Torkild Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Ser at begge indre baklyktene mine har mange små sprekker, både i yttere del av "glasset" samt indre del inni selve lykten. Har sjekket et par andre F10'r som også har sprekker i større eller mindre grad. Antar dermed at dette er et vanlig fenomen på disse bilene. Blir dette dekt av garanti? ( Norsk bil 2012 mod) Eller er det ikke vært kranglingen og bestille nytt fra GS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 Dette burde vel garantien dekke? Skulle bare mangle Torkild reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 32 minutter siden, Skulebollen skrev: Dette burde vel garantien dekke? Skulle bare mangle Ja, jeg hadde håpet det. Ikke at de er så veldig dyre, men skal vel holde mer en 4 år uten og ryke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juli 31, 2016 Share Skrevet Juli 31, 2016 Så det samme på en -13 A6. Møller skyldte på hadde det hadde blitt brukt for sterk såpe,vært mye klager mot dem på dette.Når eiern tenkte seg om,stemte det.Brukte et offentlig vaskeanlegg med felles såpedunk med feilblanding (øyemål??!!) Brukte forsikringa da de ble ca 40` for alle lykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet Juli 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2016 8 timer siden, steinarn skrev: Så det samme på en -13 A6. Møller skyldte på hadde det hadde blitt brukt for sterk såpe,vært mye klager mot dem på dette.Når eiern tenkte seg om,stemte det.Brukte et offentlig vaskeanlegg med felles såpedunk med feilblanding (øyemål??!!) Brukte forsikringa da de ble ca 40` for alle lykter. The hell?! Det kan ikke være riktig.. Bilen skal vel tåle vask!! Min er vasket meg Meguiars NXT Generation Car Wash , bruke å skumme bilen før vask. Stikker innom BMW i morgen. Ser hva de sier. Ser også at sideblink tar in vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 1, 2016 Forfatter Share Skrevet August 1, 2016 22 timer siden, Torkild skrev: The hell?! Det kan ikke være riktig.. Bilen skal vel tåle vask!! Min er vasket meg Meguiars NXT Generation Car Wash , bruke å skumme bilen før vask. Stikker innom BMW i morgen. Ser hva de sier. Ser også at sideblink tar in vann Snakket med BMW, det blir tatt på garranti.. De hadde nettopp fått in en 5 serie Face-lift, var sprekker på de også. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 1, 2016 Share Skrevet August 1, 2016 Dette er ikke ett vanlig problem på F10, men det kan forekomme. Skyldes stort sett yttre påvirkninger som sol, sterk såpe/høytrykk og fukt. Du er heldig som får dette dekket, er ikke alt som skyldes ytre påvirkninger som dekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 (endret) " men det kan forekomme " Jepp, 5 av 8 biler jeg har sett har vært meget uheldig der. " sterk såpe/høytrykk og fukt. " <-Når ble dette noe nytt i bilverden? Ærlig talt.. Dette skal en bil tåle. Har kjørt bil i 16 år, dette har ikke skjedd med noen biler før (med mindre ytre påvirkninger er andre mennesker) Fillern.... Har også merket noe som ser ut som "rust" på toppen av begge dørene bak mot gummilisten.. For ta det i samme slengen Endret August 6, 2016 av Torkild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 2 timer siden, Torkild skrev: " men det kan forekomme " Jepp, 5 av 8 biler jeg har sett har vært meget uheldig der. " sterk såpe/høytrykk og fukt. " <-Når ble dette noe nytt i bilverden? Ærlig talt.. Dette skal en bil tåle. Har kjørt bil i 16 år, dette har ikke skjedd med noen biler før (med mindre ytre påvirkninger er andre mennesker) Fillern.... Har også merket noe som ser ut som rust på toppen av begge dørene bak mot gummilisten.. For ta det i samme slengen Den rusta er det mange andre F10 eiere som også har opplevd, heldigvis er min fin der enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 2 timer siden, Torkild skrev: " men det kan forekomme " Jepp, 5 av 8 biler jeg har sett har vært meget uheldig der. " sterk såpe/høytrykk og fukt. " <-Når ble dette noe nytt i bilverden? Ærlig talt.. Dette skal en bil tåle. Har kjørt bil i 16 år, dette har ikke skjedd med noen biler før (med mindre ytre påvirkninger er andre mennesker) Fillern.... Har også merket noe som ser ut som rust på toppen av begge dørene bak mot gummilisten.. For ta det i samme slengen Det er nok ikke så vanlig som 5 av 8 biler, langt ifra. For oss som følger litt med i F10/11 miljøet så er ikke dette en gjenganger. Jeg er fullstendig klar over at dette føles surt, og jeg er også enig i at det er for dårlig at slikt skjer i det hele tatt. Sterk såpe/høytrykk er ikke noe nytt i bilverden nei, men feil bruk kan faktisk skade bilen. Sterkt og kjemikalierik såpe kan tørke ut plast og gummi som gjør at det sprekker. Legg til mye eksponering for sol og man kan ende opp med at plast sprekker og slipper inn fukt. Om dette er noe bilen burde tåle eller som går i kategorien brukerfeil kan diskuteres. Det du har fått på dørene dine er sinkslipp, ikke rust. Dørene til F10/11 er av aluminium og dette materialet ruster som kjent ikke. Veldig ofte dekkes dette av BMW sin lakkgaranti, selv på importbiler Dette har merkelig nok vist seg å være ett særnorsk fenomen, finner veldig lite om ikke noe informasjon om dette utenfor Norge. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 (endret) Sinkslip - lakkblærer. Det tok Bavaria på seg. Har skrevet litt om det i min tråd. Linken finner du i signaturen min. - På side 3 om jeg ikke husker feil.... (fllere poster) Endret August 5, 2016 av Mr. Erling Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 egeland92 lagd en tråd om rust på F10/11 Her er link hvis du ikke har fått det med deg: http://bimmers.no/topic/779919-rust-p%C3%A5-f10-2011-alle-f10-f11-eiere-b%C3%B8r-lese-dette/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 Jepp har skrevet i denne med Det blir dekket av garanti uten noe problem antar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 37 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det er nok ikke så vanlig som 5 av 8 biler, langt ifra. For oss som følger litt med i F10/11 miljøet så er ikke dette en gjenganger. Jeg er fullstendig klar over at dette føles surt, og jeg er også enig i at det er for dårlig at slikt skjer i det hele tatt. Sterk såpe/høytrykk er ikke noe nytt i bilverden nei, men feil bruk kan faktisk skade bilen. Sterkt og kjemikalierik såpe kan tørke ut plast og gummi som gjør at det sprekker. Legg til mye eksponering for sol og man kan ende opp med at plast sprekker og slipper inn fukt. Om dette er noe bilen burde tåle eller som går i kategorien brukerfeil kan diskuteres. Det du har fått på dørene dine er sinkslipp, ikke rust. Dørene til F10/11 er av aluminium og dette materialet ruster som kjent ikke. Veldig ofte dekkes dette av BMW sin lakkgaranti, selv på importbiler Dette har merkelig nok vist seg å være ett særnorsk fenomen, finner veldig lite om ikke noe informasjon om dette utenfor Norge. Derfor det står "rust" Ellers har jeg kjørt bil i mange år, er ekstremt nøye med hvilke produkter jeg behandler bilen med, hvordan den står osv.. Lakkerer opp, bytter og retter på alt av skavanker.. Surt ? Selvsagt... på et år har ikke mindre en følgende blitt utbedret på min bil før 55 000 km -turbo -bærarm -Dørhåndtak fører side -Div knirk Og nå Lykterbak Fukt i sideblink Sink-slipp på dører Bilen har rullet 65 000 For håpe med dette at alt av gremlingser er blitt vekk ! Dronningens E90 2011 har vi hatt litt over 1,5 år= null feil og den står eksponert for naturen 24/7 året igjennom. 72 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Har du kjøpt bilen brukt eller har du eid den siden ny? Det hjelper ikke at du er nøye og gjør ting riktig så lenge forrige eier allerede har gjort feilen. Men du har vært litt uheldig ja, har selv hatt noen issues med min også men ikke så mye som dette. Kun en gåen setevarmer og vanninntrenging i bakdøra på nå 88 000 km. E90 er knallgode biler, min tidligere E90 325d gikk 140 000 km med kun bytte av glødeplugger og en foring i bakstillingen. Beste bilen jeg har hatt Torkild reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå