kebbi88 Skrevet Juni 27, 2016 Share Skrevet Juni 27, 2016 Hei alle samtlige Bmw sjåfører. Jeg kjører idag en Bmw E39 M5, bilen er fra mars år 2000 og har snart 200.000 stolte km på telleren. Bilen er blitt oppgradert med Kompressor kit fra ESS. Bilen drar godt, bedre enn E60 M5 men langt ifra F10 M5. Dette vil jeg forandre på Jeg vil få litt ekstra power. Jeg vet at en mindre kompressor hjul og ny software samt nye dyser vil hjelpe godt på, men jeg lurer på om noen har prøvd å montere på en intercooler på en lignende bil? Hvor mye arbeid er det og er det verdt å gjør det? om det kun kommer 5-10 hk ut av det så trenger jeg ikke å kaste vekk 5000,- på deler og 4000,- i arbeid. Jeg er ikke mekaniker og kan ikke mye mekanisk heller, så noen av dere vil ha det morsomt på mine bekostninger, men det går fint :):) Jeg håper at alle som har informasjon og råd til å dele det med meg, gode og dårlige, dyre og billige, smart eller dumt betyr ingenting spesielt, blir evig takknemlig for alt hjelpen jeg kan få. Jeg har en drømm, og det er å eie Norges desidert mest komplette M5! Legger ved 2 bilder, dette er før lakkeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 27, 2016 Share Skrevet Juni 27, 2016 Hør med Fekzen her inne Ellers kan sikkert ESS være behjelpelig med noe customgreier, men det koster jo litt. Jeg vet hvert fall at det eksisterer en E39 M5 med bikompressor der ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Var det denne som stod på jæghagen 1mai? isåfall rå bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 3, 2016 Share Skrevet Juli 3, 2016 Har ingen tips, men rå bil!! Har sett denne en del på Tananger (bor på Myklebust selv), sikler hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juli 4, 2016 Share Skrevet Juli 4, 2016 Langt ifra F10? Gir ikke ESS kit 550hk/625Nm? Med lavere vekt skulle ma tro det dro ganske likt F10... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 5, 2016 Share Skrevet Juli 5, 2016 19 timer siden, mowz skrev: Langt ifra F10? Gir ikke ESS kit 550hk/625Nm? Med lavere vekt skulle ma tro det dro ganske likt F10... F10 er undervurdert mtp. hestekrefter, samt den moderne motoren har en annen effektkurve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juli 5, 2016 Share Skrevet Juli 5, 2016 6 timer siden, CrZyWiz skrev: F10 er undervurdert mtp. hestekrefter, samt den moderne motoren har en annen effektkurve. Fult klar over at turbomotoren har en annen karakteristikk, det men allikevel da... langt ifra ville jeg ikke trodd. Kanskje følelsen men. Veier jo en del mer også ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 6, 2016 Share Skrevet Juli 6, 2016 flott bil her har du en med to kompressorer. 600hk/700nm. tipper ess kan hjelpe deg med noe custom oppsett. legg ut resultater når du er i gang da:D http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=476632 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå