~psycho Skrevet August 3, 2016 Share Skrevet August 3, 2016 Hei folkens! Beklager hvis dette har vært nevnt tidligere. Selv om jeg har vært lite aktiv så har jeg lest (og lært) mye på dette forumet opp gjennom årene. Uansett, jeg har virkelig blitt voksen og tredje (og siste) barn ønskes velkommen i desember. Vi har fint klart oss med vår BMW e91 touring med 2 barn (selv om bagasjeromsplassen kunne vært bedre til tider). Nå må vi anskaffe enda et barnesete bak, altså 3 i bredden. Vi må ha større bil, og derfor har vi prøvekjørt både 2 serie Gran Tourer og BMW 5 serie touring. Tror valget faller på 5 serie, selv om jeg ser mange fordeler og muligheter med Gran Tourer. Uansett, felles for begge bilene er at vi ikke klarer å mikse 3 barneseter bak. Er det noen som har en BMW 5 serie som har erfaring med 3 barneseter? Jeg ser på brosjyrer fra BMW at de orginale BMW setene reklameres med 3 på rad. Er disse setene mer spesiallagde for BMW? Noen som har prøvd dem? Hvis vi ikke får det til så må vi bare gå for en Gran Tourer og bruke en av de to ekstra setene til den eldste. Men det går på bekostning av barnevogna da de siste setene tar opp bagasjeplassen. Blir helt fortvilet Ikke aktuelt å bytte bilmerke selv om det sikkert hadde vært praktisk her. Skal iallefall forsøke alt for å få det til. Noen med noen tips til oss? Setter pris på alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Hvor gammel er det eldste barnet da? Ut fra egen erfaring med 2 barneseter i diverse biler er det kun i touranen noen får klemt seg ned mellom barnesetene, og da har vi ikke brukt isofix, så barnesetene kan stå lenger ut på hver side. Hadde jeg fått inn et barnesete i midten der? Nei, det tviler jeg på. Husker ikke hvordan det var i e39en og A6en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 Sjekk ut F34 3-serie GT. Den er en del breiere enn 3-serien, og bedre plass i baksetet enn i 5-serien. Vet ikke hvordan bredden er sammenlignet med 5-serien da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 4, 2016 Share Skrevet August 4, 2016 2 timer siden, papertiger skrev: Sjekk ut F34 3-serie GT. Den er en del breiere enn 3-serien, og bedre plass i baksetet enn i 5-serien. Vet ikke hvordan bredden er sammenlignet med 5-serien da. http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1208439 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Ser nå at 3 seter ville gått greit i Touranen. Baksetet er jo rett som en benk, og det hjelper på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
~psycho Skrevet August 5, 2016 Forfatter Share Skrevet August 5, 2016 Takk for svar folkens. Eldste barnet er 5 år. Jeg har skjønt at 2 serie GT er bilen størst reele sitteplass, der to seter med isofix går på sidene og et uten i midten. Er ikke veldig glad i flerbruksbiler, men må man så må man. Kjedelig å slite med å feste barn foran hver eneste kjøretur i flere år fremover. I tillegg har jo den også to ekstra seter pp tredje seterad som blir aktuelt når vogna ikke lenger blir med. Noen som har erfaring med den som familiebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Får samme utfordring i vår e91 til jul. Men da blir det ei på 8 uten barnesete, en på 2.5 år og en/ei på 0 i en liten stol. Tror det skal gå greit ei stund. Men blir spennende å se i prakis. 3 barneseter ville ikke gått i vår bil helt klart Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 6 minutter siden, Gorg skrev: Får samme utfordring i vår e91 til jul. Men da blir det ei på 8 uten barnesete, en på 2.5 år og en/ei på 0 i en liten stol. Tror det skal gå greit ei stund. Men blir spennende å se i prakis. 3 barneseter ville ikke gått i vår bil helt klart Jeg gleder meg til å høre hvordan dette går Jeg har håp om å kunne bruke E91 i lang tid fremover. Etter at jeg fjernet bagasjeromsrollern ble det en helt ny verden med plass, vogna gikk inn med hjul og god plass til bagasje. Rollern skal på igjen når vi er ferdig med vogn. Det kan dukke opp en ny baby her også om noen år. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Rexten Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Halais folkens. Jeg gikk fra 3 serie e91 til x5 e70 for å kunne ha noen med meg i midten bak. Har bare 2 barn, men var frustrerende å ikke kunne ha med pasasjerer. Nå sitter mine på 7 og 5 i besafe beltestol med isofix. Og det går fint å sitte en voksen person i midten. Uten å ha prøvd det, så burde spedbarns stolen fint kunne stå i midten siden gulvet er flatt. Kan nok få dette prøvd viss det er ønskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Har dere sett på/vurdert Multimac? Forholdsvis dyrt, men billigere enn å bytte bil. Eneste som irriterer meg litt, er at alle seter har 5-punks-sele, og disse må brukes opp til 12 år... Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 3 timer siden, Marius2002 skrev: Jeg gleder meg til å høre hvordan dette går Jeg har håp om å kunne bruke E91 i lang tid fremover. Etter at jeg fjernet bagasjeromsrollern ble det en helt ny verden med plass, vogna gikk inn med hjul og god plass til bagasje. Rollern skal på igjen når vi er ferdig med vogn. Det kan dukke opp en ny baby her også om noen år. Har merket at den stjeler en del plass ja. Så for å beskytte passasjerer og sikre bagasjen ved bråbrems går det jo an å installere noe sånt som dette: http://www.sug-shop.de/Hundegitter-BMW-3er-Reihe-Touring Fant ikke noe OEM BMW som tilsvarte dette. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 (endret) 8 minutter siden, papertiger skrev: Har merket at den stjeler en del plass ja. Så for å beskytte passasjerer og sikre bagasjen ved bråbrems går det jo an å installere noe sånt som dette: http://www.sug-shop.de/Hundegitter-BMW-3er-Reihe-Touring Fant ikke noe OEM BMW som tilsvarte dette. Takk !! Jeg satt i dette sekund å surfet eBay etter noe lignende!!! Hundegitter.. Hvorfor kom jeg ikke på det... @awt Multimac var nevnt i linken jeg hadde lengre opp for samme dilemma som trådstarter(3 barneseter i F3x), jeg fant forøvrig en artikkel angående dette: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/feb/27/mishal-husain-cars-multimac Og her er et forum som noen spør om Multimac og ihvertfall en kar har anskaffet dette og er svært positiv http://www.mumsnet.com/Talk/car_seats_chat/920715-Multimac-Anyone-got-one Endret August 5, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Ja, jeg har lest en god del ang. dette selv også, og det virker ganske greit ut, men det har jo sine ulemper også: - Høy pris (kan muligens forsvares litt, da tre barneseter heller ikke er direkte gratis). - Usikker på om en vanlig babystol med base kan monteres, eller om man må ha deres egen. Om dette ikke går, vil det muligens være en ulempe den første tiden, da man ofte bærer rundt på stolen. - Bilstolen man bruker når barnet passerer året vil komme enda nærmere forsetene, og her er det som regel trangt nok som det er. - Tungvindt om man skal ha et eller to barn med, kombinert mer en eller to voksne/halvvoksne - Fem-punktsselene som nevnt. Kunne tenkt meg mulighet for vanlige belter, men virker som om dette finnes som tilleggstutstyr? - Godkjenning. Regner med den er lovlig i Norge, da den er godkjent i EU, men vanskelig å si. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 (endret) Trådstarter: Det går 3 barneseter i 2GT http://www.driving.co.uk/news/news-bmw-2-series-gran-tourer-offers-seven-seats-and-four-wheel-drive/ Men det ser det ikke ut til å være like lett i F11. http://forum.bmw5.co.uk/topic/72210-shortest-ownership-of-f11/ Mulig med BMWs egne som du selv sier og har sett bilde av, men på linken over: Sitat: "I have reached the conclusion that although my F11 has fair bit of luxury, lots of toys and very spacious, it can't beat my other car Ford S-Max for practicality(we have three young children aged 1-8, three child seats don't fit in the back of the F11, unlike in the Ford, where each child has its own separate wide seat, which you wouldn't even get in an X 5)" Eller en annen som: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=454773 Sitat: "I've done 3 child seats in a row on the backseat - fitted fine, bit of a pain to get installed but fitted ok." Endret August 5, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet August 5, 2016 Share Skrevet August 5, 2016 Ser ut som den ideelle løsningen om man har ungene tett i alder. Evt samme alder. Vår største er så lang at hun ikke trenger sete lengre. Håper at vi slipper å bytte pga det. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå