Yama99 Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 hei, jeg skal nå ta innkjøp av en bmw e46 320d 1998 mod. noen tips til hva jeg burde se etter? f.eks. hvor kan det legge seg rust på disse bilene, eventuelt ulyder osv. takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Det er vanvittig mye man kan se etter. Rust på bakluke, hjulbuer og jekkfester er det vanligste. Noe man må sjekke med disse firerdieselene er også om toppdekselpakning er lekk (les gjennom denne tråden, så skjønner du) Kan være greit å sjekke servicehefte, se om bilen har loggført servicer. I hovedsak dette som bør sjekkes, men om du er lur, se etter lekkasjer på dyser, slakk i understell (foringer, hjullager osv osv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orala Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 På en såpass gammel bil er det mye som kan være galt. Jeg vil derfor anbefale en test hos NAF eller et BMW verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 25, 2016 Share Skrevet August 25, 2016 Her står det endel som er greit å sjekke: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Husk at det er en 18 år gammel bil og problemer kan dukke opp uventet når som helst, lige så kan den gå problemfritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 26, 2016 Share Skrevet August 26, 2016 (endret) Utenom disse feilene så er det veldig god bil i seg selv. Er ikke mye feil på disse med tanke på elektronikk osv. Nå har jeg bensin i dette tilfellet såklart. Subframe og har hvert et lite problem på disse bilene, hvertfall preface. Etter det jeg har fått med meg skal vist facelift være utbedret. Endret August 26, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 26, 2016 Share Skrevet August 26, 2016 22 timer siden, Shattered skrev: Det er vanvittig mye man kan se etter. Rust på bakluke, hjulbuer og jekkfester er det vanligste. Noe man må sjekke med disse firerdieselene er også om toppdekselpakning er lekk (les gjennom denne tråden, så skjønner du) Kan være greit å sjekke servicehefte, se om bilen har loggført servicer. I hovedsak dette som bør sjekkes, men om du er lur, se etter lekkasjer på dyser, slakk i understell (foringer, hjullager osv osv). Glemte såklart å nevne turboras og subframe disaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 26, 2016 Share Skrevet August 26, 2016 On 25. august 2016 at 8.32, Yama99 skrev: hei, jeg skal nå ta innkjøp av en bmw e46 320d 1998 mod. noen tips til hva jeg burde se etter? f.eks. hvor kan det legge seg rust på disse bilene, eventuelt ulyder osv. takk for svar. Se etter eierhistorikk og servicer, har bilen blitt driftet på en fornuftig måte, eller ikke fått særlig stell? Finn en som er PKK godkjent, det er en god start, ellers sjekk generell tilstand. Tør jeg spørre om hvorfor 320d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yama99 Skrevet August 31, 2016 Forfatter Share Skrevet August 31, 2016 On 26.8.2016 at 20.55, Ron Jeremy skrev: Se etter eierhistorikk og servicer, har bilen blitt driftet på en fornuftig måte, eller ikke fått særlig stell? Finn en som er PKK godkjent, det er en god start, ellers sjekk generell tilstand. Tør jeg spørre om hvorfor 320d? grei motor, billig i drift vart så jeg kjøpte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 22 minutter siden, Yama99 skrev: grei motor, billig i drift vart så jeg kjøpte den 320D er også langt mer pålitelig enn bensin 4 erne fra samme årstid. Såklart har begge motorene sine svakheter, men det er nok blitt langt mer motorbytter på besin 4erne enn diesel 4 erne på e46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 On 31.08.2016 at 17.14, tennbrikket skrev: 320D er også langt mer pålitelig enn bensin 4 erne fra samme årstid. Såklart har begge motorene sine svakheter, men det er nok blitt langt mer motorbytter på besin 4erne enn diesel 4 erne på e46. Spennende, jeg er rimerlig trygg på det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 6er bensinen til bmw er også bra i seg selv. Lite tull generelt. Så går du for bensin så er nok 6er et lurt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 (endret) 26 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Spennende, jeg er rimerlig trygg på det motsatte. var ganske lenge på jakt etter e46 som førstegangsbil, men følte det meste av 4 sylindret drakk olje og vann. Prisen var også rimelig høy på de fleste. Har dog ikke sjekket gjennomsnitts km, men er ganske sikker på at dieselmotorene går i gjennomsnitt mye lengre. Diesel blir jo som sagt mest brukt til pendling, men min far påstår at den beste "lille" bensin motoren til BMW er den de leverte i e28 518i. Den han hadde gikk 412k km før han solgte den, men dette er sikkert smak og behag. Hadde jeg skulle kjøpt bil til mye småkjøring så hadde valget falt på bensin, men hvis du pendler endel så er diesel rimelig behagelig. Kan også ta en liten "måling" fra mine kamerater der det går 2 dieselbiler og 2 bensin. De som kjører bensin har fylt på mer olje enn oss med diesel, men skal dog ta med i betrakting ett turboras på ene dieselbilen. Uansett hva man velger så er vedlikehold kjempe viktig. Husker jeg så en 520i e39 150hk som hadde gått nesten 500k km. Denne var på tredje motoren. Hvis jeg skulle valgt bensin skulle det vært 2,2 liter 320en på e46 med 170k. Endret September 5, 2016 av tennbrikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 9, 2016 Share Skrevet September 9, 2016 On 5. september 2016 at 11.27, tennbrikket skrev: var ganske lenge på jakt etter e46 som førstegangsbil, men følte det meste av 4 sylindret drakk olje og vann. Prisen var også rimelig høy på de fleste. Har dog ikke sjekket gjennomsnitts km, men er ganske sikker på at dieselmotorene går i gjennomsnitt mye lengre. Diesel blir jo som sagt mest brukt til pendling, men min far påstår at den beste "lille" bensin motoren til BMW er den de leverte i e28 518i. Den han hadde gikk 412k km før han solgte den, men dette er sikkert smak og behag. Hadde jeg skulle kjøpt bil til mye småkjøring så hadde valget falt på bensin, men hvis du pendler endel så er diesel rimelig behagelig. Kan også ta en liten "måling" fra mine kamerater der det går 2 dieselbiler og 2 bensin. De som kjører bensin har fylt på mer olje enn oss med diesel, men skal dog ta med i betrakting ett turboras på ene dieselbilen. Uansett hva man velger så er vedlikehold kjempe viktig. Husker jeg så en 520i e39 150hk som hadde gått nesten 500k km. Denne var på tredje motoren. Hvis jeg skulle valgt bensin skulle det vært 2,2 liter 320en på e46 med 170k. Hva som er behagelig som pendlerbil er lite vesentlig ifht spørsmålet vedrørende driftsikkerhet bensin vs diesel. Men analogien din er forsåvidt korrekt mtp småkjøring. Men poenget var driftsikkerhet bensin vs diesel på E46 modellen. Min påstand er at bensinen er mer pålitelig og kanskje også noe billigere og drifte enn dieselen var i en E46. Selvsagt bruker diesel mindre suppe og er billigere pr kjørte km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå