Gå til innhold

Kjøpe tidligere skolebil? (f30)

Skylines
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har ordnet med lån og forsikring på en bil jeg skal kjøpe. Finner ut først i dag at den har gått som skolebil tidligere. Dagens eier har brukt den lite pga utenlandsopphold i år, men har ikke merket noe problemer med den. Diverse slitedeler er byttet, servicer fulgt. Pen bil, ganske strøkent karosseri, skinn. 2012-modell, gått i underkant av 180k. Eier kjenner forrige eier godt (kjørelæreren), og sier at bilen har blitt behandlet pent der. Skal jeg kjøpe den?

Endret av Skylines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe betenkeligheter med å kjøpe en skolebil.  Nå skriver du ikke om dette er bensin eller diesel men det er ikke så viktig. Bare synser angående diesel at den gjerne er i overkant daukjørt/bykjørt som skolebil med de følger det kan ha med tanke på Egr, partikkelfiler etc men det er slett ikke sikkert jeg har rett og det ser heller ikke sikkert det er noe verre enn andre biler som blir kjørt at og frem til butikken.

Servicer fulgt og bilen ser bra ut så er det ikke noe mer å lure på enn andre bruktbiler med samme specs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det standard eller M-Tech understell på den? Hvis det er standard råder jeg deg til å bytte ut både fjærer og dempere. Jeg har 45mm H&R fjærer på min med standard dempere og føler den er litt feil. Kanskje litt spretten/myk. Burde vært enda mer fastere i fisken i dumper. Men for all del, fullt levelig.

Slik ble høyden på min. Har enda ikke subbet nedi noen plass.

28301661574_54a9038d54_k.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pent ut det! 45 bak og?  Det er standard understell på den. Jeg kan leve med at den ikke føles heeelt optimal å kjøre, må prioritere felger og fanger også. Evt starte med fjærer, og så evt bytte dempere senere ved behov. Takk for svar 😀

Endret av Skylines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med kjørelæreren min om dette, og han mente at bilene ikke hadde noe unormal slitasje ved salg, annet enn dører og stoler. Men nå skal det sies at kjørelæreren min var særdeles nøye med bilen sin. Han brukte håndkler over mattene blant annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...