skifte navn til Crybaby? Tom K reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 29, 2016 Share Skrevet Mai 29, 2016 21 timer siden, Cab3serie2009 skrev: For det første, man tar ikke feil ved å stille spørsmål. Det ligger i spørsmålets natur. For det andre bør det være en grunnleggende aksept i et bilforum for spørsmål av typen som enkelte vil kunne oppfatte som barnelærdom. For det tredje, ble det gitt stort sett konstruktive og gode svar til mine spørsmål. Det kan virke som din kommentar ble en smule følelsesladet. Kanskje du burde skifte navn til Crybaby? En påstand er ikke ett spørsmål. Nå dummer du deg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mai 29, 2016 Share Skrevet Mai 29, 2016 den som er for "eplekjekk" er vel den som dummer seg ut Torkild og Cab3serie2009 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Jøss. Hvorfor gikk dette så galt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Ja alle biler er noe ned-tunet før de kommer til Norge. En standard-bil fra fabrikk er tilpasset til å fungere under alle forhold ang. Drivstoffkvalitet, Oktan nivå, Luftforurensing, Temperatur/klima. Så det å chippe bilen og kanskje sette på et KN-luftfilter vil noen hevde er uproblematisk med tanke på at Norsk klima er kaldt og rent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå