StigJ Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Jeg mener nå at 17" faktisk kan se kult ut med senk. Min gamle E91 på vinterhjulene 8x17 med 225/45 fremme og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stokke Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 @Gorg du fikk meg til å forandre litt mening nå! men ifølge han ene lenger opp kan jeg ikke ha større felger vis jeg vil at speedometeret skal vise korrekt, hvordan fikser jeg dette? Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Tror han mente hvis du skulle beholde de gamle dekkene, nye dekk må nok til. Sjekk i døra for aktuelle orginale dimensjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Går du opp i størrelse på felg kompenserer man med lavere profil på dekkene. Da holder du det innenfor kravene som endring av dekkdim. Min erfaring er at jo større felger jo mer nøyaktig speedo får du. Modellen du har har blitt levert med både 18 og 19" originalt som opsjon fra fabrikk. Går du for 18" er "originaldimensjonen" 225/40-18 fremme og 255/35-18 bak. Evt. kan du gå opp til 235 fremme og 265 bak. Går du for 19" er "originalsimensjonen" fra BMW 225/35-19 fremme og 255/30-19 bak. Her kjører mange med 235/35 fremme og 265/30 bak som alternativ. Se også i instruksjonsboka de eller på dekktrykklappen i døråpningen. Der står det alternative dekkdimensjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 (endret) Om det var meg du siktet til så mente jeg selvfølgelig det som Gorg og StigJ Det samme tipper jeg maxmek mente også. De som Gorg har på vinter har jeg på sommer, og det var to av de jeg linket til på finn som var slik De heter Style 193M, og er originale Msport-felger. Endret Juli 29, 2016 av Marius2002 Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stokke Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 10 minutter siden, Marius2002 skrev: Om det var meg du siktet til så mente jeg selvfølgelig det som Gorg og StigJ Det samme tipper jeg maxmek mente også. De som Gorg har på vinter har jeg på sommer, og det var to av de jeg linket til på finn som var slik De heter Style 193M, og er originale Msport-felger. Mente ikke å henge ut noen haha men jeg likte veldig godt de som @Gorg har som sommer felger. Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Det ligger sikkert noen på finn. Det er BMW Performance 269. Viktig å få de i 8" og 9" bredde. Finnes versjon til 1 serie også som er litt smalere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 2 minutter siden, Kristian Stokke skrev: Mente ikke å henge ut noen haha men jeg likte veldig godt de som @Gorg har som sommer felger. Her blir ingen hengt ut, bare å referere til hvem som sier hva. Man kan ikke være hårsår på et forum Men ja det ble nok sikkert en misforståelse på forrige side, begge mente det som Gorg og StigJ sier over her som sagt! De som @Gorg har på sommer er kjempefine og vi er flere som er misunnelige på dem I 19" så burde du ha litt senk, så ikke det ser ut som den går på stylter. @Gorg sin er fasit. Originale BMW-felger er litt dyre i innkjøp om du skal ha helt ny, så jeg ville sett etter brukt. Uansett hold øye på finn.no så dukker det opp stadig noe, samt her på kjøp/salg-delen av forumet!http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78613704 GS har noen fine 19" også:https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e91n-touring-318i_n46n/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-19_sommerfelgpakker-99_18846https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e91n-touring-318i_n46n/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-19_sommerfelgpakker-99_16736 Siden du har M-sport og ikke xDrive, så har du vel sikkert M-sportunderstell, altså litt senk fra før (?) Hvis ikke har GS også salg på fjærer:https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e91n-touring-318i_n46n/tilbehor-senkesett-senkesett/senkesett_e_91_316i_318i_320i_45_20mm_see91su15215__663155 Men dette vet du best selv ! Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stokke Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 Egentlig så er jeg veldig usikker på om den er senket fra før av ja jeg må nok ha noen øyne oppe for de felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Fiks oss et bilde av bilen fra siden så skal vi nok finne ut om den er senket eller ikke Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 2 minutter siden, StigJ skrev: Fiks oss et bilde av bilen fra siden så skal vi nok finne ut om den er senket eller ikke Jeg fikk reg.nr. på PM og sjekket utstyrslista. Den har 704 M Sport Suspension Men ja, et bilde fra siden gjør ingenting uansett, lettere å se for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stokke Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 Her Marius2002, Gorg og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 (endret) Trenger ikke mer senk på den for at det skal se pent ut med verken 18" eller 19". Men de felgene du har der er jo veldig pene da. Endret Juli 29, 2016 av StigJ Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stokke Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 @StigJHelt enig der, men litt små kanskje, jeg må nesten ha 19 jeg nå etter å ha sett @Gorgsin Gorg og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 3 timer siden, Kristian Stokke skrev: @Gorg du fikk meg til å forandre litt mening nå! men ifølge han ene lenger opp kan jeg ikke ha større felger vis jeg vil at speedometeret skal vise korrekt, hvordan fikser jeg dette? Hei, det er ikke noe problem å bruke større felger enn 17, men for at spedometeret skal vise riktig må du ha en annen profil på dekket slik at du beholder lik rulleomkrets. sjekk denne linken så ser du hva som kan brukes i ulike felgstørrelser og bredder. Legg inn orginaldimensjon og velg dekkstørrelse med minst mulig avvik i rulleomkrets i forhold til orginalt. http://www.dekkalkulator.com/ Kristian Stokke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå