Skylines Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 (endret) Hei! Har ordnet med lån og forsikring på en bil jeg skal kjøpe. Finner ut først i dag at den har gått som skolebil tidligere. Dagens eier har brukt den lite pga utenlandsopphold i år, men har ikke merket noe problemer med den. Diverse slitedeler er byttet, servicer fulgt. Pen bil, ganske strøkent karosseri, skinn. 2012-modell, gått i underkant av 180k. Eier kjenner forrige eier godt (kjørelæreren), og sier at bilen har blitt behandlet pent der. Skal jeg kjøpe den? Endret August 12, 2016 av Skylines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Jeg hadde ikke hatt noe betenkeligheter med å kjøpe en skolebil. Nå skriver du ikke om dette er bensin eller diesel men det er ikke så viktig. Bare synser angående diesel at den gjerne er i overkant daukjørt/bykjørt som skolebil med de følger det kan ha med tanke på Egr, partikkelfiler etc men det er slett ikke sikkert jeg har rett og det ser heller ikke sikkert det er noe verre enn andre biler som blir kjørt at og frem til butikken. Servicer fulgt og bilen ser bra ut så er det ikke noe mer å lure på enn andre bruktbiler med samme specs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Kurrant med skolebiler, service er som regel fulgt innen tiden osv. Sjekk om det er ny clutch 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Slike biler blir ofte fulgt bra opp og prisen gjenspeiler gjerne km og tilstand - så regner ikke med at det er den "dyreste" eksemplaret der ute. Det er isolert sett ingen dealbreaker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet August 14, 2016 Forfatter Share Skrevet August 14, 2016 Det ble kjøp Bilen er veldig god å kjøre, det er en 316d. Litt sliten i lakken (svart bil med vaskeriper),men veldig fin inni. Clutch er ikke byttet, men den virker helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilsen Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 Typisk med mye vaskeriper, bilen jeg kjørte med gikk gjennom vaskemaskin nesten hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet August 14, 2016 Forfatter Share Skrevet August 14, 2016 Tips til felger? Står på 16-tommere nå, grøss. Tenker 19 tommere. Og senk må så klart til, men ikke så mye at den blir helt upraktisk. Forrige bil kunne jeg ikke ha passasjer bak pga subbing osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 (endret) Er det standard eller M-Tech understell på den? Hvis det er standard råder jeg deg til å bytte ut både fjærer og dempere. Jeg har 45mm H&R fjærer på min med standard dempere og føler den er litt feil. Kanskje litt spretten/myk. Burde vært enda mer fastere i fisken i dumper. Men for all del, fullt levelig. Slik ble høyden på min. Har enda ikke subbet nedi noen plass. Endret August 15, 2016 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet August 15, 2016 Forfatter Share Skrevet August 15, 2016 (endret) Så pent ut det! 45 bak og? Det er standard understell på den. Jeg kan leve med at den ikke føles heeelt optimal å kjøre, må prioritere felger og fanger også. Evt starte med fjærer, og så evt bytte dempere senere ved behov. Takk for svar 😀 Endret August 15, 2016 av Skylines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Litt usikkert. Stod 40-45mm på sidene til Koed hvor jeg kjøpte de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet August 18, 2016 Share Skrevet August 18, 2016 Snakket med kjørelæreren min om dette, og han mente at bilene ikke hadde noe unormal slitasje ved salg, annet enn dører og stoler. Men nå skal det sies at kjørelæreren min var særdeles nøye med bilen sin. Han brukte håndkler over mattene blant annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå