Gå til innhold

Biltema Fjærklemmer på E39

Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Otis skrev:

Hvordan fikk du til det? jeg har selv de klemmene der og de fungerte ikke sist gang jeg byttet dempere.

Jeg kjøpte meg likesågodt ett sett på Ebay.

http://www.ebay.com/itm/121868960736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de billige klemmene fra Biltema på E36-en og det gjør jeg aldri igjen. Holdt på å skli av skikkelig den ene gangen og føltes generelt utrygge å jobbe med, spesielt når fjærene til BMW er formet som tønner (bredere på midten). Måtte ha den ene klemma i fjærskåla oppe for å få klemt nok sammen. Få på H&R sine fjærer gikk mye greiere, men de var nå litt kortere. Den lange skruen du skrur for å komprimere/slippe riper dessuten opp fjærene.

Settet fra Ebay finnes på Biltema (tilsvarende) og når jeg skal demontere fjærbein neste gang så skal jeg gå for noe med slike skåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg brukte de billige klemmene fra Biltema på E36-en og det gjør jeg aldri igjen. Holdt på å skli av skikkelig den ene gangen og føltes generelt utrygge å jobbe med, spesielt når fjærene til BMW er formet som tønner (bredere på midten). Måtte ha den ene klemma i fjærskåla oppe for å få klemt nok sammen. Få på H&R sine fjærer gikk mye greiere, men de var nå litt kortere. Den lange skruen du skrur for å komprimere/slippe riper dessuten opp fjærene.

Settet fra Ebay finnes på Biltema (tilsvarende) og når jeg skal demontere fjærbein neste gang så skal jeg gå for noe med slike skåler.

Ja, jeg lurte først på å kjøpe det settet til 3000,- hos Biltema, men det settet jeg har bestillt nå kommer på ca 1500,- totalt og er allerede sendt :) fikk vel 3 mailer fra selger i dag, med diverse info og sporingsnr.

Så om jeg sparer 1500,- så er det helt supert.

Settet ser jo ganske likt ut som Biltema sitt, bortsett fra fargene.

Dessuten er det greitt å ha skikkelig verktøy, det er mange ganger jeg har takket nei til å ta støtdemper jobber pga manglende utstyr, men nå kan jeg takke ja og tjene det raskt inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3. juni 2016 at 7.11, Otis skrev:

Jeg er ganske sikker på at jeg har Biltema sine klemmer, og de er brukt på E39. Gikk fint det.

Jeg brukte også disse klemmene da jeg byttet dempere bak på E39. Gikk greit, men de sitter ikke "perfekt" nei. Festet to overfor hverandre (eller en på hver side om man kan si det om en rund fjær) og var nøye med å stramme like mye på hver klemme. Litt av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...