KMT Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) Får ikke aksling ut av navet, har forsøkt flg: 1. rustløser 2. glidehammersett http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Glidehammersett-2000020889/ 3. slegge Har ikkje forsøkt med varme, redd for å ødelegge lageret. Verd å prøve? Ser spinkelt ut for eit utrent auge: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Hjul-og-Dekk/Navplate-med-fetthydraulikk-2000030789/Bakgrunnen for bytte: Vibrasjon i bilen (kun under køyring). Stikkaksling venstre bak beveger seg betydelig aksialt (inn og ut mot diff) under kjøring (ja, eg veit at den skal kunne vandre inn og ut når hjulet beveger seg opp/ned, men her blir akslingen skjøvet med stor kraft inn og ut). I tillegg er det ørlite kast i stikkakslingen. Det er mulig evt dårlig drivakseloppgheng mellom kassa og diff også bidrar til vibrasjon, men bytter stikkaksling først. Mvh Karl Endret September 23, 2022 av KMT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) slike kan sitte noe helt vanvittig til tider. Har du en standard ters tilgjengelig, kan du prøve å ta av caliperen, skiva og håndbrekkdelene slike du får gripe tak i kanten bak navet. Trekk godt opp, og slå på enden av tersen med ei håndslegge, trekk litt til. Biltematersen du linka er muligens ikke så dum, som det står er den hydraulisk. Da skal det nødvendigvis ikke så mye håndmakt til før det blir mye krefter. Jeg måtte bruke jekk på e36n min, ligger bilder i tråden. Endret Juli 12, 2016 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Få hjelp av en kar som holder en kulehammer med kula mot stikkaksel og slå det du klarer med slegge på kulehammer. Bruk rustløser med kjøling rett før du begynner å slå, wurth sin rost off blue ice fungerer bra til dette. Slår du hardt nok så kommer den ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 Takk for tips. Mens eg er i gang, eg sjekka hardykoblingen, i tilfelle det er den som vibrerer heile bilen (ps: det er ikkje hjulene, believe me). Syntes dog Hardy såg ok ut, ref vedlagt foto. Har kun bilder av eine sida men skulle tru det var tilstrekkeleg, då ein slitt kobling vil vera jevnt slitt rundtom. Ingen mangler, sprekker eller tegn til skade / slitasje forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Du får ikke til å kjøle stikk akslingen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 SSlapp å bruke temperatur (kjøle ned / varme opp). Stod med rustløsar i 1 døgn, no slapp den. Brukte glidehammersettet til biltema, skrudde inn til eg ikkje klarte meir vha latmannsarm, kakka så med middels kraft vha ei slegge. Når eg så tok til å skru att, gjekk bolten nesten rundt av seg sjølv. Mao : akslingen var på veg ut av navet. God følelse. Takk for alle gode tips, folkens! danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2016 Kommentarer til bildene av hardykoblingen? Ser denne ok ut synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå