sAlnes Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 (endret) BMW 528i Sedan Da var det endelig blitt ny bil på meg og jeg kan endelig få lage en tråd. Det er så lett å få tips og holde orden med en tråd. Litt om bilen: Den er en oxfordgreen 528ia(nå bygget om til manuell) 1998 modell som har rullet 265 tusen. Svart elektrisk sportskinn, takluke og diverse utstyr. Legger ved fullstendig liste. Siden bilen kun har gått i Tyskland(til 2005) og Nord Norge så er den veldig bra for rust. Jeg og en komis fløy fra Bergen til Narvik på fredag og kjørte hjem fredag natt og hele lørdag. Ca. 30 timer brukte vi på turen men det var verdt det. Bilen var som selger hadde beskrevet og den gikk helt hjem uten problem bortsett fra et hjulskift i Lærdal(3timer fra bergen ca). Jeg har som alle andre litt planer for bilen. Det første blir å få den eu godkjent, var en del 2er feil som må bedres. Jeg vil holde denne bilen orginal preface uten m tech på utsiden da jeg synes preface e39 er ganske lekkert og noe litt annet en de fleste andre som skal ha facelift look og mtech. Den skal bli brukbar senket og få på rondell d58 fra den andre bilen min. Det er en 520i som også var førstebilen min. Etter å ha hatt den så har jeg fått veldig sansen for å ettermontere ekstrautstyr siden den kom med relativt lite utstyr. Så det blir mye retrofitting av utstyr haha Det blir i hvertfall navi, dsp, tlf i armlenet så får vi se etterhvert hva mer som kommer. Kommer til å lage sånn check liste etter hvert. Legger til slutt ved noen bilder av bilen og turen. Planer: - Få bilen eu godkjent! - Godkjenne supersport coilovers - Skikkelig motorservice(plugger,toppdekselakning,veivhusventilasjon osv.) - Orginal navigasjon - DSP m. dice mediabride for dsp - Orginal telefon i midtarmlenet m. handsfree - Glasstakluke - Fullelektriske komfortseter. - Orginal preface fanger - Orginale prefacelykter rundtom. - Få lakkert den rusten som er. - Godkjenne Rondell d58 felger - LCM3 og us blink - Multifunksjonsratt - Mk4 navi modul - Gidde å legge ledning til cruise control - Innvendige dørhåndtak m. lys - Innfelbare speil - En skikkelig god polering(Lakkbehandlet) - Få fyr i Webastoen(før jul) - Bruyure club lister - Midtkonsoll og armlene i skinn - Sote bakruten - Bygge om til manuell - Svart taktrekk - Større motor av no slag. V8/M3/V12 elns. - Countur seter/Komfortseter fra e38 med lunsjbrett bak - Bilsten b12 understell - M5 bremser - M50 innsug - AFe adapter belg og m3 maf sensor - BBTB - Større injectorer - 530i innsug - Style 32 felger - Hellakkering(?) - Raspberry ibus mediacenter Vanlig stell og andre småfix som kommer etterhvert. TypeDD61 Model 528i - EUR Development Code E39 Chassis LIM Steering LL Doors 4 Engine M52 Displacement 2.80 Power 142 Drivetrain HECK Transmission AUT Color Oxfordgruen Metallic - 324 Upholstery Standardleder/schwarz - N6SW Production Plant DINGOLFING Production Date 1998-05-27 Standard Equipment 260 Side Airbag Driver/frt PassengerSeitenairbag Fuer Fahrer/beifahrer 411 Window Lifts, ElectricFensterheber,elektrisch Vorn/hinten 520 FoglightsNebelscheinwerfer 548 Speedometer With Kilometer ReadingKilometertacho Options 216 ServotronicServotronic 255 Sports Leather Steering WheelSport-lederlenkrad 261 Side Airbag For Rear PassengersSeitenairbag Fuer Fondpassagiere 266 Lt/aly Wheels Radial Spoke 48Lm Raeder/radialspeiche 48 302 Alarm SystemAlarmanlage 339 Satin ChromeShadow Line 401 Sliding/vent Roof, ElectricSchiebe-hebedach, Elektrisch 415 Sunblind For Rear WindowSonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe 423 Floor Mats, VelourFussmatten In Velours 428 Warning TriangleWarndreieck 430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzleInnen-/aussenspiegel Aut.abblendend 459 Seat Adjustm., Electr. W. MemorySitzverstellung, Elektr.mit Memory 465 Through-load SystemDurchladesystem 481 Sport Seats F Driver/front PassengerSportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 494 Seat Heating F Driver/front PassengerSitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 500 Headlight Washer Sys/intensive CleaningScheinw.waschanl./intensivreinigung 508 Park Distance Control (pdc)Park Distance Control (pdc) 510 Headlight Beam-throw Contr. F Low BeamLeuchtweitenregelung Abblendlicht 534 Automatic Air ConditioningKlimaautomatik 536 Auxiliary HeatingStandheizung 555 On-board ComputerBordcomputer 670 Radio Bmw ProfessionalRadio Bmw Professional 672 Cd Changer Bmw For 6 CdsCd Wechsler 6-fach 676 Hifi Loudspeaker SystemHifi Lautsprechersystem 690 Cassette HolderCassettenhalterung 785 White Direction Indicator LightsWeisse Blinkleuchten 801 Germany VersionDeutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer DirectoryService Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board DocumentationDeutsch / Bordliteratur 915 No Outer Skin ProtectionAussenhautschutz Entfall Bilen er dags dato: Med en gang jeg kjøpte den: Endret Oktober 2, 2018 av sAlnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 gratulerer med ny bil! bare å få flytta skiltet fortest mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 28, 2016 Forfatter Share Skrevet August 28, 2016 1 minutt siden, Freakshow skrev: gratulerer med ny bil! bare å få flytta skiltet fortest mulig! Takk for det Haha ja det blir noe av det første jeg skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 2 minutter siden, salnes34 skrev: Takk for det Haha ja det blir noe av det første jeg skal gjøre flink gutt! sAlnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etik39 Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 Gratulerer med ny bil tjommi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 28, 2016 Forfatter Share Skrevet August 28, 2016 4 minutter siden, Etik39 skrev: Gratulerer med ny bil tjommi Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 Gratulerer med E39, fantastiske biler Potta så dog ikke ut.. Utover det så virket det som et fint utgangspunkt som kan bli veldig bra med litt kjærlighet. Hva tenker du av ettermontering av utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 29, 2016 Forfatter Share Skrevet August 29, 2016 (endret) 7 timer siden, Gabz skrev: Gratulerer med E39, fantastiske biler Potta så dog ikke ut.. Utover det så virket det som et fint utgangspunkt som kan bli veldig bra med litt kjærlighet. Hva tenker du av ettermontering av utstyr? Takk for det Haha potta skal av og orginal potte skal på. Siden det var en del utstyr på bilen allerede så blir det ikke så mye ettermontering som jeg kanskje så for meg når jeg skulle kjøpe ny bil. Men kommer hvertfall til å ta alt innvendig fra den gamle bilen min inkl. komfort setene. Synes de er bedre Men i første omgang. Navi, tlf, DSP, multiratt, cruise control. Sikkert noe jeg har glemt men som sagt så kommer det en check liste der jeg skal prøve å få med alt. Slenger med et bilde av gamle bilen innvendig så kan dere se va hvordan det blir sende ut. Endret August 29, 2016 av salnes34 Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 Blir bra det! sAlnes reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 29, 2016 Forfatter Share Skrevet August 29, 2016 Da var første vasken i mitt eie tatt Ser at det er en del swirls og en del småriper så blir en polering før vinteren. Vist det blir tid i morgen så er planen å få på originale fjører og dempere. Senken kom som feil på EU :/ Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 Veldig pent interiør i forrige bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 31, 2016 Forfatter Share Skrevet August 31, 2016 6 timer siden, Skare1 skrev: Veldig pent interiør i forrige bilen din Takk for det Den var pen inni men var rusten og mye skavanker og drit på utsiden så var vel defor det ble ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 Grusomme baklykter, få kasta på noe hvitt! Eller hva @Freakshow? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet August 31, 2016 Forfatter Share Skrevet August 31, 2016 44 minutter siden, Shattered skrev: Grusomme baklykter, få kasta på noe hvitt! Eller hva @Freakshow? Haha var noen stygge depo lykter på som var smeltet så er en midlertidig løsning. Det blir dessverre for dere som sverger til facelift, perface lykter rundt hele. men tror det blir hvit blink slik det kom originalt på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 31, 2016 Share Skrevet August 31, 2016 Synes preface-lyktene kan være fine de og! Men bak på E39 må det nok være hvitt på preface ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå