Haug530D Skrevet Juni 2, 2016 Share Skrevet Juni 2, 2016 Noen som har noen av Biltema sine fjærspenner og som vet de passer på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Jeg er ganske sikker på at jeg har Biltema sine klemmer, og de er brukt på E39. Gikk fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 5 timer siden, Otis skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg har Biltema sine klemmer, og de er brukt på E39. Gikk fint det. Ok, men de har flere typer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Det er denne typen jeg har brukt. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-2-stk-2000017004/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 7 timer siden, Otis skrev: Det er denne typen jeg har brukt. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-2-stk-2000017004/ Hvordan fikk du til det? jeg har selv de klemmene der og de fungerte ikke sist gang jeg byttet dempere. Jeg kjøpte meg likesågodt ett sett på Ebay. http://www.ebay.com/itm/121868960736 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Fikk til? Forstår ikke. Jeg setter de jo bare på? De passer ikke 100% perfekt på begge sider, men det går jo bare man skrur de nok sammen. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 Kanskje pga at jeg har korte fjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 har brukt biltema sine i alle år, fungert helt fint. ebay settet virker bra, har lyst på ett slikt sett selv Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Jeg brukte de billige klemmene fra Biltema på E36-en og det gjør jeg aldri igjen. Holdt på å skli av skikkelig den ene gangen og føltes generelt utrygge å jobbe med, spesielt når fjærene til BMW er formet som tønner (bredere på midten). Måtte ha den ene klemma i fjærskåla oppe for å få klemt nok sammen. Få på H&R sine fjærer gikk mye greiere, men de var nå litt kortere. Den lange skruen du skrur for å komprimere/slippe riper dessuten opp fjærene. Settet fra Ebay finnes på Biltema (tilsvarende) og når jeg skal demontere fjærbein neste gang så skal jeg gå for noe med slike skåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 3, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2016 26 minutter siden, E.C. skrev: Jeg brukte de billige klemmene fra Biltema på E36-en og det gjør jeg aldri igjen. Holdt på å skli av skikkelig den ene gangen og føltes generelt utrygge å jobbe med, spesielt når fjærene til BMW er formet som tønner (bredere på midten). Måtte ha den ene klemma i fjærskåla oppe for å få klemt nok sammen. Få på H&R sine fjærer gikk mye greiere, men de var nå litt kortere. Den lange skruen du skrur for å komprimere/slippe riper dessuten opp fjærene. Settet fra Ebay finnes på Biltema (tilsvarende) og når jeg skal demontere fjærbein neste gang så skal jeg gå for noe med slike skåler. Ja, jeg lurte først på å kjøpe det settet til 3000,- hos Biltema, men det settet jeg har bestillt nå kommer på ca 1500,- totalt og er allerede sendt fikk vel 3 mailer fra selger i dag, med diverse info og sporingsnr. Så om jeg sparer 1500,- så er det helt supert. Settet ser jo ganske likt ut som Biltema sitt, bortsett fra fargene. Dessuten er det greitt å ha skikkelig verktøy, det er mange ganger jeg har takket nei til å ta støtdemper jobber pga manglende utstyr, men nå kan jeg takke ja og tjene det raskt inn igjen E.C., Evenol og mcelg reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 Veldig bra. Som E.C. sier griper biltemaklemmene dårlig om fjær med større diameter på midten. Er unødvendig knotete og risikabelt å styre med, så lurt å kjøpe ordentlig sett med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 On 3. juni 2016 at 7.11, Otis skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg har Biltema sine klemmer, og de er brukt på E39. Gikk fint det. Jeg brukte også disse klemmene da jeg byttet dempere bak på E39. Gikk greit, men de sitter ikke "perfekt" nei. Festet to overfor hverandre (eller en på hver side om man kan si det om en rund fjær) og var nøye med å stramme like mye på hver klemme. Litt av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå